Gå til innhold

Når samboer ikke vil være sammen med meg lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt det tøfft lenge, mest pga lite tid sammen og en del uenigheter rundt prioteringer. Vi har kjørt oss tom på hver våres plass. Han på jobb og jeg på jobb og ansvar for alt hjemme og barna. Jeg vil ikke gi oss opp og det å bryte opp famlien, men jeg må. Vi må bo sammen i flere mnd til. Dette gjør så fryktelig vondt. Noen som har vært gjennom det samme som har gode råd/tips eller erfaringer å dele med meg?

Anonymkode: cb876...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært igjennom denne runden ja. Invitere deg på en middag å samtale?

Skrevet

Hvis en vil gi seg, så må man respektere det.

Det er tøft å bo med noen det er slutt med. For all del, finn på mye aktiviteter selv for å holde deg opptatt. Ikke sitt hjemme med han og lat som det er gamle dager. Treff venner og familie, og begynn å løse floken med bolig så fort du kan.

Det vil bli bedre når man slipper å se den andre hver dag, lettere å komme seg videre da.

Anonymkode: 9863a...62d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis en vil gi seg, så må man respektere det.

Det er tøft å bo med noen det er slutt med. For all del, finn på mye aktiviteter selv for å holde deg opptatt. Ikke sitt hjemme med han og lat som det er gamle dager. Treff venner og familie, og begynn å løse floken med bolig så fort du kan.

Det vil bli bedre når man slipper å se den andre hver dag, lettere å komme seg videre da.

Anonymkode: 9863a...62d

Takk, han jobber lange dager så jeg ser han knapt heldigvis. Jeg må ta meg av barna, men prøver å legge planer så jeg får komt meg ut å møte venner innimellom. Det er mye som må ordnes. Heldigvis har jeg en god å trygg jobb og god inntekt. Det er en sorg og selv om jeg kjenner på de negative sidene hans som ikke er bra for meg så skulle jeg ønske vi kunne jobbet oss gjennom denne krisen. Han er iskald og ikke noe særlig snill, men samtidig vil jeg ikke at det skal bli slutt mellom oss🥲

Skrevet

Jeg er i denne situasjonen nå, men her er vi heldigvis enige om å slå opp. Likevel er det vanskelig å finne balansen. Han vil f.eks. skravle med meg om ting som skjer i livet sitt mens jeg egentlig ikke vil høre om det. Jeg vil ikke se på film sammen.

Synes du skal skrive en liste over alle de morsomme tingene du kan gjøre når du er singel og alt du ikke liker ved å være sammen. For meg er det utrolig befriende. Kom deg ut litt hvis du kan. Det at du har god jobb og inntekt er gull verdt!

Jeg skjønner det er vanskelig, men det blir nok mye lettere om du prøver å akseptere bruddet.

Anonymkode: 80b36...92c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er i denne situasjonen nå, men her er vi heldigvis enige om å slå opp. Likevel er det vanskelig å finne balansen. Han vil f.eks. skravle med meg om ting som skjer i livet sitt mens jeg egentlig ikke vil høre om det. Jeg vil ikke se på film sammen.

Synes du skal skrive en liste over alle de morsomme tingene du kan gjøre når du er singel og alt du ikke liker ved å være sammen. For meg er det utrolig befriende. Kom deg ut litt hvis du kan. Det at du har god jobb og inntekt er gull verdt!

Jeg skjønner det er vanskelig, men det blir nok mye lettere om du prøver å akseptere bruddet.

Anonymkode: 80b36...92c

Takk for tips. Det er en lang liste mwd negative ting med han heldigvis og senest i dag kjente jeg det kokte inni meg pga oppførsel han viser nå. Han gir faen, så det må jeg også begynne å gjøre!

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2/13/2022 den 16.06):

Takk, han jobber lange dager så jeg ser han knapt heldigvis. Jeg må ta meg av barna, men prøver å legge planer så jeg får komt meg ut å møte venner innimellom. Det er mye som må ordnes. Heldigvis har jeg en god å trygg jobb og god inntekt. Det er en sorg og selv om jeg kjenner på de negative sidene hans som ikke er bra for meg så skulle jeg ønske vi kunne jobbet oss gjennom denne krisen. Han er iskald og ikke noe særlig snill, men samtidig vil jeg ikke at det skal bli slutt mellom oss🥲

Det er fordi du er redd for det ukjente, for alle forandringene at du ikke vil det skal bli slutt. Etter du har gått og funnet deg til rette i ditt nye liv så kommer du til å være glad du gikk. Det kan jeg skrive under på. 

Anonymkode: dd274...087

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fordi du er redd for det ukjente, for alle forandringene at du ikke vil det skal bli slutt. Etter du har gått og funnet deg til rette i ditt nye liv så kommer du til å være glad du gikk. Det kan jeg skrive under på. 

Anonymkode: dd274...087

Håper du har rett, jeg har vært her en gang før å vet at jeg klarer meg godt aleine. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt har følelser for han å tanken på at han skal finne seg en ny gjør så vondt, for han har behandlet meg dårlig ganske lenge..🥲

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Håper du har rett, jeg har vært her en gang før å vet at jeg klarer meg godt aleine. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt har følelser for han å tanken på at han skal finne seg en ny gjør så vondt, for han har behandlet meg dårlig ganske lenge..🥲

Jeg tror det handler om at du er redd noen skal få det til med han sånn som du skulle ønske du fikk til. Og at det da føles ut som at det er deg det er noe galt med. Det er det nok ikke. Dere er bare mennesker som ikke passer sammen lenger. 

Det kan nok også handle om at du er redd for å se han gi noen andre alt det du savner fra han nå og som du kanskje selv fikk tidligere i forholdet. Men da er det også viktig å huske at om han gir en ny dame dette en dag så vil hverdagen komme til dem også etterhvert.

Det er også lov å sørge over en familie som ble splittet. Over det man hadde en drøm om en gang og som ikke ble. Og over den man trodde partner var men viste seg å ikke være.

For hvis du tenker deg om så er det vel neppe den han er nå du vil ha. Og en evt ny dame kommer også til å møte på denne siden av han. En som er kald og som ikke er villig til å prøve å løse problemene når de oppstår, men som heller snur ryggen til og gir opp. 

Anonymkode: 0bdef...5bd

• Liker 2
Skrevet

Dere går vel i familieterapi? Hva med samværsordningen for barna? 

Anonymkode: b5c63...419

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det handler om at du er redd noen skal få det til med han sånn som du skulle ønske du fikk til. Og at det da føles ut som at det er deg det er noe galt med. Det er det nok ikke. Dere er bare mennesker som ikke passer sammen lenger. 

Det kan nok også handle om at du er redd for å se han gi noen andre alt det du savner fra han nå og som du kanskje selv fikk tidligere i forholdet. Men da er det også viktig å huske at om han gir en ny dame dette en dag så vil hverdagen komme til dem også etterhvert.

Det er også lov å sørge over en familie som ble splittet. Over det man hadde en drøm om en gang og som ikke ble. Og over den man trodde partner var men viste seg å ikke være.

For hvis du tenker deg om så er det vel neppe den han er nå du vil ha. Og en evt ny dame kommer også til å møte på denne siden av han. En som er kald og som ikke er villig til å prøve å løse problemene når de oppstår, men som heller snur ryggen til og gir opp. 

Anonymkode: 0bdef...5bd

Det har du helt rett i. Spes den siden at dersom ting ikke går så han vil blir han skikkelig ufin, kommer med personangrep og er umulig å snakke med. Ikke minst at han er egoistisk og ikke tar hensyn til meg og mine tanker/følelser for det reaksjonsmønsteret har han hatt alltid og det handler ikke om meg... Jeg er så god på å tenke hva om jeg bare var mindre sensitiv, eller gav mer av mrg selv etc.  Det er nok drømmen om å leve som familie som tynger mest å tanken om at barna må vokse opp i 2 ulike hjem som gjør mest vondt...💔

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere går vel i familieterapi? Hva med samværsordningen for barna? 

Anonymkode: b5c63...419

Ja, vi skal ha de 50/50...

Skrevet

Mye lettere å bare gi opp, hvorfor prøve med en som ikke vil ha deg

Anonymkode: ef870...4f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mye lettere å bare gi opp, hvorfor prøve med en som ikke vil ha deg

Anonymkode: ef870...4f1

Det er helt sant og jeg kommer ikke til å prøve mer nå heller, må bare holde ut med å bo sammen til vi har solgt huset og kan flytte inn i et nytt.

Skrevet

Han vil ikke ha deg.

Kom deg på tinder så fort som mulig og vis han at mange andre menn vill ha sex med deg.

Anonymkode: 8ac54...514

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han vil ikke ha deg.

Kom deg på tinder så fort som mulig og vis han at mange andre menn vill ha sex med deg.

Det vet han nok fra før av, så trenger ikke gå på Tinder for å bevise han det🙈😅 Uansett det siste jeg tenker på å møte en ny nå!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er nyseparert og kan bare si en ting- hold ut denne siste tiden, og GLED deg!! Det er helt fantastisk å endelig ha det gjennomført, og føle at man sakte men sikkert stabler et nytt og bedre liv på beina for seg selv og barna ikke minst. Det er så deilig å slippe å spille skuespill overfor ham, og å måtte tenke på alt som kunne beholde husfred og normalitet for barna, selv om alt man bare ville var å komme seg ut, vekk. Skilsmisse er ikke alltid et onde, selv om mange velger å fremstille det slik. For mange familier er det den beste løsningen, enten fordi det er vold eller rus involvert, eller giftig stemning/ dødt mellom partene over lengre tid.

Anonymkode: 52b66...9c8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han vil ikke ha deg.

Helt enig, tror ts hadde hatt godt av en liten periode nå der hun møter masse menn før hun starter et nytt forhold

Anonymkode: 7ff2a...ba8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vet han nok fra før av, så trenger ikke gå på Tinder for å bevise han det🙈😅 Uansett det siste jeg tenker på å møte en ny nå!

Tror egentlig det er det du trenger, prøv det ut 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir glad for å se du ikke har fokus på å bevise ham om din verdi igjennom andre menn. Jeg forstår ikke denne holdningen om å få seg selv bekrefter, ovenfor andre igjennom andre. Det er i bunn og grunn uetisk bruk av andre mennesker i en situasjon hvor man selv føler seg feil/usett i ett forhold og det er da ikke en egenskap å tillegge seg selv som noen slags løsning.

Du høres ut som et godt menneske i en situasjon som får deg til å føle deg mindreverdig. Det eneste som løser det er å fjerne seg fra situasjon og det krever krefter. Da sløser man vel ikke med den kraft-ressursen på "morro" for å oppnå....at den som får deg til å føle deg usett skal se deg som et sexobjekt? 

Noen her bør ta råd fra deg, ikke gi råd. 

Jeg er lei for at ting er slitsomt for deg akkurat nå, men du har rett fokus på vei mot en hverdag hvor du slipper å være ensom i tosomhet og når den jobben er gjort vil du fullt ut få kjenne på det gode selskap, deg selv og barna. Disse er de viktigste å sikre en god hverdag å leve i, og når du får tilbake livet ditt, fritt for usynlighet, vil du ha det beste grunnlag for at det skal blomstre på hvilke enn områder du da har plass og ønske om å fylle. 

Sender masse gode tanker. Du vil klare dette for dere, ikke for å bevise noe overfladisk for noen du ser det er best å  bli kvitt, og det gjør deg så enda mer effektiv og kraftfull til å nå dine mål.

Atta Girl! 

p.s. Kan også skrive under på at jobben dit er både praktisk og emosjonelt seig men når man er i mål så kan noe så enkelt som å tusle ut av badet om morgenen og stryke over egen seng, ubesudlet av gårsdagens Tinder-utnytter som hadde egne egoistiske mål med svipen, være ett øyeblikk av nytelse som er opphavet til en solskinnsdag i hodet selv om himmelen ute er grå 🥰

Anonymkode: ae7bf...9cc

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...