Netz_Harald Skrevet 13. februar 2022 #1 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) Jeg har ved fler anledninger bistått par å single kvinner som har ønsket seg barn Dette har vært fine opplevelser vil jeg si. Nå har det dukket opp en vanskelig situasjon. Hvor jeg ble kontaktet av et par jeg har hjulpet. De vil gjerne at deres barn som nå er 14 år skal få vite hvem som er hans virkelige far, å hvordan dette henger sammen. Dette er noe jeg sliter med, da dette aldri har vært en del av avtale mellom oss. Hva skal jeg gjøre å si? Endret 13. februar 2022 av Netz_Harald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Del Skrevet 13. februar 2022 Netz_Harald skrev (16 minutter siden): Jeg har ved fler anledninger bistått par å single kvinner som har ønsket seg barn Dette har vært fine opplevelser vil jeg si. Nå har det dukket opp en vanskelig situasjon. Hvor jeg ble kontaktet av et par jeg har hjulpet. De vil gjerne at deres barn som nå er 14 år skal få vite hvem som er hans virkelige far, å hvordan dette henger sammen. Dette er noe jeg sliter med, da dette aldri har vært en del av avtale mellom oss. Hva skal jeg gjøre å si? Dette var en dårlig overskrift, passer jo overhodet ikke til problemstillingen din. Anonymkode: 45d99...04d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Del Skrevet 14. februar 2022 Hvis du har bidratt privat med sæd til par i Norge så kan du vel egentlig få et juridisk ansvar for barnet. Så det er kanskje noe du bør slutte med om du ikke ønsker kontakt. Anonymkode: 1fb12...c6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 14. februar 2022 #4 Del Skrevet 14. februar 2022 Du er ikke den virkelige faren, du er en sæddonor. Akkurat dette bør du forsikre deg om at damene er innforstått med før du donerer flere ganger. Jeg leste en gang en reportasje fra en profesjonell fertilitetsklinikk i Danmark og de var strenge på dette punktet; altså at kvinnene ikke skulle bruke benevningen far om donor. En helt annen sak er at hvis dette har vært en privat ordning så risikerer du at noen kommer og krever barnebidrag og arverett. Det innser du sikkert. Hvorfor i all verden har du gjort det slik når du kunne ha gått på en klinikk og donert og sluppet ansvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Del Skrevet 14. februar 2022 Hva med å være ærlig og si at du ikke ønsker kontakt. Sånt sim dette kan du likevel måtte regne med når du har gitt vekk sæd privat. Anonymkode: 95298...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15. februar 2022 #6 Del Skrevet 15. februar 2022 Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg