Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier, og de siste to årene i arbeid har jeg flere ganger sagt at jeg ikke vil bli gammel i dette yrket. Begynte selvfølgelig på sykehuset rett før en pandemi, så kan ha mye med det å gjøre. 

Problemet er at jeg har ingen anelse hva jeg vil gjøre. Begynte sykepleien kun fordi jeg var interessert i anatomi, fysiologi og patologi. 

Må står jeg i veiskille mellom

Master til jordmor - Fordi hvis jeg først skal jobbe med noe resten av livet vil jeg isåfall jobbe med en givende jobb 

Master i akuttsykepleie - Fordi hvis jeg skal fortsette jobben som sykepleier må jeg bort fra sengepost og inn der det skjer, er alt for rastløs. 

Ny bachelor i IT og informasjonssystemer/ledelse/anvendt datateknologi - Vokst opp med pc og konsoll, spilt siden jeg var barn, har relativt greie it kunnskaper og klarer ofte å finne ut hvordan jeg gjør noe. 

Hva er det beste rådet noen kan gi? For jeg har søkt på alt, og har valgt å legge alt i skjebnens hender. Merker selvfølgelig at å starte nytt studie, det er skummelt, for jeg er livredd jeg ikke klarer det eller er flink nok. På den andre siden må jeg bort fra den vanlige stell og sengepost modusen jeg er i, jeg syntes at det rett og slett er for kjedelig. 

Anonymkode: 2374e...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forestille meg at det er mye stress og press i akuttsykepleien også. Så hvis jeg deg ville jeg ikke valgt det. 

Når det gjelder IT vs. jordmor bør du tenke på om du har lyst vil fortsette å jobbe med mennesker eller ikke.

Anonymkode: c8059...58e

Skrevet

Jeg har jobbet over ti år i akuttmottak, hvis du tror det er roligere enn sengepost så tar du skammelig feil. Det er ekstremt travelt, det skal veldig lite til for å overse noe og gjøre alvorlige feil, det er ofte labert med kompetanse på jobb ifht behovet og du løper i større grad som et pisket skinn enn på post. Det går fra 0-100 på 10 sekunder, du kan ikke legge opp vakten etter det du vet må gjøres fordi du aldri vet hvor mye det er å gjøre, det er betalt lunsj så lunsj er ofte ikke eksisterende, og du skal kunne leve med at din feiltriage ga en pasienten forsinket behandling, forverret prognose, funksjonstap eller i verste fall død. Hvordan du kan tro akuttmedisin er mindre travelt enn sengepost er en gåte, og jeg har jobbet mange år på sengepost. Syns også det er merkelig å tro at ikke andre ting enn jordmor er givende, men det trengs jordmødre, så bare kjør på. Men det er ikke noe latmannsliv det heller, og risikoen for feil er stor. 

Anonymkode: d01ed...5db

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har jobbet over ti år i akuttmottak, hvis du tror det er roligere enn sengepost så tar du skammelig feil. Det er ekstremt travelt, det skal veldig lite til for å overse noe og gjøre alvorlige feil, det er ofte labert med kompetanse på jobb ifht behovet og du løper i større grad som et pisket skinn enn på post. Det går fra 0-100 på 10 sekunder, du kan ikke legge opp vakten etter det du vet må gjøres fordi du aldri vet hvor mye det er å gjøre, det er betalt lunsj så lunsj er ofte ikke eksisterende, og du skal kunne leve med at din feiltriage ga en pasienten forsinket behandling, forverret prognose, funksjonstap eller i verste fall død. Hvordan du kan tro akuttmedisin er mindre travelt enn sengepost er en gåte, og jeg har jobbet mange år på sengepost. Syns også det er merkelig å tro at ikke andre ting enn jordmor er givende, men det trengs jordmødre, så bare kjør på. Men det er ikke noe latmannsliv det heller, og risikoen for feil er stor. 

Anonymkode: d01ed...5db

Men hun skriver vel ikke at hun vil ha det roligere? Hun skriver at hun kjeder seg.

Anonymkode: fa64c...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun skriver vel ikke at hun vil ha det roligere? Hun skriver at hun kjeder seg.

Anonymkode: fa64c...5a5

👆 Dette var akkurat det jeg skrev. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan forestille meg at det er mye stress og press i akuttsykepleien også. Så hvis jeg deg ville jeg ikke valgt det. 

Når det gjelder IT vs. jordmor bør du tenke på om du har lyst vil fortsette å jobbe med mennesker eller ikke.

Anonymkode: c8059...58e

Jeg skrev ingenting om at jeg vil bort fra stress, er litt motsatt, kjeder meg raskt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...