Gå til innhold

Gjenbruke garn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å gjenbruke garn etter å ha rekt opp? Det er jo blitt tynnere og mindre fluffy. Vil det ha noe å si når jeg blander det med «friskt» garn eller vil det ikke synes når genseren er vasket?

Sandnes Kos.

Anonymkode: afc35...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror egentlig at det er større problem å blande dye lots enn om det ene har vært strikket før🤔

Anonymkode: a462c...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror egentlig at det er større problem å blande dye lots enn om det ene har vært strikket før🤔

Anonymkode: a462c...91a

Tenkte at det kunne ha betydning for hvor stramt det blir, men garnet er kanskje bare klemt flatt og ikke dratt i lengderetningen, så da har det ingen betydning når genseren blir vasket.

Har prøvd google og youtube, men der snakkes det bare om å rette ut garnet fordi det har blitt krøllete. Mitt er ikke blitt krøllete så det problemet ser jeg ikke.

Anonymkode: afc35...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok synes, særlig et garn som Sandnes kos vil bli merkbart flatere og fylle ut mindre.

Ville brukt det til kanter/vrangborder, så blir det mindre synlig. Siden det blir et visuelt skille der.

Evt kan du prøve å skjule det ved å strikke annahver omgang nytt og gammelt garn

Anonymkode: b35ad...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt opprekksgarn noen ganger, men andre typer enn du nevner. Det har gått helt fint. Hvertfall et av prosjektene var blanding av nytt og gammelt garn. Det jevnet seg mye ut etter vask. Men mener jeg vasket plagget to ganger for å få det helt slett.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det mange ganger, det jevner seg fint ut. Hvis du syns det er vanskelig å strikke av det, kan du hespe det opp og vaske det.

Anonymkode: a6d57...563

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg strikket noen runder på bolen med gjenbruksgarnet og ser ingen forskjell. Det er mye mer fluffy og elastisk og føles egentlig likt å strikke med som fra nytt nøste. Det bare så litt dratt og tynnere ut på nøstet, men tråden føles grei etter som jeg drar den av. 😃

Anonymkode: afc35...d11

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg strikket noen runder på bolen med gjenbruksgarnet og ser ingen forskjell. Det er mye mer fluffy og elastisk og føles egentlig likt å strikke med som fra nytt nøste. Det bare så litt dratt og tynnere ut på nøstet, men tråden føles grei etter som jeg drar den av. 😃

Anonymkode: afc35...d11

Altså ikke mer fluffy og elastisk enn fra nytt nøste, men mer enn det så ut som. 

Anonymkode: afc35...d11

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå har jeg strikket noen runder på bolen med gjenbruksgarnet og ser ingen forskjell. Det er mye mer fluffy og elastisk og føles egentlig likt å strikke med som fra nytt nøste. Det bare så litt dratt og tynnere ut på nøstet, men tråden føles grei etter som jeg drar den av. 😃

Anonymkode: afc35...d11

Så bra! 😄

Anonymkode: a462c...91a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...