StrøkenFrøken Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Hei, Noen ganger så våkner jeg opp med ekstremt dehydrert og tørr/flassende hud. Til vanlig har jeg egentlig ikke tørr hud, mer type kombinasjons hud. Nå skjedde det igjen i dag tidlig! Er det noen som vet hva jeg gjør feil?? Min hudpleie rutine varierer en del men dette brukte jeg i går: Clean it Zero clensing balm The inkey list salicylic cleanser Pyunkang yul essence toner Pyunkang yul moisture serum Vichy mineral 89 probiotic fractions Repair serum ginseng + snail musin La roche posay Toleriane øyekrem La roche posay toleriane ultra cream Jeg prøver å legge ved bilder av huden min nå. Håper noen har noen tips til hva jeg kan gjøre!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 8 produkter? Er du gal? Anonymkode: 86c36...f47 17 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Synes huden din ser overstimulert ut. Anonymkode: e5d42...111 10
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes huden din ser overstimulert ut. Anonymkode: e5d42...111 Dette. Jeg tror du bruker alt for mange produkter. Anonymkode: caf1a...a3d 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Herregud så sykt mye produkter du bruker! 😱 Anonymkode: d1f2e...565 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Hadde du ikke lagt ved bilder hadde jeg trodd det var en trolletråd.. Du stresser jo huden din maks. Med alt for mange produkter, med til dels kraftige virkestoffer, som bare irriterer, tørker og ødelegger.. Snakk om å be om rynker. Anonymkode: 4e11c...b28 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Jeg dusjer, vasker ansiktet med en enkel ansiktsrens, noen ganger bruker jeg skrubb for ansikt. Også smører jeg meg etter dusjen. Har stort sett alltid "plettfri" hud og det tror jeg er fordi jeg lar huden være i fred. Bruker også veldig sjeldent sminke. Kanskje du skal få la huden din være litt i fred? Anonymkode: 790ed...798 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 Jeg har veldig lite peiling på hudpleie men jeg reagerte også på antallet produkter. Jeg har sensitiv og tørr hud og eneste jeg bruker er en supermild rens for sensitiv hud, hyaluronsyre serum + en fuktighetskrem, og ikke noe mer, kanskje et sted å starte? Evt. som andre sier, bare la den være en stund og introdusere ett og ett produkt tilbake og ikke så mange på en gang. Enkelte hudtyper tåler ikke mange produkter eller aktive ingredienser, min gjør ikke det så jeg må prioritere. Jeg kan ikke rense morgen og kveld for eksempel, helst ikke hver dag en gang. Anonymkode: 64a12...e51 4
StrøkenFrøken Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2022 Heisann! Takk for svar! Dere har nok sikkert helt rett at jeg har brukt for mye produkter nå ja.. Jeg skal prøve å skalere ned til rens, 1 serum og fuktighetskrem fremover. Kanskje det vil hjelpe 🙂 Er heldigvis ikke hver dag jeg bruker så mange produkter..men noen ganger klarer jeg ikke bestemme meg for hva jeg vil bruke så da tar jeg på alt, hehe.. TS 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Så sjukt at folk tar på alt det der?! Ikke rart du får tørr hud! Anonymkode: c8aaf...a81 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 Oi, det var mye. Her vasker jeg ansiktet med varmt vann og tørker med håndkle, og har på en god fuktighetskrem på morgenen. Huden min har aldri vært finere enn etter jeg sluttet med serum og mye ekstra. Jeg har sensitiv hud, og den foretrekker minst mulig. Anonymkode: 43314...a99 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Prøv slugging. Anonymkode: a7008...d72
StrøkenFrøken Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi, det var mye. Her vasker jeg ansiktet med varmt vann og tørker med håndkle, og har på en god fuktighetskrem på morgenen. Huden min har aldri vært finere enn etter jeg sluttet med serum og mye ekstra. Jeg har sensitiv hud, og den foretrekker minst mulig. Anonymkode: 43314...a99 Hvilken fuktighets krem bruker du? TS
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi, det var mye. Her vasker jeg ansiktet med varmt vann og tørker med håndkle, og har på en god fuktighetskrem på morgenen. Huden min har aldri vært finere enn etter jeg sluttet med serum og mye ekstra. Jeg har sensitiv hud, og den foretrekker minst mulig. Anonymkode: 43314...a99 Bedre med kaldt vann. Anonymkode: 9cd99...60d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bedre med kaldt vann. Anonymkode: 9cd99...60d Det er ikke bedre me kaldt vann. Man skal vaske med varmt vann slik at porene åpner seg. Anonymkode: a7008...d72 3
Roci Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 StrøkenFrøken skrev (4 timer siden): Heisann! Takk for svar! Dere har nok sikkert helt rett at jeg har brukt for mye produkter nå ja.. Jeg skal prøve å skalere ned til rens, 1 serum og fuktighetskrem fremover. Kanskje det vil hjelpe 🙂 Er heldigvis ikke hver dag jeg bruker så mange produkter..men noen ganger klarer jeg ikke bestemme meg for hva jeg vil bruke så da tar jeg på alt, hehe.. TS Det handler ikke bare om mengden produkter, men også kombinasjonen av virkestoffer. Uten at jeg har sjekket ingredienslisten for alle produktene du bruker, kan det også være en del av bildet. Om du ønsker å bruke en K-beauty pleierutine med 8-10 produkter, så er det viktig å bruke produkter som er beregnet på å brukes sammen. K-beauty handler om å legge lag på lag med fukt, det er lite fokus på typiske aktive virkestoffer som f.eks. syrer og retinoider i koreansk hudpleie. Å kombinere hudpleieprodukter med ulike aktive virkestoffer krever faktisk en del kunnskap om hvilke som kan kombineres og ikke, og selv da kan man bomme, fordi hudpleie er så individuelt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bedre med kaldt vann. Anonymkode: 9cd99...60d Først varmt, eller lunka vann, for å åpne porene. Tar ett par runder med det. Avslutter med kaldt vann. Bruker fuktighetskrem noen ganger i uken, oftere om vinteren. Kun på kvelden. Aldri før jeg skal ut. Bruker en som er å få i dagligvaren. Jeg kjører: det enkle er ofte det beste. Anonymkode: 8d2a0...efd 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Først varmt, eller lunka vann, for å åpne porene. Tar ett par runder med det. Avslutter med kaldt vann. Bruker fuktighetskrem noen ganger i uken, oftere om vinteren. Kun på kvelden. Aldri før jeg skal ut. Bruker en som er å få i dagligvaren. Jeg kjører: det enkle er ofte det beste. Anonymkode: 8d2a0...efd Det visste jeg faktisk ikke, så takk 🌸 Anonymkode: 9cd99...60d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 Etter at jeg har fått orden på kostholdet, så har det også gjort huden mye finere. Jo finere hud jeg har, jo mindre sminke vil jeg bruke på den. Jo mindre sminke jeg bruker, jo mindre trenger jeg å vaske huden. (Bor og jobber på landet så det er ikke mye forurensning) Jo mindre jeg trenger å vaske huden, jo mindre fuktighetskremer og sånt trenger jeg å bruke. En fin fin sirkel. 😄 Jeg er enig i at du bruker altfor mye på huden. Anonymkode: 65431...c43 2
Elani Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 (endret) Kan anbefale deg å bruke en oljerens og unngå rens som skummer. Det reddet huden min. Jojoba olje feks👌 jeg tror de produktene du bruker ødelegger mer enn de er til nytte. Da jeg brukte Koreansk kosmetikk hadde jeg verre hud enn noen sinne. Endret 13. februar 2022 av Elani
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå