Gå til innhold

Menns seksualitet med økende alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er en del år eldre enn meg (starten av 40 årene, mens jeg er i starten av 30 årene). I det undrende hjørnet i dag og lurte på hvordan ting er fremover. Hvordan er menns seksualitet f.eks i 50 årene? Det sies jo at damer har en topp etter fylte 40 år? Lurer derfor. Regner med at de fleste menn er aktive fortsatt altså! Men er det noen forskjell? Mer utholdende? Mindre utholdende? Endrede preferanser? Vansker med ereksjonen eller lyst? 

Anonymkode: 51af4...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 50+

Jeg merker ingen forskjell foreløpig.

Akkurat samme preferanser. Samme potens. Jeg holder vel litt lenger. For å være brutalt ærlig med meg selv: kanskje litt resignert når det gjelder å eksperimentere. 

Jeg tror ikke det skjer noen brå forandring i seksualiteten til menn. Potensproblemer er ikke normalen, selv om det sikkert er noe vanligere enn hos unge. Sexdriften går nok noe ned når man blir virkelig gammel.

Mulit kvinner når lyst-toppen senere enn menn, men jeg tviler på at din lyst på noe tidspunkt vil være høyere enn hans.

Du vil kanskje få dalende lyst fra 50 årene, når han er i 60 årene. Dere vil være en perfekt match tror jeg.

Anonymkode: d0806...672

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 50+

Jeg merker ingen forskjell foreløpig.

Akkurat samme preferanser. Samme potens. Jeg holder vel litt lenger. For å være brutalt ærlig med meg selv: kanskje litt resignert når det gjelder å eksperimentere. 

Jeg tror ikke det skjer noen brå forandring i seksualiteten til menn. Potensproblemer er ikke normalen, selv om det sikkert er noe vanligere enn hos unge. Sexdriften går nok noe ned når man blir virkelig gammel.

Mulit kvinner når lyst-toppen senere enn menn, men jeg tviler på at din lyst på noe tidspunkt vil være høyere enn hans.

Du vil kanskje få dalende lyst fra 50 årene, når han er i 60 årene. Dere vil være en perfekt match tror jeg.

Takk for svar 😊😊 Høres jo ikke gale ut!

Skrevet

Tror det er veldig variabelt, altså.

Jeg (kvinne) har ikke merket noe økt lyst hittil i 40-årene, så det kommer nok veldig an på.

Min mann er i 50-årene, og hans lyst har vært stabil de siste 10 årene. Absolutt ingen tegn til noe potenspeoblemer eller dalende lyst. Utholdenheten har endret seg noe. Enten kommer han fort (hvis det er lenge siden sist), eller ikke i det hele tatt (hvis det er kort tid siden sist). Men dette skyldes nok mer at vi har sjelden sex enn at han har blitt eldre, egentlig.

Anonymkode: bd57d...836

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det er veldig variabelt, altså.

Jeg (kvinne) har ikke merket noe økt lyst hittil i 40-årene, så det kommer nok veldig an på.

Min mann er i 50-årene, og hans lyst har vært stabil de siste 10 årene. Absolutt ingen tegn til noe potenspeoblemer eller dalende lyst. Utholdenheten har endret seg noe. Enten kommer han fort (hvis det er lenge siden sist), eller ikke i det hele tatt (hvis det er kort tid siden sist). Men dette skyldes nok mer at vi har sjelden sex enn at han har blitt eldre, egentlig.

Anonymkode: bd57d...836

Takk for svar 😊 Hvor fort snakker vi om? Mannen min kommer nokså fort nå, så håper det ikke blir veldig mye raskere 😅 men trenger ikke at det drøyer evig lenge heller altså.,,

Skrevet

Mann, snart 63.

Her er det kvinnen, 58,som har mistet interessen.  Jeg har potens og lyst som for 40 år siden.

Anonymkode: fb7f4...4ff

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke merket noe til at damer har en topp etter 40 så det gjelder nok ikke alle, de fleste menn har nok mer sexlyst enn damer gjennom livet så det blir neppe et problem

Skrevet

Mann 50 pluss. Merker ikke så stor forskjell bortsett fra at jeg er mer eksperimentell nå. Holder ut litt lenger er vel den store forskjellen.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mannen min er en del år eldre enn meg (starten av 40 årene, mens jeg er i starten av 30 årene). I det undrende hjørnet i dag og lurte på hvordan ting er fremover. Hvordan er menns seksualitet f.eks i 50 årene? Det sies jo at damer har en topp etter fylte 40 år? Lurer derfor. Regner med at de fleste menn er aktive fortsatt altså! Men er det noen forskjell? Mer utholdende? Mindre utholdende? Endrede preferanser? Vansker med ereksjonen eller lyst? 

Jeg er på alder med partneren din.

Jeg har merkbart mindre lyst en da jeg var på din alder. 
Preferansene er de samme. Ereksjon det samme og utholdenhet det samme, kanskje litt lengre utholdenhet.

Eneste merkbare er at lysten ikke er der slik den var for 10 år siden 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Voksenmann skrev (57 minutter siden):

Mann 50 pluss. Merker ikke så stor forskjell bortsett fra at jeg er mer eksperimentell nå. Holder ut litt lenger er vel den store forskjellen.  

Hvor lenge/hvor stor er forskjellen?

Skrevet
sicario skrev (52 minutter siden):

Jeg er på alder med partneren din.

Jeg har merkbart mindre lyst en da jeg var på din alder. 
Preferansene er de samme. Ereksjon det samme og utholdenhet det samme, kanskje litt lengre utholdenhet.

Eneste merkbare er at lysten ikke er der slik den var for 10 år siden 😊

Hvor mye tap i lyst?

Skrevet
lurven skrev (2 timer siden):

Har ikke merket noe til at damer har en topp etter 40 så det gjelder nok ikke alle, de fleste menn har nok mer sexlyst enn damer gjennom livet så det blir neppe et problem

Nei, er ikke sikkert det er et problem. Synes likevel det er fint å høre svarene. Jeg har selv mer lyst nå enn før, men det handler også om bruk av prevensjon før.  

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 45 og får den ennå opp.
På kommando om ønsket.

Gjest Anonymus51
Skrevet

Er 51 år og mann.

Potensen er litt dårligere enn ved 30, men ikke mye. Går seg til og klarer alt fra 1 til 5 knull på et døgn.

Men utholdenheten er langt større. Kan holde på lengre enn før. 

Skrevet

Har akkurat samme preferanser og lyster som når jeg var ung. Det er fortsatt de samme jentene som er like attraktive, og eneste forskjellen er vel at alderen preger lysten i det faktum at sex med eldre og eldre damer ikke gir meg noe. Avtak i sexlyst kommer også utelukkende av mangel på variasjon i partner. Blir lei av sex med samme person over tid.

Anonymkode: 681f8...b9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har akkurat samme preferanser og lyster som når jeg var ung. Det er fortsatt de samme jentene som er like attraktive, og eneste forskjellen er vel at alderen preger lysten i det faktum at sex med eldre og eldre damer ikke gir meg noe. Avtak i sexlyst kommer også utelukkende av mangel på variasjon i partner. Blir lei av sex med samme person over tid.

Du dukker opp når man mest venter det.

Samme budskap i alle tråder.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mye tap i lyst?

Umulig å måle, men betraktelig.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du dukker opp når man mest venter det.

Samme budskap i alle tråder.

Takk! 

Det er vel liten grunn til at man ikke skulle ha samme meninger over tid. Beklager at de treffer et ømt punkt hos deg. 

Som alt annet på disse tre sex og samlivsforumene så kan tråden nesten alltid svares med; 

1) Nei han er ikke intr i deg. Sats på noen på eget nivå.

2) Ja, det stemmer. Sexlysten avtar med årene.

Også er det jo de utallige trådene med sinte damer som er fra seg for at menn skriver at de foretrekker attraktive damer. 

Skrevet

Fyller 50 til sommeren, men min lyst er stadig så på topp at det nesten er plagsomt. Min kjære har bare lyst noen ganger i uka, jeg "alltid".

Største forskjellen fra da jeg var yngre er at jeg holder mye lenger og behøver litt mer av både tenning/forspill og fysisk stimulering. Men det byr bare på mer langvarig nytelse, til glede for begge. 

Anonymkode: 3682e...b99

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! 

Det er vel liten grunn til at man ikke skulle ha samme meninger over tid. Beklager at de treffer et ømt punkt hos deg. 

Som alt annet på disse tre sex og samlivsforumene så kan tråden nesten alltid svares med; 

1) Nei han er ikke intr i deg. Sats på noen på eget nivå.

2) Ja, det stemmer. Sexlysten avtar med årene.

Også er det jo de utallige trådene med sinte damer som er fra seg for at menn skriver at de foretrekker attraktive damer. 

Å bare ha lyst på og være tiltrukket av (=oppfatte som attraktiv) den personen man elsker og har valgt å dele livet med, er da faktisk også både å ha "samme mening over tid" og å foretrekke en attraktiv dame. For dem dette faktisk gjelder. Vi fins, vi også. 

Min sexlyst har ikke begynt å "avta med årene", ei heller må den opprettholdes ved partnerbytte og yngre partnere, slik du kategorisk slår fast at den må. Jeg er straks 50 og har så gnagende høyt libido at det er rent plagsomt. Ingen tenner meg mer sikkert enn min kjære. Jeg innser at dette ikke gjelder alle, men erkjenner at det gjelder meg personlig.

Man kan ikke generalisere blindt om dette heller.

Det vitner bare ikke om god menneskeforstand og modenhet å tro at alle må være som en selv.

Jeg kan fint akseptere at monogami faktisk ikke passer for alle, men da syns jeg det samtidig er rimelig å forvente at de som forkaster monogame langvarige forhold for sin egen personlige del også respekterer de av oss som lever lykkelig, også seksuelt, i slike forhold. 

Anonymkode: 3682e...b99

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...