Gå til innhold

Flere som er litt skuffet over morsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som kjenner på en skuffelse over morsdagen? Partneren min spurte for noen dager siden hva jeg ønsket for dagen. Jeg svarte at jeg ønsket å få sove, få servert middag eller bli litt skjemt bort på andre måter denne dagen. Ønsket altså ingen overdådige gaver, men gjerne å slippe å drukne i et hav av husarbeid og gjøremål.  Dattera vår på 4 år er syk og våknet allerede kl. 05 i natt. Jeg spurte om far kunne ta henne, men det orket han ikke svarte han. Middag var det ingen som tok initiativ til, så kl 17 bare satte jeg i gang selv. Stekte en fiskegrateng og raspa noen gulerøtter. Fikk bare til kommentar "jaja, så du gjorde det enkelt i dag?". Hver farsdag har han fått frokost på senga, sjokolade og en liten gave. Har også hjulpet barnet å lage kort/tegning til han. Er det ikke litt merkelig å ikke gjøre noe tilbake? Han har sent gratulasjonsmelding til mammaen sin, så han har ikke glemt dagen heller...

Kanskje det oppfattes som sytete, men akkurat i dag kjenner jeg meg lei av å hele tiden yte alt for familien, men bli så lite satt pris på tilbake. Fikk heller ikke noe til sist bryllupsdag. Har sagt det så uendelig mange ganger at jeg elsker å få blomster, men vil ikke legge inn bestilling på at han skal gjøre noe koselig for meg. Da mister det jo litt av sjarmen.. 

Valentines i morgen... Kanskje jeg skal gjøre noe overdådig stort, bare for at han skal kjenne litt på det? 🤷‍♀️😅 Eller kanskje bare gjøre noe for dattera vår? 

Anonymkode: 3c63f...1e0

• Liker 5
  • Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Han hadde dog kjøpt kake (fra Kiwi på salg) som ingen liker. Men jeg stod opp med ungene, dro de med ut på aktiviteter, gjorde husarbeid og lagde middag. Alt mens han lå på sofaen og trykket på mobilen. Nå er han på trening, mens jeg skal legge ungene 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7b33f...671

• Hjerte 4
Skrevet

Samme her.

Ikke gadd han stå opp, jeg stod for middagen, han stakk ut for å trene selv mens jeg tok med ungen ut.

Er så ufattelig skuffa.

Anonymkode: d1cf1...b78

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Flere som kjenner på en skuffelse over morsdagen? Partneren min spurte for noen dager siden hva jeg ønsket for dagen. Jeg svarte at jeg ønsket å få sove, få servert middag eller bli litt skjemt bort på andre måter denne dagen. Ønsket altså ingen overdådige gaver, men gjerne å slippe å drukne i et hav av husarbeid og gjøremål.  Dattera vår på 4 år er syk og våknet allerede kl. 05 i natt. Jeg spurte om far kunne ta henne, men det orket han ikke svarte han. Middag var det ingen som tok initiativ til, så kl 17 bare satte jeg i gang selv. Stekte en fiskegrateng og raspa noen gulerøtter. Fikk bare til kommentar "jaja, så du gjorde det enkelt i dag?". Hver farsdag har han fått frokost på senga, sjokolade og en liten gave. Har også hjulpet barnet å lage kort/tegning til han. Er det ikke litt merkelig å ikke gjøre noe tilbake? Han har sent gratulasjonsmelding til mammaen sin, så han har ikke glemt dagen heller...

Kanskje det oppfattes som sytete, men akkurat i dag kjenner jeg meg lei av å hele tiden yte alt for familien, men bli så lite satt pris på tilbake. Fikk heller ikke noe til sist bryllupsdag. Har sagt det så uendelig mange ganger at jeg elsker å få blomster, men vil ikke legge inn bestilling på at han skal gjøre noe koselig for meg. Da mister det jo litt av sjarmen.. 

Valentines i morgen... Kanskje jeg skal gjøre noe overdådig stort, bare for at han skal kjenne litt på det? 🤷‍♀️😅 Eller kanskje bare gjøre noe for dattera vår? 

Slutt å gjøre ekstra ting for utakknemlige menn som aldri gjør noe spesielt for dere!

Dette gjentar seg her på KG hele tiden, dere kryper for mannfolk som tar og tar, mens ingen behandler dere på noe som helst fin måte når det er deres tur. 

KUTT UT!

Anonymkode: 7a2fc...4fc

• Liker 38
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Beste dagen denne uka. Fikk sett ferdig flere episoder av en serie. Lagde meg biff til middag og koste meg videre med TV.

Morsdag bryr jeg meg virkelig ikke om 😊 

• Liker 7
Skrevet

Hadde litt forhåpninger i år. Sa tydelig i fra at neste søndag er det morsdag. Nå er jentene våre så gamle (3 og 4) at det er stas for dem om dere finner på noe sammen , så det foreslår jeg at dere gjør. 

Det var han enig i (og alltid tidligere har han glemt sånne dager, men jeg har heller ikke sagt tydelig i fra i forkant).

Men så endte han i isolasjon. Og er ikke kreativ nok til å tenke på morgenlevering eller få noen andre til å fikse noe, så jeg og treåringen bakte kake. 

Anonymkode: 64dc9...959

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønnet bare ikke.. hvorfor gidder dere å gjøre alt dette da? Er det deilig å være martyr? 

Anonymkode: e3da3...5f3

• Liker 20
Skrevet

Nei, jeg er veldig positiv. Han sto opp med barna og lot meg sove så lenge jeg ville. Da jeg sto opp var kjøkkenet ryddet og vaska. 

Anonymkode: ba4b3...958

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er veldig positiv. Han sto opp med barna og lot meg sove så lenge jeg ville. Da jeg sto opp var kjøkkenet ryddet og vaska. 

Anonymkode: ba4b3...958

Bra for deg!

Anonymkode: d1cf1...b78

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Sendte barna ut med pappen, tappet badekaret, par timer med hbo, og dro de med på restaurant. 

• Liker 6
Skrevet

Har ligget på sofaen og sett serier i dag. Fikk blomster av mannen. Han lagde middag og sørget for alt. 

Anonymkode: 9dd49...12f

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Vel gubben var på jobb, ungene og jeg dro ut og koste oss på lekeplassen. Jeg lagde middag og frokost som de elsket. Gjorde morsdagen til en dag der jeg har fornøyde barn. Skjønner godt at der «morsdag» men for meg er fornøyde barn = fornøyd mor. Helt perfekt morsdag! 

• Liker 8
Skrevet

Skjønner du er skuffet, men det er viktig å kommunisere dette til mannen. Han må få høre direkte at dette var stusselig og du hadde satt pris på mer innsats på morsdag.  
Fortsett å gjøre stas på han på farsdag, men om han ikke varter opp neste morsdag ville jeg selv tenkt at da var lista lagt til fremtidige farsdager…

Anonymkode: 34e80...fed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare å slutte å gjøre så mye ut av farsdagen da!

Anonymkode: bcf60...ae6

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å gjøre ekstra ting for utakknemlige menn som aldri gjør noe spesielt for dere!

Dette gjentar seg her på KG hele tiden, dere kryper for mannfolk som tar og tar, mens ingen behandler dere på noe som helst fin måte når det er deres tur. 

KUTT UT!

Anonymkode: 7a2fc...4fc

Kanskje sant. Men så synes jeg det jo er veldig hyggelig å videreføre tradisjoner jeg selv har hatt som barn. Og å se gleden til min datter i å vekke pappaem på sengen med sjokolade og gave, er i seg selv veldig hyggelig. Så jeg setter egentlig veldig stor pris på å gjøre dette for han. Skulle vel bare ønske det var gjensidig. 

-TS

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Nja. Kjente litt på det. Mannen er på jobb utenlands og har allerede vært borte i flere uker mens jeg er hjemme alene med lite barn. Han vet at vi begge har vært mye nede for telling (sykdom), og lange, krevende netter. Jeg hadde av en eller annen grunn sett for meg blomster på døra eller en morgenlevering som "takk for innsatsen hjemme mens jeg er borte" 😅 

Men den gang ei. 

Anonymkode: 7f186...001

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Min hadde rund dag så sier seg selv at jeg ikke kom i første rekke i dag

Anonymkode: 34749...032

Skrevet

Altså… Jeg synes ikke man behøver å gjøre så mye ut av sånne dager, men disse mennene dere beskriver over her høres jo helt lobotomerte ut.

Vi pleier å la den andre sove ut på mors- og farsdager, også lage enten frokost på senga eller en koselig lunsj, alt etter hva som passer. I dag var jeg på jobb, så da fikk jeg god middag, kake og is + et hjemmelagd kort av eldste barnet da jeg kom hjem. Forventer ingen gaver, men blir glad for gratulasjon, en klem og en ekstra anerkjennelse på at samboeren setter pris på meg som mamma for barna våre.

Anonymkode: 67597...ebe

• Liker 16
Skrevet (endret)

Det der hadde jeg blitt skuffa over morsdag eller ei. Høres ut som enkelte menn ikke bidrar i familien. Unge som våkner alt for tidlig, ingen hjelp med husarbeid og middag, så avsluttet han dagen med trenin?! 🙈

Jeg fikk en klapp på skuldra kl 17. “grattis med morsdag " Det gjør meg ikke noe, da det ikke er en dag av betydning. Men vi deler alle gjøremål veldig likt hele året. Jeg trenger ikke en sånn dag for å" komme meg" som jeg tror mange 60 talls husmødre kanskje gjorde. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 14
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...