Gå til innhold

Vokser ei tann over en annen tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

13 åringen har ei tann som kommer frem over ei annen tann. Kontakte tannlegen pga dette eller vente til vi får innkalling til sjekk? 

Anonymkode: 3b000...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde totalt fire ekstra tenner, to på hver side. Vet ikke hvor vanlig det er, men farlig er det ikke. 

Hos meg ble de nederste trukket, så ble de nye plassert med regulering. Ville tatt en tur til tannlegen snart for å få avklart hva dere burde gjøre, men akutt er det ikke.

Anonymkode: 082de...07d

Skrevet

Jeg måtte trekke fire tenner på grunn av samme problem. To av tennene mine er litt skjeve pga dette, de fikk ikke plass til å vokse som de skal. Så jeg ville kontaktet tannlegen ganske fort :)

Skrevet

Da må du trekke den ellers vil du se ut som noen har kastet tennene i kjeften din fra 50 meters avstand

Skrevet

Kontakt tannlege kjapt, i tilfelle det haster litt å trekke. Kan kanskje føre til feilstilling av tenner hvis dere venter og ser an dette.

Anonymkode: 4e58d...941

Skrevet

jeg hadde det som liten. Måtte trekke de to tennene som var under de som vokste over dem. Deretter regulering i 2 år.

Skrevet

Vente på innkalling? 

Godt du har kvinneguiden når du er så uselvstendig at du ikke kan tenke selv! 

Skrevet

Har en gutt som akkurat er under behandling for dette. Fikk inntrykk av at det hastet litt med behandling pga. den ekstra tannen kunne presse på noen nerver og skape trøbbel. Han har trukket en tann og har regulering på den andre for at den skal komme ned. Ville tatt kontakt med tannlege ja.

Anonymkode: c290a...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...