maritamsol Skrevet 13. februar 2022 #1 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Aldri opplevd at det blir slik tidligere. Jeg har strikket en genser og felt av i vrangbord, men ender med at den ene masken blir helt "slapp" eller hva jeg skal kalle det, enda hvor mye jeg strammer. Noen som kan hjelpe meg med å forstå hva jeg gjør feil? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Del Skrevet 13. februar 2022 maritamsol skrev (1 minutt siden): ender med at den ene masken blir helt "slapp" eller hva jeg skal kalle det, enda hvor mye jeg strammer. Strikker du med magic loop på rundpinne når det blir slik? Blir det slik også når du strikker vanlig (feks strikker bolen på en 60 eller 80 cm rundpinne) på rundpinne? Anonymkode: 8e93b...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritamsol Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Strikker du med magic loop på rundpinne når det blir slik? Blir det slik også når du strikker vanlig (feks strikker bolen på en 60 eller 80 cm rundpinne) på rundpinne? Anonymkode: 8e93b...11a På bilde er gjort med rundpinne, men fikk det også på armen, og der med strømpepinner. Aldri opplevd det på de tre andre genseren jeg har strikket, og strikket med samme pinnene. Så forstår virkelig ikke hva jeg har gjort for at det blir sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 13. februar 2022 #4 Del Skrevet 13. februar 2022 Dette fikser du lett ved å sy det mer sammen. Er gjort på maks 2 minutter. Jeg får det også sånn og bryr meg ikke om det, bare syr det sammen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Del Skrevet 13. februar 2022 Ser ut som det er i overgangen der ny omgang begynner? Fort gjort at det blir litt slakk der. La heller være å stramme så mye på fellingen, så blir det ikke så synlig. Bruk trådenden til å maske over litt, så fikser du det. Anonymkode: 09861...1b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Del Skrevet 13. februar 2022 maritamsol skrev (1 minutt siden): På bilde er gjort med rundpinne, men fikk det også på armen, og der med strømpepinner. Aldri opplevd det på de tre andre genseren jeg har strikket, og strikket med samme pinnene. Så forstår virkelig ikke hva jeg har gjort for at det blir sånn. Det var rart. Det kan nesten se ut som at "den slappe masken" på bildet ikke er en maske men bare en tråd? Har du glemt å strikke vrangmasken som skulle være der? Noen ganger får jeg et langt trådsprang i skiftet når tråden ved et uhell har snurret seg en gang rundt pinnen. Anonymkode: 8e93b...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritamsol Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 13. februar 2022 Blomsterpotta skrev (4 minutter siden): Dette fikser du lett ved å sy det mer sammen. Er gjort på maks 2 minutter. Jeg får det også sånn og bryr meg ikke om det, bare syr det sammen. Ok, kanskje jeg skal prøve jeg det da. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser ut som det er i overgangen der ny omgang begynner? Fort gjort at det blir litt slakk der. La heller være å stramme så mye på fellingen, så blir det ikke så synlig. Bruk trådenden til å maske over litt, så fikser du det. Anonymkode: 09861...1b8 Ja, det er etter den siste masken som tråder er dratt igjennom. Har ikke strammet mye, litt strammere enn slik jeg strikker til vanlig, men ikke store forskjellen. Forstod ikke helt hva du mente med å bruke tråden til maske over litt. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var rart. Det kan nesten se ut som at "den slappe masken" på bildet ikke er en maske men bare en tråd? Har du glemt å strikke vrangmasken som skulle være der? Noen ganger får jeg et langt trådsprang i skiftet når tråden ved et uhell har snurret seg en gang rundt pinnen. Anonymkode: 8e93b...11a Om jeg drar der, så er det en maske likt som de andre der. Nei, den er strikket vrangt, så forstår det ikke helt. Har tatt opp på armen for å sjekke (ikke bilde av), men ble den samme feilen der, så er ikke tråden som har surret seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Del Skrevet 13. februar 2022 maritamsol skrev (Akkurat nå): Ok, kanskje jeg skal prøve jeg det da. Ja, det er etter den siste masken som tråder er dratt igjennom. Har ikke strammet mye, litt strammere enn slik jeg strikker til vanlig, men ikke store forskjellen. Forstod ikke helt hva du mente med å bruke tråden til maske over litt. Om jeg drar der, så er det en maske likt som de andre der. Nei, den er strikket vrangt, så forstår det ikke helt. Har tatt opp på armen for å sjekke (ikke bilde av), men ble den samme feilen der, så er ikke tråden som har surret seg. Jeg forstår. Når jeg tenkte meg om, har det blitt slik på pulsvarmere m.m. som jeg har strikket. Jeg tror at det kan ha å gjøre med at når vi begynner avfellingen så "gir" vi for mye tråd til den første masken (fordi vi ikke vil at det skal bli fellet av for stramt). Anonymkode: 8e93b...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg vet ikke om man kan greie å forhindre at det blir en lang tråd der hvis man rett før avfellingen fester sammen de to rettmaskene med en maskemarkør/sikkerhetsnål el.l.? Anonymkode: 8e93b...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg pleier å gjøre det sånn som i videon her 😊 da unngår man at det blir sånn der. Anonymkode: 4c742...93e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 13. februar 2022 #11 Del Skrevet 13. februar 2022 Det blir gjerne litt slakt i starten/slutten av avfellingen, men det fikser du lett når du skal sy fast tråden. Det er bare å sy og snurpe det litt sammen, så blir det nesten usynlig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritamsol Skrevet 13. mars 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 12.20): Jeg pleier å gjøre det sånn som i videon her 😊 da unngår man at det blir sånn der. Anonymkode: 4c742...93e Tusen takk for denne videoen, hjalp meg mye 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå