AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Hvordan kommer dette til å gå? Gradsoppgaven har jeg nesten ikke fått begynt på, men har lest en del litteratur. Men klarer ikke å begynne å skrive fordi det føles så overveldende. Føler meg uintelligent, fordi jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal løse gradsoppgaven. Jeg er nesten redd for å prøve, fordi jeg føler jeg kommer til å gjøre det dårlig uansett.Gradsoppgaver blir også publisert på internett, føler derfor på et ekstra press for at den må være god nok... Jeg får lite og dårlig søvn, og er som sagt også deprimert og hverdagen er ekstra tung mtp gradsoppgave. Har du erfaring med samme problem, og hva gjorde at det gikk bedre for deg? Eventuelt har du noen tips eller støttende ord? Anonymkode: 942f2...81e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Skru ned gradene et par hakk, det våkner i hvert fall jeg av. Ellers ville jeg også tatt en tur til legen, blodprøver kan vise mye. Du sier ikke hva slags grad det er snakk om, men det finnes unntak til publisering av slike oppgaver, hør med studiestedet. Sett av tid, lag deg små mål for hva du skal oppnå i den tiden. Altså, små og overkommelige mål. Skriv litt hver dag, det er langt bedre enn å utsette til "dagen du skal ta alt på en gang". Anonymkode: b93c9...c1a
h/k Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Jeg har samme problem. Det eneste som fungerer er å komme deg ut av huset hver dag for å lese. Gjør jeg ikke dette kan jeg ligge på sofaen og deppe i 15 timer, mens jeg burde ha lest til eksamen... Ta med deg masse mat og drikke (mer enn du trenger) og sett deg på biblioteket eller skolen din. Sitter du 8 timer hver dag får du gjort mye mer om du er effektiv et par timer enn om du sitter hjemme og gjør ingenting. Sett deg en tid du skal dra og gjør alle forberedelsene med mat, sekk osv dagen før. Ha på alarm og sett i gang! Jeg har en fast tid jeg kommer og drar hver dag. Du er dømt til å få gjort NOE i løpet av de timene du sitter med alt foran deg du trenger for å studere. Plutselig løsner det! Hilsen en som sitter på skolen nå og burde ha lest. Men 2 timer er bedre enn 0!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Ts her, takk for svar. Godt tips å komme seg ut av huset, det hjelper med frisk luft. Har mange ganger vurdert å sitte på lesesal, men jeg mister fort konsentrasjonen når andre er rundt meg. Så er det også ekstremt vanskelig å stå opp tidlig, siden jeg har mangel på søvn og ser ikke helt meningen med livet akkurat nå. Rutiner er vanskelige å holde, spesielt pga lite søvn. Skal prøve å sette meg mål dag for dag. Tror det må være ekstremt gode grunner for å ikke få gradsoppgaven publisert, det virker vertfall slik ved mitt universitet. Anonymkode: 942f2...81e
h/k Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ts her, takk for svar. Godt tips å komme seg ut av huset, det hjelper med frisk luft. Har mange ganger vurdert å sitte på lesesal, men jeg mister fort konsentrasjonen når andre er rundt meg. Så er det også ekstremt vanskelig å stå opp tidlig, siden jeg har mangel på søvn og ser ikke helt meningen med livet akkurat nå. Rutiner er vanskelige å holde, spesielt pga lite søvn. Skal prøve å sette meg mål dag for dag. Tror det må være ekstremt gode grunner for å ikke få gradsoppgaven publisert, det virker vertfall slik ved mitt universitet. Anonymkode: 942f2...81e Du må ikke sitte fra 8-16. Min skole har åpent helt til klokken 22. Sitt fra 12 til 20 f.eks. Et annet tips er å jobbe i intervaller. 20 min arbeid, 10 min pause. Ha på timer på klokka. Så kan du jobbe deg oppover til lengre økter.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal prøve å sette meg mål dag for dag. Anonymkode: 942f2...81e Sett som mål at du skal jobbe f.eks 3 timer i dag med oppgaven. Det er ikke slik du må starte med 8 timer. Anonymkode: d5466...3fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå