AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Ser ofte barn i skolealder som bruker vinterdress der jeg ikke anser det som nødvendig. Mine bruker det kun når de faktisk er ute i snøen og leker, men ser ofte klassekammerater som bruker det på butikken og slike steder. Er det de som bruker det unødvendig, eller er det bare jeg som ikke skjønner behovet? Anonymkode: 2be75...32f
GammelKaktus Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Min gutt sluttet med slike dresser på skolen, da gikk vi over til todelt. Ikke har vi noe behov for det heller med tanke på vær og vind. Du bor kanskje et kaldere sted? De er kanskje ute på tur og synes det er praktisk. Har en venninne som lever på bondelandet og der bor både store og små i disse dressene hele tiden, de er jo behagelige. 😄
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 De har vel vært ute og lekt og er innom butikken på vei hjem da? Det er selvfølgelig ikke nødvendig med vinterdress på butikken, men det er ikke forbudt heller. Hvorfor bryr du deg? Anonymkode: dcd6d...830 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Jeg tipper det er du som ikke skjønner deres behov. Dersom man går til butikken f.eks, kan dressen være nødvendig. Eller kanskje ungen ikke vil ha på annet. Eller hundre andre situasjoner som du ikke har vært i og dermed ikke har grunnlag for å forstå. Anonymkode: da47a...098 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Jeg har to gutter, og der er de stikk motsatt av hverandre. 7 åringen har alltid foretrukket å bruke kun jakke så ofte som mulig, og som dine er det kun når han er ute for å leke at han har på noe mer, og da er det skibukse slik at han kan ta den av etterpå. Storebroren derimot har alltid foretrukket dress, og selv som 10 åring velger han helst dress fremfor jakke uansett hvor han skal. Det er ofte jeg tenker at det ikke er nødvendig, men samtidig ser jeg egentlig ikke noe problem i det heller. Svaret på spørsmålet ditt er vel egentlig ja på begge deler. Ja, ofte er det ikke nødvendig å bruke dress hver gang man går ut døra. Samtidig er det selvvalgt, og jeg ser ikke grunnen på å krangle på det. Da er det viktigere å ta krangelen med lillebror om at han ikke kan base i snøen når han ikke har på utebukse. Anonymkode: 81540...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har to gutter, og der er de stikk motsatt av hverandre. 7 åringen har alltid foretrukket å bruke kun jakke så ofte som mulig, og som dine er det kun når han er ute for å leke at han har på noe mer, og da er det skibukse slik at han kan ta den av etterpå. Storebroren derimot har alltid foretrukket dress, og selv som 10 åring velger han helst dress fremfor jakke uansett hvor han skal. Det er ofte jeg tenker at det ikke er nødvendig, men samtidig ser jeg egentlig ikke noe problem i det heller. Svaret på spørsmålet ditt er vel egentlig ja på begge deler. Ja, ofte er det ikke nødvendig å bruke dress hver gang man går ut døra. Samtidig er det selvvalgt, og jeg ser ikke grunnen på å krangle på det. Da er det viktigere å ta krangelen med lillebror om at han ikke kan base i snøen når han ikke har på utebukse. Anonymkode: 81540...5c9 Oj, det var forskjell! Om noe skulle jeg trodd det var omvendt. At man gjerne valgte dress når man var liten, og med tiden ble så "voksen" at man ville kle seg mer som de voksne. Er det noe grunn til at det er så stor forskjell? Anonymkode: 2be75...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå