AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Det virker som for meg at han ikke synes jeg er like flott lengre. Jeg var veldig trent og slank før, men da vi skulle bli gravide så trengte vi hjelp med prøverør ( ivf ), og jeg måtte derfor gå på mye hormonmedisiner som jeg la på meg 5 kg av. Jeg fikk heller da ikke trent som før så en del muskelmasse har blitt borte. Jeg er nå gravid, i uke 12 om noen dager. Jeg trener igjen nå, men på en annen måte fordi jeg er gravid, jeg tenker også på hva og hvor mye jeg spiser. Men uansett så får jeg ikke gått ned noe nå og kroppen noen steder har jo blitt litt dvask selvom jeg prøver å stramme opp igjen. Jeg skal såklart gjøre mitt beste etter jeg har født. Han selv har også mistet mye muskelmasse da han falt av treningen han også og lagt på seg litt, men det tror jeg ikke han ser selv. Jeg er veldig lei meg fordi jeg vet at med tiden som kommer nå så blir jeg jo ikke flottere å se på, og allerede nå har han sluttet å vise meg at han tenner på meg, jeg prøvde å legge hånden hans nedentil på meg i går, mens vi så en film. Det hadde giret han veldig før, nå virket det som han syntes det var ekkelt og trakk hånden sin heller ned på låret og hadde den bare stivt der. Han snakker til meg anderledes, gir meg ikke komplimenter lengre, det eneste han av og til gjør er å klapse meg på rumpa. Han ønsket veldig at vi skulle bli gravide siden han er 40 år og ikke har barn, men nå er han null interessert i meg på noen måte og jeg føler meg stygg. Jeg har også fått en del dårlig hud pga gravidteten, noe som heller ikke hjelper på. Han gidder ikke litt en gang å sette seg inn i hva som skjer med kroppen når man er gravid, og ikke vil han høre heller når jeg prøver å forklare han det. Jeg har prøvd å snakke med han, men han sier at det ikke er noe galt. Samtidig føler jeg meg i veien bare vi har vanlige samtaler om noe, hvis jeg snakker så hender det han puster sånn oppgitt eller nesten ruller med øynene. Ikke fordi jeg sier noe dumt, det virker som han faktisk bare irriterer seg generelt over at jeg snakker mer enn er par ord selvom vi er midt i en samtale. Hva gjør jeg her? Anonymkode: bbb28...3f4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Jeg vil også legge til at han er veldig opptatt av utseende på de han er sammen med, men jeg trodde virkelig han forstod og vi har også snakket om det at kroppen min ville forandre seg av en graviditet. Selv er han som sagt ikke ung lengre, er 165 cm høy, mistet en del kropp selv, begynt å se eldre ut med en del rynker i ansiktet og fått måne. Men jeg skal liksom sitte her å føle at jeg ikke er god nok for han, når jeg bærer hans barn som gjør at utseende mitt forandrer seg. Jeg synes han er urettferdig og barnslig. Selv er jeg forresten 31 år. Ts Anonymkode: bbb28...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Graviditet kan være en kjip tid hormonelt og følelsesmessig. Mitt råd er å ta det som det kommer, ikke overtenke, og fokusere på at det er en stor forandring for dere begge, som går over. Noen får større sexlyst, noen helt fraværende. Begge deler er helt normalt. Om han er som han pleier ellers ville jeg bare latt det gå. For å illustrere, jeg er høygravid og føler meg virkelig så langt fra attraktiv som det er mulig å komme. Det synes å virke motsatt på mannen.🤷🏻♀️ Hadde for å være ærlig skjønt det mye bedre om han reagerte som mannen din. Veldig kjipt om han virkelig er så overflatisk at det er det som er problemet, men da er jo det et generelt problem med han, og egentlig ikke relevant for graviditeten. Du bare finner det ut nå, men det ville jo blitt et «problem» på et eller annet tidspunkt. Får håpe det ikke stemmer, i så fall virker han ganske kjip. Anonymkode: 39b05...f16
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Kanskje han bare synes gravide kvinner er lite sexy? Kan synes det er vakkert eller fint likevel, men det bare tenner han ikke? Anonymkode: 5a8a8...875
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Har han noensinne vært interessert i deg mer enn utseendet? Har han vært interessert i å snakke med deg tidligere? Eller er det kun nå etter at du begynte å legge på deg at du føler han ikke vil lytte til deg mer? Forhold basert på utseende har dessverre kortere varighet enn andre da man selvsagt ikke lengre er en stram 20-åring etter å ha født et barn, eller å ha rundet 30. Ikke en gang han. Selv om han innbiller seg det. Men overfladiske selvdiggere tror gjerne de fortjener å date 10ere fordi de tror de selv er det. Men kan det hende at han tenner på deg, men at det er svangerskapshormonene som spiller deg et puss? Eller kan det hende at han synes det er rart at du har en baby i magen? Kan virke barnslig, men man vet jo aldri. Anonymkode: 62f71...d24 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Ikke uvanlig, dessverre. Men dårlig gjort, fordi man er så sårbar når man er gravid. Man har ingen garantier for noe her i livet, det er det jeg har lært etter 2 barn og 14 år i forhold m barnefar. Lev ditt liv, kos deg med graviditeten. Ikke bli for skuffet over han, ikke forvent noe særlig. Kanskje han ikke klarer å styre dette selv. Mannen min ville ikke ha sex m meg gjennom begge svangerskapene, og heller ikke i barselperioden etter siste kom. Veldig sårende, men han var så sjokkert over situasjonen. Klarte ikke ta alt inn over seg +++ Menn er mange ganger assholes, dessverre. Jo fortere man forstår det, jo lettere å leve. Du klarer dette alene jenta mi, og aksepter at kroppen din skal forandre seg. Hvordan ellers skal du vokse/bære fram et sunt barn? Anonymkode: ce93b...ec4 1
Luckie Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Da får du si med store bokstaver at han ikke akkurat er så mye å se på selv heller. Be han se seg selv i speilet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Du skriver jo selv at forholdet deres i stor grad er basert på overfladiske ting. Selv om du skulle ønsket at han fikk bedre verdier av at du ble gravid så fungerer det tydeligvis ikke sånn. Han er den samme mannen han har vært hele tida mht hva som er viktig for han. Det er mulig at du klarer å nå gjennom helt logisk med at han er urimelig og at han skylder deg oppmerksomhet, men du vil jo vite at det er noe som ikke er helt oppriktig. Hva betyr komplimentene hans for deg hvis du vet at han egentlig ikke mener det? Jeg tror du har alt å tjene på å drite i hva han tenker om deg, og bygge et godt liv for deg og barnet uavhengig av han. Forhåpentligvis klarer du å gi barnet sunnere syn på kropp enn det du og mannen baserer dere på. Anonymkode: e4b5d...2d1 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Hva om han egentlig tenker litt annerledes enn deg på dette? Siden du sier han virker litt overfladisk, og at han selv har lagt på seg litt, at han skammer seg mer over egen kropp? Eller at siden barnet ble gjennom prøverør så føler han seg som mindre "mann"? Eller at det har blitt mye babypjatt i det siste så han er litt "lei" hvis hver eneste samtale enten handler om babyen eller at du har lagt på deg litt eller at du forklarer alt det hormonelle osv.. Hva med å bare stråle litt? Så og si alle forandrer seg i en graviditet, på både godt og vondt. Sånn er det bare og det er lite å gjøre noe med. Ja, so what om du legger på deg og huden din rynker seg eller blir dvaskere. Kroppen din gjør litt av en jobb om dagen, vær stolt av kroppen din for jobben den gjør, hvert arr og dvaske hudflekk du får blir en del av historien din. Vær stolt, ikke dra deg selv ned. Han er 40 også, kan hende at han plutselig innser at "shit, jeg skal bli pappa, jeg er snart 40, jeg er nesten dau, jeg må leve livet" osv den regla der. Ikke snakk så mye om hormoner og sånn en liten stund, begynn å snakke om andre ting, ting dere begge er interessert i. Ha en vennegjeng på middag, reis en vei, finn på noe hyggelig sammen. Ta på hverandre uten seksuell karakter, bli nære igjen. Skjønner du? Noen menn kan bli deppa i graviditet og barseltid, for de ser at livet deres blir ikke det samme som før, akkurat som om det er "så synd på dem".. 🙈 Anonymkode: 03b96...9ac 1
Pippi Lotta Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Det er jo mulig at han er overveldet av situasjonen og at det er graviditeten i seg selv ( ikke utseende) som er problemet. Det betyr ikke at det er greit at han himler med øynene og er slem, men det at sex lysten forsvinner i perioder må man nesten forvente i lange forhold.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det virker som for meg at han ikke synes jeg er like flott lengre. Jeg var veldig trent og slank før, men da vi skulle bli gravide så trengte vi hjelp med prøverør ( ivf ), og jeg måtte derfor gå på mye hormonmedisiner som jeg la på meg 5 kg av. Jeg fikk heller da ikke trent som før så en del muskelmasse har blitt borte. Jeg er nå gravid, i uke 12 om noen dager. Jeg trener igjen nå, men på en annen måte fordi jeg er gravid, jeg tenker også på hva og hvor mye jeg spiser. Men uansett så får jeg ikke gått ned noe nå og kroppen noen steder har jo blitt litt dvask selvom jeg prøver å stramme opp igjen. Jeg skal såklart gjøre mitt beste etter jeg har født. Han selv har også mistet mye muskelmasse da han falt av treningen han også og lagt på seg litt, men det tror jeg ikke han ser selv. Jeg er veldig lei meg fordi jeg vet at med tiden som kommer nå så blir jeg jo ikke flottere å se på, og allerede nå har han sluttet å vise meg at han tenner på meg, jeg prøvde å legge hånden hans nedentil på meg i går, mens vi så en film. Det hadde giret han veldig før, nå virket det som han syntes det var ekkelt og trakk hånden sin heller ned på låret og hadde den bare stivt der. Han snakker til meg anderledes, gir meg ikke komplimenter lengre, det eneste han av og til gjør er å klapse meg på rumpa. Han ønsket veldig at vi skulle bli gravide siden han er 40 år og ikke har barn, men nå er han null interessert i meg på noen måte og jeg føler meg stygg. Jeg har også fått en del dårlig hud pga gravidteten, noe som heller ikke hjelper på. Han gidder ikke litt en gang å sette seg inn i hva som skjer med kroppen når man er gravid, og ikke vil han høre heller når jeg prøver å forklare han det. Jeg har prøvd å snakke med han, men han sier at det ikke er noe galt. Samtidig føler jeg meg i veien bare vi har vanlige samtaler om noe, hvis jeg snakker så hender det han puster sånn oppgitt eller nesten ruller med øynene. Ikke fordi jeg sier noe dumt, det virker som han faktisk bare irriterer seg generelt over at jeg snakker mer enn er par ord selvom vi er midt i en samtale. Hva gjør jeg her? Anonymkode: bbb28...3f4 Virker jo som dere begge er opptatte av overflatsike ting, så det er vel ingen stor endring på. Men når det kommer til kommunikasjon så bør dere søke hjelp til å komme over det sporet dere nå er i. Anonymkode: a7e6f...cc2
Isambard Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Mulig han bare er overveldet av alt som skjer med kroppen din, uten at det har med utseendet å gjøre. Det kan virke rart å stikke inn penis når det er en bany inni der. Han forbinder kroppen din med mye annet enn sex for tiden. Det går over. Ta det med ro og gi ham litt tid.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 Her hadde jeg kjørt på med hudpleier og gravidyoga. Gjerne massasje også. Kos deg og ta vare på kroppen din i graviditeten! Siden han liker rompa di, kle deg på måter som framhever den. Ikke tigg etter hans oppmerksomhet. Gi deg selv oppmerksomhet og la ham komme til deg. Dere er i omstilling, begge to. Anonymkode: 953ae...533
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Kommunikasjon er nøkkelen. Og om du ikke klarer å få noe ut av han, så bør dere oppsøke hjelp. Det er viktig å få snakket godt sammen, så ikke ting eskalerer unødvendig. Anonymkode: a0418...ed3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå