Gå til innhold

Til dere som jobber på sykehjem

Anbefalte innlegg

Klipper dere ikke neglene på pasientene? 
hver gang jeg besøker min far på sykehjemmet må jeg klippe de lange meglende, han synes det er ubehagelig med de lange neglene. Det er ikke det jeg skal bruke tiden min på når jeg som pårørende kommer på besøk ? 

Anonymkode: 0c1c5...33f

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1557190-til-dere-som-jobber-p%C3%A5-sykehjem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det så lenge de ikke motsetter seg det. Av og til må jeg ta en hånd en dag og den andre en annen dag. Men ikke alle kollegaene mine gjør det, enda det står både på tiltaksplan under personlig hygiene, og som tiltak for å unngå sår og infeksjoner. Det er fullstendig forståelig at pårørende nevner det som et problem. 

Anonymkode: d122b...14f

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke det jeg skal bruke tiden min på når jeg som pårørende kommer på besøk ? 

Hvorfor skal du ikke det, egentlig? Kan virkelig ikke pårørende ha ansvar for noen ting, skal hver minste lille ting overlates til et hardt presset pleiepersonale? Hvis du ikke har tid til det, så er det vel ikke viktig for deg, da. 

Anonymkode: bcc1c...5ad

• Liker 12
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal du ikke det, egentlig? Kan virkelig ikke pårørende ha ansvar for noen ting, skal hver minste lille ting overlates til et hardt presset pleiepersonale? Hvis du ikke har tid til det, så er det vel ikke viktig for deg, da. 

Helt enig. Hvor giddalause skal pårørende være egentlig. Har selv nært familie på sykehus og det koster meg ingenting å hjelpe til med neglestell, hårstell og andre "enkle" ting som ikke krever helsebakgrunn.

Anonymkode: df5cd...e57

• Liker 5
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har selv jobbet på sykehjem for mange år siden. Der hadde vi rutine med neglestell ved dusjing. 
hva som er viktig for meg er irrelevant. 
min far betaler 85% av inntekten sin for å bo der og får pleie og stell. 
Det er ikke etisk riktig at jeg som datter må dusje min egen far og vaske han nedentil fordi personalet ikke har tid. Klippe negler, barbere han eller annet stell som går på personlig hygiene. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, vi pårørende har ikke ansvar for personlig stell. Hva med de som aldri har besøk? 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo vi gjør det, men det er ikke alltid tid til det når 2 stk skal dusje, tørke og stelle mange pasienter på 1 time. 

Anonymkode: e34f8...e49

Feil. Du trenger ikke ta alle sammen innen frokosten. Du skal jobbe skikkelig med hver pasient, og fortsette med de som ikke er stelt etter frokosten 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil. Du trenger ikke ta alle sammen innen frokosten. Du skal jobbe skikkelig med hver pasient, og fortsette med de som ikke er stelt etter frokosten 

Det mister du all sympati fra meg. Først dreier det seg om negler og så full dusj. Da tror jeg ikke på deg. Dessuten hva mener du de som stelles etter frokost skal? Ligge med vår tissebleie og dårlig morgenånde og spise, eller få mat senere? Da er det like greit å få stelt seg før frokost. Etter frokost er det andre ting som skjer og. Jeg tror ikke noe på deg, og om du så er ekte er du helt på bærtur. 

Anonymkode: cf75e...ccc

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det mister du all sympati fra meg. Først dreier det seg om negler og så full dusj. Da tror jeg ikke på deg. Dessuten hva mener du de som stelles etter frokost skal? Ligge med vår tissebleie og dårlig morgenånde og spise, eller få mat senere? Da er det like greit å få stelt seg før frokost. Etter frokost er det andre ting som skjer og. Jeg tror ikke noe på deg, og om du så er ekte er du helt på bærtur. 

Våt tissebleie 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg jobbet på sykehjemmet stelte vi de vi klarte frem til frokost. Mange ble tatt opp til frokost, andre ble stelt og ikke tatt opp. Fikk frokosten inn på rommet. 
så fortsatte vi stellet etter frokosten. Pasientene skal ha skikkelig morgenstell. 
Jeg har også dusjet min far, da det var mangel på personal og han satt der med fett hår og ikke blitt dusjet på 2 uker. Jeg måtte ikke. Men «må» når det blir slik. 
hos oss var det gode rutiner på morgenstell, og ved dusj ble det klipt negler og sengeskift. 
jobbet på et sykehjem med høy kvalitet og kompetanse. Der min far er er det minimalt. 
mange unge jenter som er ufaglærte, sitter mye på tlf sine. De jobber seg ikke ihjel når jeg kommer. 
mest er mange pasienter som har liten familie eller familie som bor langt unna og som har sjelden besøk. 
normal hygiene skal det være gode rutiner på. Ikke satse på at pårørende stikker innom og tar negleklippen.

mine søsken hadde aldri klart å klipt neglene hans. Flaks at jeg klarer det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...