Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Okay nå har jeg en opprørt kjæresten fordi jeg sa at VI ikke trengte å spise potetgull hele tiden (altså da fredag-søndag liksom). Jeg er ganske tynn og har høy forbrenning. Kjæresten min har litt mere fett en meg, men er langt ifra overvektig. I dag er det jo søndag og hun ville gjerne ha litt potetgull før middag. vanligvis så bryr jeg meg ikke noe om det, men når jeg må reise ut på en søndag å skaffe det så reagerer jeg litt. Så jeg sier at VI og merk dere at jeg sier «VI» trenger ikke å spise potetgull hele tiden. Hun blir selvsagt opprørt og tror nå at jeg fatshamer henne og at hun må slutte spise så mye potetgull. prøver å forklare at det ikke var det jeg sa eller mente, men hun er veldig sta og sier jeg må formulere meg bedre…..sa jeg noe feil eller overreagerer hun?
Jadzia Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Hun overreagerer. Jeg er overvektig og har samme holdningen som deg. Og jeg hadde aldri dratt ut, eller forventet at andre skulle dra ut på en søndag for å kjøpe mer heller. 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Greit å avvenne sånne uvaner nå. Fortsetter det sånn vil nok kjæresten din bli stor med tiden og da vil hun slite mer. Anonymkode: 7e9cb...738 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Jeg tenker potetgull er en uting veldig ofte uansett størrelse eller helsesituasjon. Av og til er greit, men bør begrenses. Anonymkode: 0b9e3...559 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Anonymsoldat_98 skrev (19 timer siden): vanligvis så bryr jeg meg ikke noe om det, men når jeg må reise ut på en søndag å skaffe det så reagerer jeg litt. Hvorfor i guds navn drar du ut å kjøper det på bestilling fra henne? La henne ordne det selv hvis hun må ha. Da får fort pipen en annen lyd. Anonymkode: 67189...39f 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Dersom du er tynn og sier "vi" på den måten så fremstår det som at du mener henne. Og ingen er vel veldig fornøyd med at andre forteller dem hva de får spise? Dersom du faktisk vli slutte med dette selv, så forklar at du ikke ønsker å spise det, og ikke ønsker å ha det i hus. Dersom hun vil spise så kan hun gjerne det, men at du setter pris på at hun ikke tilbyr deg/deler med deg. Og evt at hun legger rester et sted der det ikke ligger og frister deg. Du kan ikke styre hennes kosthold, men du kan be henne om å ikke gjøre det vanskeligere enn nødvendi for deg. Anonymkode: cc39e...99f 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Jeg hadde fokusert på at du svarer nei på at du ikke drar ut for å kjøpe det. Anonymkode: e27b5...f27
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvorfor i guds navn drar du ut å kjøper det på bestilling fra henne? La henne ordne det selv hvis hun må ha. Da får fort pipen en annen lyd. Anonymkode: 67189...39f Reiste ikke ut, mulig det ikke kom fram i posten
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Hun er nærtagen. Jeg er selv tjukk, og kunne ikke brydd meg mindre om noe påpekte det. Fordi jeg vet at jeg er tjukk, så blir ikke noe såra om folk påpeker fakta. Ærligtalt tåler folk ingenting lengre, kjæresten din får ta seg sammen. Anonymkode: 37d32...215 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Jeg ville sagt at det handler mer om kosthoild enn vekt. For meg så gjør det faktisk det. Jeg liker ikke å putte i meg søppelmat, men jeg ville eller aldri ha sulta meg selv. Jeg synes gpde hodninger i forholdt til mat er viktig, så jeg er enig i deg. Men samtidig skal man være forsiktig med å "prakke på" sunnehet på andre har jeg skjønt 😅🤷♀️ Anonymkode: 93f42...808 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Hvis dette fortsetter kommer dere til å få feite barn også. Ergo mobbing. Anonymkode: 5cd04...56d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Man bør da ikke spise potetgull mange ganger i uken, uavhengig av vekt. Og det er lov å si nei til å kjøre ut en søndag for å skaffe dette. Dyrt og unødvendig og usunt. Hadde det vært en viktig ingrediens til middagen hadde jeg forstått det. Føler mange skyver «fatshaming» foran seg, det er lov å være bekymret for kjærestens kosthold. Det betyr jo ikke at du kritiserer utseende hennes. For å sette det på spissen: vi passer på at barna våre spiser sunt, får i seg viktige næringsstoffer og holder godteri og snacks til lørdager eller bursdager. Det er fordi vi ønsker dem vel, ikke fatshaming. Fatshaming-bevegelsen går jo ut på at man ikke skal se ned på overvektige som mennesker, at de skal ha samme rettigheter og helsehjelp og klesstørrelser i butikken osv. Ikke at man ikke har lov til å snakke om usunn mat. Anonymkode: e27b5...f27 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå