AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Jeg er 36 år. For noen år siden fikk jeg perioral dermatitt, som kom tilbake hvert år. De siste årene har jeg slitt med røde små klumper/nupper, ikke typisk kviser, i kinnene og rundt om i ansiktet. Rozex har noen ganger fjernet de, men de dukker opp igjen. Har og prøvd Elixir sulfactil, og det virket som den hjalp, men huden flasser noe ekstremt der jeg har påført det. Har prøvd Niactil og, men virket som det kom noen røde nupper der jeg brukte den. Har og noen små røde kviser/nupper litt spredt i panna. Er det bra for huden å flasse så veldig av å bruke Sulfactil? Påfører bare på selve nuppene. Anonymkode: 127bf...709
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Ved perioral dermatitt skal du helst unngå alt utenom nøytrale hudkremer. Elixir har gode ingredienser, men er så grovt overpriset at det kan betegnes som ran. Du får samme effekt av kremer som koster 1/3 av pengene. "Den foretrukne behandlingen har vært antibiotika som tetrasyklin, doksysyklin eller erytromycin i tablettform" "I behandlingsperioden bør du også være litt forsiktig med midler som kan irritere huden, som kosmetika, rensekremer, fuktighetskremer." https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt/ Anonymkode: 3688f...713
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ved perioral dermatitt skal du helst unngå alt utenom nøytrale hudkremer. Elixir har gode ingredienser, men er så grovt overpriset at det kan betegnes som ran. Du får samme effekt av kremer som koster 1/3 av pengene. "Den foretrukne behandlingen har vært antibiotika som tetrasyklin, doksysyklin eller erytromycin i tablettform" "I behandlingsperioden bør du også være litt forsiktig med midler som kan irritere huden, som kosmetika, rensekremer, fuktighetskremer." https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt/ Anonymkode: 3688f...713 Jeg har brukt antibiotika flere ganger, men det har kommet tilbake. Er uansett ikke det jeg sliter med nå i kinnene. Anonymkode: 127bf...709
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Acticlear (kremen) fungerer bra mot småkviser som skyldes rosascea. Man opplever ofte irritasjoner og svie når man først begynner å bruke den, men det går over. Du kan prøve produkter med 10% azealic acid og se om det fungerer først. Acticlear har 15%. Anonymkode: 4da8f...eab
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Jeg er og plaget av tilbakevendende perioral dermatitt. Det som holder det i sjakk for min del er produktene til Avene. De er veldig milde. Jeg bruker skum-rensen om kvelden, hudkremen som er merket Tolerance, og cicalfate som spot-treatment. Har i perioder og brukt svovelkremen fra elixir. (Niactil er en trigger for min hud..) Anonymkode: 67992...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå