AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #21 Del Skrevet 13. februar 2022 klondrik skrev (Akkurat nå): Har man en god patent så sier det seg selv at du ikke deler den med andre før du har en patentbeskyttelse uavhengig av hvem som måtte kopiere det i senere tid. Med en patentbeskyttelse så har du allerede kjøpt deg god nok til til å selge patenten til et selskap. Som sagt er det nytteløst og tar fryktelig lang tid. Mye bedre å bare kjøre på. Det blir kopiert uansett om ideen er god nok. Jeg har gjort dette selv ørten ganger. Anonymkode: 0c70e...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 13. februar 2022 #22 Del Skrevet 13. februar 2022 Patenter fordrer at du har økonomi til å gå etter alle som prøver seg. Uten det er ikke patent noe særlig verdt. I vår verden av globalisme er det fryktelig enkelt å komme i kontakt med produsenter. Kineserne er på laget ditt så lenge det gavner dem. Så det er litt vinn-vinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #23 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har drevet med produktutvikling i mange år, og jeg kan si at en idé alene er ikke verdt noe som helst. For å lage et suksessfullt nytt produkt trenger du enten: Et sterkt brand Patent Noe som krever en kompetanse ikke alle har Problemet ditt er at dersom ideen din er så enkelt som "en fluesmekker med klistrepapir" eller tilsvarende, så vil den være lite verdt. Hvorfor skal Norges Gruppen kjøpe denne idéen fra deg, når de bare kan stjele idéen med en gang det kommer på markedet og produsere det mye billigere enn deg? Hva skal du gjøre når en million kinesiske fabrikker kopierer produktet og selger det for ingenting? Det er hva som kommer til å skje når du ikke har patent. En garanti på at de ikke skal kopiere idéen du presenterer for dem holder ikke når produktet er såpass simpelt. Du hadde hatt mer suksess med å bli ansatt som en produktutvikler i et relevant selskap med en så enkel idé som bygger på noe allerede eksisterer. Anonymkode: c355c...16f Det er nettopp derfor jeg spør og graver litt her nå, siden det er mye jeg ikke har tenkt på. Har hatt idéen en del år, men pga små barn osv. har jeg aldri hatt overskudd til å gjøre noe med den. Men i det siste har jeg børstet støv at idéen igjen, så nå må jeg bare samle tips osv. fra folk som kan dette bedre enn meg. Så derfor starter jeg med å spørre meg litt rundt på Kvinneguiden TS Anonymkode: 3debc...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #24 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har drevet med produktutvikling i mange år, og jeg kan si at en idé alene er ikke verdt noe som helst. For å lage et suksessfullt nytt produkt trenger du enten: Et sterkt brand Patent Noe som krever en kompetanse ikke alle har Problemet ditt er at dersom ideen din er så enkelt som "en fluesmekker med klistrepapir" eller tilsvarende, så vil den være lite verdt. Hvorfor skal Norges Gruppen kjøpe denne idéen fra deg, når de bare kan stjele idéen med en gang det kommer på markedet og produsere det mye billigere enn deg? Hva skal du gjøre når en million kinesiske fabrikker kopierer produktet og selger det for ingenting? Det er hva som kommer til å skje når du ikke har patent. En garanti på at de ikke skal kopiere idéen du presenterer for dem holder ikke når produktet er såpass simpelt. Du hadde hatt mer suksess med å bli ansatt som en produktutvikler i et relevant selskap med en så enkel idé som bygger på noe allerede eksisterer. Anonymkode: c355c...16f De kopierer det uansett om det foreligger patent eller ikke. https://www.bikebiz.com/fake-china-where-copyright-means-copy-it-right/ Anonymkode: 0c70e...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 13. februar 2022 #25 Del Skrevet 13. februar 2022 A-hunter skrev (4 minutter siden): Patenter fordrer at du har økonomi til å gå etter alle som prøver seg. Uten det er ikke patent noe særlig verdt. I vår verden av globalisme er det fryktelig enkelt å komme i kontakt med produsenter. Kineserne er på laget ditt så lenge det gavner dem. Så det er litt vinn-vinn. Litt sånn "if you can't beat them, join them"? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #26 Del Skrevet 13. februar 2022 Fuckman1983 skrev (1 minutt siden): Litt sånn "if you can't beat them, join them"? TS Jeg skjønner nå på nicket ditt hva slags produktkategori vi snakker om🤭 Anonymkode: 0c70e...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #27 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har laget en prototype allerede, som er grei nok til å vise frem tanken min rundt produktet. Nå må jeg bare finne riktige folk som kan hjelpe meg. Jeg har ganske stor tro at den vil selge greit, men ikke så stor tro at jeg slutter i jobben min osv. for å realisere dette. Selv om det hadde vært veldig gøy og ikke minst nyttig for folk å ha dette produktet TS Anonymkode: 3debc...2b9 Skjønner. Kan jo også være gøy å få et produkt på markedet selv om du skulle ende med å knapt tjene penger på produktet. Anonymkode: 33b9d...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 13. februar 2022 #28 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner nå på nicket ditt hva slags produktkategori vi snakker om🤭 Anonymkode: 0c70e...4cc Haha! Tenkte å holde meg anonym pga. mitt useriøse nick, men pytt pytt. Produktet mitt skal selges i dagligvarebutikker, så er nok langt unna kategorien du tenker på 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 13. februar 2022 #29 Del Skrevet 13. februar 2022 Fuckman1983 skrev (1 minutt siden): Litt sånn "if you can't beat them, join them"? TS Hvis de tjener mer på å la være å stjele, så stjeler de ikke. De kan regne. Ditt problem er at du snakker om NorgesGruppen. Kineserne er nok hakket mer globale. Inkluder Amerika i markedet ditt, så har du noe å snakke med de om. Alt handler om volum. Det finnes for øvrig mange flinke agenter som kan være bindeledd mot produsenter. De finner en fabrikk som lager det du vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #30 Del Skrevet 13. februar 2022 Fuckman1983 skrev (Akkurat nå): Haha! Tenkte å holde meg anonym pga. mitt useriøse nick, men pytt pytt. Produktet mitt skal selges i dagligvarebutikker, så er nok langt unna kategorien du tenker på 😅 Si ikke det:-). Mulig det kun handler om ny markedsføring i nye salgskanaler. Anonymkode: 0c70e...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #31 Del Skrevet 13. februar 2022 Fuckman1983 skrev (2 minutter siden): Haha! Tenkte å holde meg anonym pga. mitt useriøse nick, men pytt pytt. Produktet mitt skal selges i dagligvarebutikker, så er nok langt unna kategorien du tenker på 😅 Det er ikke lett å få produkter inn i dagligvarebutikker og det er ikke lett å få solgt nye produkter. Anonymkode: 33b9d...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 13. februar 2022 #32 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har en liten idé til en "oppfinnelse", men lurer litt på hvordan man får gjennomført noe slikt? Jeg har tro på at jeg kan tjene litt penger på dette, men jeg er helt uerfaren med slike prosesser og trenger derfor noen tips. Idéen min er relativt enkel og mer en videreføring av et eksiterende produkt enn noe helt nytt, så det er viktig at jeg får den ut i butikkene før noen andre rekker å kopiere den. Jeg er også usikker på om det er mulig å ta patent på idéen min, siden den ikke er noe helt nytt. Uten å røpe hva det er, så kan jeg jo komme med et tilsvarende eksempel slik at dere forstår omtrent hva jeg tenker: Idéen min kunne vært en fluesmekke med klistrepapir på smekken, slik at ikke fluene faller på gulvet når man tar dem. Både fluesmekken og klistrepapiret finnes jo fra før, men ikke selve kombinasjonen. Nå kan det godt tenkes at kombinasjonen også finnes her, men dette var kun et eksempel som sagt. Er det noen med erfaring med dette, eller som har andre tips? Jeg vurderte å kanskje kontakte NorgesGruppen og selge idéen min til dem, men jeg aner jo ikke hvor stor bit av kaka de skal ha da. Men om jeg skal produsere alt selv vil det blir veldig vanskelig for meg å vite hvor jeg skal begynne #69dudes Anonymkode: 3debc...2b9 Jeg ville startet med å kontakte Innovasjon Norge. De bistår både med råd og finansiering. Det er sannsynlig at du må patentere ideene dine hvis de skal ha noen verdi. Du kan dessverre ikke patentete fluesmekkeren. Den sjansen blåste du når du skrev innlegget ditt. Man kan ikke patentere en idé som er publisert. Ma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #33 Del Skrevet 13. februar 2022 Kanskje du kan få svar på noen av spørmålene dine her: https://www.zacco.com/nb/services/patent-drafting/?src=GA2SøgNOP-EPB1&gclid=CjwKCAiA9aKQBhBREiwAyGP5laFcjGcedjfHsQDArAHZtfnY8xmRxxQUWt8FXMD9-O6eiIBqYu6VhBoCEvwQAvD_BwE Anonymkode: 5e0e5...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 13. februar 2022 #34 Del Skrevet 13. februar 2022 Haha. Ble så fryktelig nysgjerrig på hva dette var nå. Også begynte jeg å tenke på Frode Pedersen i Side om Side og alle de strålende idèene han tror han har. Men Chopsticken var jo ganske god da, bare synd at godeste Kopperud stjal idéen og solgte den Kina eller hva det var. Har i grunn ikke noe tips å komme med, men tror det kan være litt vanskelig å nå frem med å selge idéen sin til feks. Norgesgruppen. Bare tenk på hvor mange bedrifter som utnytter forbrukere i konkurranser som Sørlandschips og Melkesjokolade osv. der man skal komme opp med nye idéer på smakskombinasjoner, det man vinner er evt. et gavekort og at man får navnet sitt på produktet liksom... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå