AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Har en venninne jeg er litt uenig med pga mange ting. Jeg føler hun svarer nedlatende når jeg deler uenighetene med henne , og hvorfor jeg er uenig og føler som jeg gjør.. Nesten som tatt ut av et kurs for samtale med barn. Hun sier ofte: "NÅ ser jeg at du tenker og føler mye vanskelig. Stemmer det?" Jeg blir satt ut. Hadde dere tillat at en venninne i lik aldersgruppe snakket slik til deg som en voksen kvinne? Anonymkode: 19695...cda
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Du må svare NEI, du ser ikke hva jeg tenker eller føler. Anonymkode: dcf62...ab8 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Jeg hadde en venninne som var litt sånn. Hun undervurderte meg alltid, og forklarte ting som om jeg var et barn. Jeg vet ikke hvordan det ble sånn, men det ble uutholdelig for meg. Det jeg svarte med, prellet av som vann på gåsa. Jeg faste henne ut, orker ikke sånt. Anonymkode: 9f98f...eaa 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Nei, hadde ikke likt det. Ville vel bare svart at du er du på bærtur, hvorfor antar du slikt? Anonymkode: 84d51...a9b 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Ikke lett når man blir snakket slik til. Anonymkode: 19695...cda
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Nå vet ikke vi hvem du er så det er umulig for oss å si hva som er rett eller feil i denne sammenhengen. Hvor er du ellers i livet? Utdannelse, arbeid, har du vanskligheter? Anonymkode: d621d...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Kanskje venninna di jobber i barnehage og har lagt seg noen uvaner? Anonymkode: 9528a...ba7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå vet ikke vi hvem du er så det er umulig for oss å si hva som er rett eller feil i denne sammenhengen. Hvor er du ellers i livet? Utdannelse, arbeid, har du vanskligheter? Anonymkode: d621d...6bf Har akademisk utdannelse, jobb, familie og eier egen bolig. Da er jeg veldig å snakkes annerledes til enn dette? Man burde jo ikke snakke sånn uansett. Anonymkode: 19695...cda 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje venninna di jobber i barnehage og har lagt seg noen uvaner? Anonymkode: 9528a...ba7 Hehe nei. Anonymkode: 19695...cda
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Hører ut som ei typisk sykepleier 🙈 Har lagt merke til flere av mine venninner som er sykepleier endre tonefallet osv når dem f.eks er kommet opp i en ubehagelig eller uventet situasjon og da virker det som om de har lært seg til å ta seg i sammen og har en litt nedlatende tonefall. Litt vanskelig å forklare, men snakker ofte litt høyere tonefall samtidig virker det litt nedlatende det dem sier til vedkommende slik jeg ser for meg dem snakker til pasienter som kanskje klager og syter mye for å sette dem litt på plass (men samtidig ydmykende). Anonymkode: 4ae2d...47f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hører ut som ei typisk sykepleier 🙈 Har lagt merke til flere av mine venninner som er sykepleier endre tonefallet osv når dem f.eks er kommet opp i en ubehagelig eller uventet situasjon og da virker det som om de har lært seg til å ta seg i sammen og har en litt nedlatende tonefall. Litt vanskelig å forklare, men snakker ofte litt høyere tonefall samtidig virker det litt nedlatende det dem sier til vedkommende slik jeg ser for meg dem snakker til pasienter som kanskje klager og syter mye for å sette dem litt på plass (men samtidig ydmykende). Anonymkode: 4ae2d...47f Uff, men vedkommende er ikke sykepleier. Anonymkode: 19695...cda
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Høres ut som min veninne☺️har ikke kuttet vedkommende ut men det er veldig nedbrytende🥺 Anonymkode: 50dd8...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en venninne jeg er litt uenig med pga mange ting. Jeg føler hun svarer nedlatende når jeg deler uenighetene med henne , og hvorfor jeg er uenig og føler som jeg gjør.. Nesten som tatt ut av et kurs for samtale med barn. Hun sier ofte: "NÅ ser jeg at du tenker og føler mye vanskelig. Stemmer det?" Jeg blir satt ut. Hadde dere tillat at en venninne i lik aldersgruppe snakket slik til deg som en voksen kvinne? Anonymkode: 19695...cda Hadde ledd meg ihjel om noen hadde dratt den terapeutsetningen der på meg, ass! Verre enn " hvordan følte du deg da?" Anonymkode: bffa5...1ce 1
Gjest O.G. Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 15.43): Har en venninne jeg er litt uenig med pga mange ting. Jeg føler hun svarer nedlatende når jeg deler uenighetene med henne , og hvorfor jeg er uenig og føler som jeg gjør.. Nesten som tatt ut av et kurs for samtale med barn. Hun sier ofte: "NÅ ser jeg at du tenker og føler mye vanskelig. Stemmer det?" Jeg blir satt ut. Hadde dere tillat at en venninne i lik aldersgruppe snakket slik til deg som en voksen kvinne? Anonymkode: 19695...cda Ta samme tone tilbake?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/13/2022 den 18.50): Hører ut som ei typisk sykepleier 🙈 Har lagt merke til flere av mine venninner som er sykepleier endre tonefallet osv når dem f.eks er kommet opp i en ubehagelig eller uventet situasjon og da virker det som om de har lært seg til å ta seg i sammen og har en litt nedlatende tonefall. Litt vanskelig å forklare, men snakker ofte litt høyere tonefall samtidig virker det litt nedlatende det dem sier til vedkommende slik jeg ser for meg dem snakker til pasienter som kanskje klager og syter mye for å sette dem litt på plass (men samtidig ydmykende). Anonymkode: 4ae2d...47f Min søster er sånn. Hun jobber i helsevesenet. Ingen i familien orker henne lenger for hun skal ha hele regien. I tillegg er penger alt som står i hodet på henne. Hvordan hale mest mulig utav eldre familiemedlemmer. Prøver å begrense kontakten til et minimum. Anonymkode: 03998...794 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har en diagnose innenfor autismespekteret og har opplevd at når folk får vite om diagnosen min, endrer de oppførsel og snakker til meg som om jeg ikke forstår noenting, litt som dette Ts skriver om. Som om de tror jeg er så underutviklet og et barn i hodet🤣 Anonymkode: 34247...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en diagnose innenfor autismespekteret og har opplevd at når folk får vite om diagnosen min, endrer de oppførsel og snakker til meg som om jeg ikke forstår noenting, litt som dette Ts skriver om. Som om de tror jeg er så underutviklet og et barn i hodet🤣 Anonymkode: 34247...f5d Meg over. Egentlig syns jeg det bare er komisk. Men jeg anbefaler at du Ts enten sier ifra om at det er ok å være uenig, eller snakke til henne som hun gjør med deg og ta igjen med samme mynt. Anonymkode: 34247...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 Jeg hadde spurt om hun ikke kunne kutte ut hersketeknikken og forsøke å diskutere som et voksent menneske. Anonymkode: 75e43...119 3
Frøkenfryden Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 O.G. skrev (På 14.2.2022 den 17.33): Ta samme tone tilbake? Enig! «Nå hører jeg at du har i overkant mye fokus på anerkjennelse og validering..»😎 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 Frøkenfryden skrev (19 minutter siden): Enig! «Nå hører jeg at du har i overkant mye fokus på anerkjennelse og validering..»😎 ‘Nå hører jeg at du tenker på å overføre hele formuen din til meg, det er en veldig vakker tanke, fortsett slik’. Anonymkode: 68a67...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå