Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender jeg legger ut noe, men lurer på om jeg skal slutte med det da de fleste som har sagt de skal ha det jeg har lagt ut enten ombestemmer seg eller ikke dukker opp som vi avtalte. Fikk melding nå nettopp av en som var interessert, men jeg klarer bare ikke å tro på at h..n dukker opp. Av og til har også noen krevd pengene tilbake i ettertid for feil som ikke var der, men som de fant på.

Hva er din erfaring med dette?

Anonymkode: 5ff6c...83d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra en opplevelse med kvinne som helt åpenbart rev opp en søm og kom tilbake for å få avslag på prisen (Ville fremdeles ha varen, men billigere. Vi hadde begge gått nøye over hele varen, en pelskåpe, før hun gikk, og hullet hun tydeligvis hadde laget minutter etter var umulig å overse. Hun hadde nok tatt litt for hardt i når hun laget et hull for å gå tilbake og kreve avslag, så det ble for åpenbart forsøk på svindel. Jeg tok kåpa tilbake, tross tapet, istedenfor å gi henne valuta for forsøket. ), samt ufinhet da jeg ga bort en kostbar ting, så har jeg handlet mye på finn, og ellers alltid opplevd redelighet. Så mye som jeg har solgt og kjøpt via finn er derfor nevnte dårlige opplevelser nede i promille, og ja jeg stoler på folk via finn. (Men sjekker anmeldelser før kjøp.)

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er din erfaring med dette?

At det er mange seriøse og useriøse brukere der. Er du usikker kan du be om forhåndsbetaling ved reservasjon. 

• Liker 2
Skrevet

Kjøpere har jeg pr nå god erfaring med. Selgere derimot er det ymse av. Kjøpte en gang sofa av en som ikke leverte en del, så vi fikk montert den. Da vi tok kontakt ble vi trakassert og truet og det som verre er.

Anonymkode: 92447...544

Skrevet

Har bare hatt gode opplevelser på Finn (heldigvis..). Men av prinsipp selger jeg aldri til folk som har 2-3 initialer som brukernavn, da det sier meg null om kjøperen og er i mange tilfeller disse svindlerene som sender link som man skal trykke på.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Svært sjeldent jeg har opplevd noe tull. 

Anonymkode: 7146f...677

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevd litt tull ang folk som skal hente hos meg, gratis, og som ikke møter Men når jeg har kjøpt noe har det alltid gått bra. Jeg pleier betale på forhånd opptil ett par tusen og har aldri blitt lurt. Og som selger har jeg jeg hatt minimale problemer. Har vært borti noen raringer ang kommunikasjonen, men det går jo som regel bra det også.

Anonymkode: 70561...d9a

• Liker 1
Skrevet

Har nok hatt over 200 salg på Finn og hatt veldig lite problemer. Nå sender jeg som regel med Posten mot forskuddsbetaling, så det med opphentingstidspunkt behøver jeg sjelden å fornolde meg til.

• Liker 1
Skrevet

Har fått en del kjeft på Finn. Legger ut en del skrot gratis for å bli kvitt det, men opplever ofte at folk ikke dukker opp. Svarer alltid ja på om varen fortsatt er tilgjengelig, selv om den er «lovet bort». Her om dagen var det ei dame som hadde kjørt over 3 timer for å hente en tv, men 10 min før hun kom ble den hentet av en som bor nærmere 😅 Fikk høre det da!

Anonymkode: b7868...9dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har fått en del kjeft på Finn. Legger ut en del skrot gratis for å bli kvitt det, men opplever ofte at folk ikke dukker opp. Svarer alltid ja på om varen fortsatt er tilgjengelig, selv om den er «lovet bort». Her om dagen var det ei dame som hadde kjørt over 3 timer for å hente en tv, men 10 min før hun kom ble den hentet av en som bor nærmere 😅 Fikk høre det da!

Fy søren så useriøst.

Anonymkode: f18f5...d79

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

men da er du jo sånne som gjør en generelt stoler mindre på folk... ja på Finn

Anonymkode: 70561...d9a

• Liker 11
Skrevet

Jeg kjøper og selger kun ting innenfor hobby og de ligger mellom 5000 kr - 30 000 kr som regel. Opplever da bare seriøs respons og har aldri hatt noen problemer. Vil tippe man opplever mer tull med «gis bort» eller rimelige ting. 

Anonymkode: 860b3...bec

• Liker 1
Skrevet

Noen som har opplevd at kunde ville ha tilbake pengene? Hva gjorde du da? Jeg er jo alltid litt redd for at dette skal skje…

Skrevet

Ikke akkurat.. Men her i byen har vi en notorisk svindler på finn og markedplace. Han har svindlet så sykt mange. Det er en liten by, og folk snakker jo. Har skjønt at det går i at han krever forskuddsbetaling for varer han aldri sender. Så den veien vet jeg det er mye problemer. Men jeg har aldri opplevd at det er vanskelig når jeg selger ting.. Mange som pruter da, og folk som ikke henter til tia:P Men da henger jeg det bare på døra. Synes folk stort sett er ærlige. Heldigvis. 

Anonymkode: c3126...b30

Skrevet

Ja, hadde nylig en ekkel opplevelse med en selger som hadde en intensjon at annonsen skulle bli markert som solgt - og at han skulle få en god vurdering. Han løy og sa han hadde gitt meg en god vurdering, men når jeg vurderte tilbake fikk jeg en dårlig vurdering - som ødela hele skalaen min. 

Jeg var ikke den eneste som har opplevd dette med samme person. Har klagd inn brukeren til FINN. Kjipt at en person skal ødelegge vurderingene dine for å få en god vurdering selv. Og at han muligens utgir seg for å være en annen. Han hadde sagt til en selger at han skulle hente, men kom aldri. Så fikk selger spørsmål om at den kunne sendes til en helt annen adresse. Mystisk. 

Neste gang skal jeg bli flinkere til å lese vurderinger, og ikke markere som solgt så fort. Det ble ingen handel. Sto tydelig i annonsen at varen måtte hentes. Av en eller annen grunn hadde han ikke sett det.  Etter at jeg hadde markert annonsen som solgt, så fikk jeg en melding om at «oi bor du i by X». Han spurte da om jeg kunne sende varen, noe jeg sa nei til. Det var da jeg fikk den dårlige anmeldelsen 🙄

Anonymkode: c4469...cc8

Skrevet

3638BAD4-1F8C-4450-B6BA-3C9057012F12.thumb.jpeg.d9829820aed9eeb4dbf081859534a4ff.jpegAA5C32CB-D098-45CE-8803-46B6A3D24D7D.thumb.jpeg.24caa32c818607c30e348f580e96dab7.jpeg

Anonymkode: c4469...cc8

Skrevet

Nei, har møtt en del useriøse. Sendte melding til kjøper på en ønskes kjøpt annonse siden jeg hadde en slik ting liggende, det hastet veldig, men hun ba meg holde den av til neste måned. Da neste måned kom hadde hun ombestemt seg, så jeg la den ut, og da fikk jeg melding av henne. Da ville hun jeg skulle sende først for hun var blakk. Kostet bare 200 kroner. Da orka jeg ikke mer svarer aldri den kjøperen mer som i blant vil kjøpe ting jeg legger ut. 

Skrevet

Stoler ikke på kjøpere 100%, er mange som ikke dukker opp til avtalt tid. Spør jeg hvorfor de ikke kom, så sier de at de ble syk, hadde ikke penger, det var for langt å kjøre, ville ikke ha likevel... Da er det vel normalt å si fra at man ikke kommer likevel, i stedet for at selgeren blir gående å vente. Men har selvfølgelig gode erfaringer også. 

Anonymkode: 921d7...dd3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...