Gå til innhold

Flere som er litt skuffet over morsdagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke skuffet 🤷‍♀️ Har ikke fått noenting og det er helt fint for her feirer vi ikke de dagene noe. Ble lunsj og «gratulerer med morsdag» også ble det med det. Bursdagen min derimot, DEN er viktig å få med seg! 

Anonymkode: 83346...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje sant. Men så synes jeg det jo er veldig hyggelig å videreføre tradisjoner jeg selv har hatt som barn. Og å se gleden til min datter i å vekke pappaem på sengen med sjokolade og gave, er i seg selv veldig hyggelig. Så jeg setter egentlig veldig stor pris på å gjøre dette for han. Skulle vel bare ønske det var gjensidig. 

-TS

Anonymkode: 3c63f...1e0

Vil du ha et barn som har en lykkelig mor, eller et barn som bare gjøre tradisjonelle ting fordi det er tradisjonellt og en løgn?

Anonymkode: 7a2fc...4fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. 

Jeg som er mann gadd ikke å ingenting for kona. Ikke har jeg graturelt heller.

Whatever

Hvor mange dager skal dere kvinner ha da ,morsdag ,kvinnedagen ,valentiens (ja denne og er stortsett for kvinner) ,diverse bursdager osv osv...

Hvem gidder alt dette 

Anonymkode: 45549...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde mye ut av farsdagen. Og de første årene var det på stebarna sine vegne. Så fikk vi sammen, og på morsdagen fikk jeg ingenting.. Brydde seg ikke - og hadde ikke glemt det. Så neste farsdag gjorde jeg ingenting. Han fikk ikke gratulerer en gang, fordi jeg sa ikke noe til barna. Det stusset han veldig på, og ble lei seg, og da sa jeg bare at det var han som hadde satt standarden... Neste morsdag var mye bedre, og nå gjør vi litt ut av begge dagene.

Du kommer værtfall ikke noe sted hvis du ikke sier fra. Kanskje han egentlig ikke bryr seg om å feire farsdagen heller? Så dropper dere bare begge dagene? Vi har aldri feiret valentinsdagen feks, fordi begge to syns det er tull. Men det er vi enige om, så ingen blir skuffet.

Anonymkode: f4725...681

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt lei meg i går. Siden det er morsdag og valentin rett etter hverandre, og jeg er alene med to små som ikke kan ordne noe slikt selv. Syns litt synd på meg selv og sånn, mdm heldigvis tok jeg meg i det, og fikk lagd en fin dag for barna i dag. 

Anonymkode: 66a9a...fb9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien har covid, så det ble ikke akkurat noen stor feiring her. For å si det sånn…

Anonymkode: 732a1...427

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk frokost på senga, gourmet frokost som ble levert på døra. Fikk kort av datteren. Han fiksa også kjøkkenet. Middag måtte jeg lage da. Han skjønner ikke alltid at man må ha middag...

Dere som har en mann som ikke gidder å yte noe som helst for forholdet, hvordan gidder dere?? 

Anonymkode: a9eaa...750

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. 

Jeg som er mann gadd ikke å ingenting for kona. Ikke har jeg graturelt heller.

Whatever

Hvor mange dager skal dere kvinner ha da ,morsdag ,kvinnedagen ,valentiens (ja denne og er stortsett for kvinner) ,diverse bursdager osv osv...

Hvem gidder alt dette 

Anonymkode: 45549...4cc

Så herlig at du synes det er stas å oppføre deg som en sur og trøtt gubbe. 
Tenk at er sååååå mye jobb i å vise at en setter pris på partneren sin. 
Hvis du gitt alt og aldri fått noe igjen så er du fri til å spasere rett ut av døra og bli singel. 
Men ikke klag på at det er slitsomt å vise partneren sin at en unner hn noe ekstra. 
Diverse bursdager ??? 
Det var jo det dummeste da… 

Anonymkode: fd8bf...b66

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (23 minutter siden):

Hvorfor gikk ikke du og tømte de raspede gulrøttene over hodet på han? 
Det å gå i ettertid og være sint for seg sjøl hjelper ingen. 
Det er bare å klaske i bordet at et sånt rævaopplegg  på en morsdag finner du deg ikke i . 
Hvis dere skal ha det sånn så blir det også null farsdager heretter. 
Og du skal IKKE lage noe som helst på Valentinsdagen! 
 En mann må få direkte beskjed når harddisken hans slutter og virke 

Enig her!!

Ts, hva er planen i morgen? Dere begge på jobb og barnet i barnehagen om hun et frisk?

La meg si det sånn, dette er hva jeg hadde gjort, om han er på jobb og jeg hjemme når han kommer, hvis han ikke gjør tegn til å sette pris på meg på valentine vis, så hadde jeg gitt ham barnet i armene, et kyss på kinnet og dratt ut for å spise en jævlig god middag. Alene.

Samme scenario om du kommer hjem og ingenting er gjort

Anonymkode: 8fea1...fde

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjorde mye ut av farsdagen. Og de første årene var det på stebarna sine vegne. Så fikk vi sammen, og på morsdagen fikk jeg ingenting.. Brydde seg ikke - og hadde ikke glemt det. Så neste farsdag gjorde jeg ingenting. Han fikk ikke gratulerer en gang, fordi jeg sa ikke noe til barna. Det stusset han veldig på, og ble lei seg, og da sa jeg bare at det var han som hadde satt standarden... Neste morsdag var mye bedre, og nå gjør vi litt ut av begge dagene.

Du kommer værtfall ikke noe sted hvis du ikke sier fra. Kanskje han egentlig ikke bryr seg om å feire farsdagen heller? Så dropper dere bare begge dagene? Vi har aldri feiret valentinsdagen feks, fordi begge to syns det er tull. Men det er vi enige om, så ingen blir skuffet.

Anonymkode: f4725...681

Ja, godt poeng. Men samtidig vet jeg han bryr seg om merkedager. På bryllupsdagen var jeg bedt ut med noen venninner. Men da protesterte mannen på at jeg ikke kunne dra ut men venninner på selveste bryllupsdagen vår. Trodde så klart at han hadde stelt i stand noe, så takket nei til vennene. Skuffelsen var da desto større når ikke han markerte dagen i det hele tatt. Ikke et kort, ikke en blomst. Ingenting! Men jeg må nok være tydeligere til han ha. 

-Ts

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble jeg veldig godt ivaretatt. Fikk sove, ble vekket med kake, blomster, lys og kort på senga og størstemann hadde fått penger fra min ex (altså sin far) for å kjøpe blomster og en liten gave i tillegg. En nydelig dag!

Hadde blitt utrolig sur om jeg ble behandlet slik som dere, håper dere sier kraftig ifra.. Trenger ikke å få så voldsom oppvartning, men å sove og få en kaffe på senga og noen som lager middagen som likevel må lages er ikke så mye å be om..

Anonymkode: 99bbe...0c4

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk frokost på senga, gourmet frokost som ble levert på døra. Fikk kort av datteren. Han fiksa også kjøkkenet. Middag måtte jeg lage da. Han skjønner ikke alltid at man må ha middag...

Dere som har en mann som ikke gidder å yte noe som helst for forholdet, hvordan gidder dere?? 

Anonymkode: a9eaa...750

Jeg skjønner det ikke, når man ikke respekterer seg selv nok til å stå opp for seg selv, hvorfor skal mannen deres respektere dem? 

Anonymkode: 7a2fc...4fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, jeg er veldig positiv. Han sto opp med barna og lot meg sove så lenge jeg ville. Da jeg sto opp var kjøkkenet ryddet og vaska. 

Anonymkode: ba4b3...958

Ikke si sånn da! Her skal det sytes og klages!

Men helt seriøst så er jeg faktisk litt flau på vegne av menn som gruppe. Når en gir uttrykk for forventninger og partner likevel ikke klarer å gjøre noe ekstra, det er faktisk ganske så tafatt. Nå er jeg mann, men hadde aldri orket å gjøre noe ekstra på disse dagene om jeg fikk så lite anerkjennelse tilbake.

Anonymkode: 76390...812

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er nødt til å slutte å småhinte til mennene deres. Kommunisér tydelig hvordan du mener morsdagen bør være så går det bra. Er det kjipt å måtte kreve, ja. Lærer de til neste år? Mest sannsynlig ja. 

Anonymkode: a470f...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt kvalm;

Mannen kjøpte Valentine hotellpakke, med bobler og roseblader som var strødd over senga og hele hotellrommet. Det var litt mye da jeg kom inn hotelldøra, men det funket :) Vi hadde en veldig fin kveld i går. Ute og spiste og satt og drakk drinker på en bar etterpå, så kjenner det litt i dag.. Det var egentlig akkurat det jeg trengte nå. Vi hadde det kjempegøy. Nesten overrasket. 

Så kom vi hjem i dag, stakk innom en søndagsåpent butikk med bakevarer og dro hjem og spiste med ungdommene. Fikk til og med gaver fra mann og barn. 

Mannen min er utrolig flink på sånne ting. Det er straks verre med meg....

Endret av Mooza
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig. Fikk en kald melding og at det var så travelt. Han har akkurat gjort det slutt etter 7 år, men vi har fortsatt barn sammen. Jeg er borte på jobb og har det vondt og savner barna. Håpte de skulle ringe meg💞🥲

Anonymkode: 417c8...8d5

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Flere som kjenner på en skuffelse over morsdagen? Partneren min spurte for noen dager siden hva jeg ønsket for dagen. Jeg svarte at jeg ønsket å få sove, få servert middag eller bli litt skjemt bort på andre måter denne dagen. Ønsket altså ingen overdådige gaver, men gjerne å slippe å drukne i et hav av husarbeid og gjøremål.  Dattera vår på 4 år er syk og våknet allerede kl. 05 i natt. Jeg spurte om far kunne ta henne, men det orket han ikke svarte han. Middag var det ingen som tok initiativ til, så kl 17 bare satte jeg i gang selv. Stekte en fiskegrateng og raspa noen gulerøtter. Fikk bare til kommentar "jaja, så du gjorde det enkelt i dag?". Hver farsdag har han fått frokost på senga, sjokolade og en liten gave. Har også hjulpet barnet å lage kort/tegning til han. Er det ikke litt merkelig å ikke gjøre noe tilbake? Han har sent gratulasjonsmelding til mammaen sin, så han har ikke glemt dagen heller...

Kanskje det oppfattes som sytete, men akkurat i dag kjenner jeg meg lei av å hele tiden yte alt for familien, men bli så lite satt pris på tilbake. Fikk heller ikke noe til sist bryllupsdag. Har sagt det så uendelig mange ganger at jeg elsker å få blomster, men vil ikke legge inn bestilling på at han skal gjøre noe koselig for meg. Da mister det jo litt av sjarmen.. 

Valentines i morgen... Kanskje jeg skal gjøre noe overdådig stort, bare for at han skal kjenne litt på det? 🤷‍♀️😅 Eller kanskje bare gjøre noe for dattera vår? 

Ikke glem at det heter morsdag, ikke partnerdag. Kanskje du legger mye i morsdag og farsdag selv, fordi det betyr mye for deg,  og forventer at han skal legge seg på samme nivå. Mannfolk er litt annerledes satt sammen enn oss damer, og ikke alle er like flinke med oppmerksomheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen tafatte mannfolk mange kvinner er sammen med. Blir helt oppgitt. Er dette "normale" mannfolk som er i ordentlig jobb? Som har venner og et nettverk? Eller er det huleboere som har flyttet rett fra mamma og inn sammen med dere? Et MINIMUM er en blomst og/eller et hyggelig kort. Jeg får blomst, gave og middag. Samme får han på farsdag. Og vi sørger for at mødrene våre får det samme. Jeg ordner gave til min mor, og han ordner gave til sin egen mor. Man glemmer ikke disse dagene, det er bare trash. 

Anonymkode: 100a2...9ba

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kanskje sant. Men så synes jeg det jo er veldig hyggelig å videreføre tradisjoner jeg selv har hatt som barn. Og å se gleden til min datter i å vekke pappaem på sengen med sjokolade og gave, er i seg selv veldig hyggelig. Så jeg setter egentlig veldig stor pris på å gjøre dette for han. Skulle vel bare ønske det var gjensidig. 

-TS

Men han har jo bursdag!?

Anonymkode: bcf60...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...