AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Når en nettbutikk sender bestilte varer som "pakke i postkassen" og pakken da ikke er forsikret (og Posten er transportør). Har mottaker i et slikt tilfelle krav på å få erstattet varene fra nettbutikken når pakken ble skadet under transport og pakken derfor ble returnert til nettbutikken? Hvor vanlig er det at nettbutikker sender pakker som ikke er forsikret gjennom transportøren? Har kunden noe ansvar her? Bør nettbutikken opplyse kunden om at pakken blir sendt uforsikret? Anonymkode: 4fd03...08f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Det var jo et rotete formulert spørsmål, men er pakken skadet må avsender ta dette med transportøren. Er det billige greier koster det mer enn det smaker å forsikre hver eneste forsendelse og da sender gjerne nettbutikken ut ny vare. Ta kontakt med avsender og ta det derfra. Anonymkode: 9bda3...b9d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå