Gå til innhold

Eggløsningstest som graviditetstest

jenteanonym91

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hørt at ved graviditet vil også eggløsningstest bli positiv. Hvor tidlig er det snakk om at en eggløsningstest vil kunne indikere graviditet? Vil testene gradvis bli mer og mer positive? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er riktig, men en faktisk graviditetstest vil slå ut mye før en eggløsningtest slår ut på hcg - altså vil ikke el-test slå ut før et stykke etter forventet mens. Har først og fremst hørt om det fra folk som trodde de ikke var gravide fordi de fikk en menslignende blødning, men luktet ugler i mosen når eggløsningtest ble positiv med en gang "neste" syklus. 

Vet ikke helt hva du mener med "mer og mer positiv"? I motsetning til en graviditetstest har eggløsningstester nesten alltid to streker, men de regnes ikke som positive før teststreken er sterkere enn kontrollstreken. 

Anonymkode: 786bf...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er riktig, men en faktisk graviditetstest vil slå ut mye før en eggløsningtest slår ut på hcg - altså vil ikke el-test slå ut før et stykke etter forventet mens. Har først og fremst hørt om det fra folk som trodde de ikke var gravide fordi de fikk en menslignende blødning, men luktet ugler i mosen når eggløsningtest ble positiv med en gang "neste" syklus. 

Vet ikke helt hva du mener med "mer og mer positiv"? I motsetning til en graviditetstest har eggløsningstester nesten alltid to streker, men de regnes ikke som positive før teststreken er sterkere enn kontrollstreken. 

Takk for svar! Skal ta en graviditetstest i morgen tidlig :)

Det er sant, dårlig formulering av meg. Mente om man ser en gradvis stigning av LH på testene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jenteanonym91 said:

Takk for svar! Skal ta en graviditetstest i morgen tidlig :)

Det er sant, dårlig formulering av meg. Mente om man ser en gradvis stigning av LH på testene? 

Lykke til!🤞

Det vet jeg ikke - men det er i alle fall ikke uvanlig at lh stiger litt også fram mot mensen. Så ville ikke turt å tolke det ene eller andre veien 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (På 2/13/2022 den 14.33):

Hei!

Har hørt at ved graviditet vil også eggløsningstest bli positiv. Hvor tidlig er det snakk om at en eggløsningstest vil kunne indikere graviditet? Vil testene gradvis bli mer og mer positive? 

Prøvde det der da jeg fikk positiv graviditetstest. Ble ikke positiv for en stund etterpå 😄 men det var svake streker ja. Den ble liksom aldri helt blenda igjen etter el den måneden.. men kan jo være tilfeldig :)

Anonymkode: ff000...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...