Gå til innhold

Hva gjør jeg med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 29 med to sønner som hun har 90% av tiden - jeg er 34 uten barn. Vi har hatt en helt sykt fin greie siden april i fjor. Ingen drama, ingen press, alt gikk sykt fint.

Frem til november, da trengte hun avstand og tid. Jeg mistenker at eksen hennes har vært innblandet, og hun har vært usikker på hva hun skal gjøre. I midten av desember tok hun kontakt igjen, og litt etter nyttår hadde flere fine dater og sex. 

Nå prioriterer hun ikke meg noen ting. Dette er andre frihelgen hun har hatt på rad, og det er ikke gjort et forsøk på å finne på noe med meg, eller nesten kontakte meg. Vi har fortsatt "eksklusive" statusen - men nå står jeg litt ved et veiskille.

Jeg vil gjerne være med henne, jeg elsker henne og barna, men jeg blir ikke prioritert når hun først har barnefri. Jeg skjønner at hun vil ut av huset og feste med venner osv, men det er snakk om feks en kveld for å tilfredstille meg og mine behov, og forhåpentligvis hennes. 

Veiskillet er jo fortsette å være eksklusiv med henne, og la henne bruke den tiden hun trenger for å komme tilbake(vanskelig når vi henger sammen) eller gi beskjeden om at det ikke funker for meg.

Anonymkode: f5f3b...473

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed om at det ikke fungerer for deg og så trekker du deg helt unna. Hvis hun vil ha deg, må hun da gjøre en innsats for å vise det. Slik det er nå, er du i hennes øyer en valgmulighet i stedet for the one. 

Anonymkode: 9d4ef...9a4

• Liker 6
Skrevet

Øh… du er jo i det beste stadiet av et forhold. Hvorfor skal du skynde deg vekk fra det med å kave til deg mer tid med henne? Du må sette pris på tiden du har UTEN henne. Den får du aldri tilbake. Det er noe desperat over det å «ikke få nok tid med henne». Du skriver jo at dere møtes og har sex osv. Hva er det som mangler?

Anonymkode: b050f...b63

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun er 29 med to sønner som hun har 90% av tiden - jeg er 34 uten barn. Vi har hatt en helt sykt fin greie siden april i fjor. Ingen drama, ingen press, alt gikk sykt fint.

Frem til november, da trengte hun avstand og tid. Jeg mistenker at eksen hennes har vært innblandet, og hun har vært usikker på hva hun skal gjøre. I midten av desember tok hun kontakt igjen, og litt etter nyttår hadde flere fine dater og sex. 

Nå prioriterer hun ikke meg noen ting. Dette er andre frihelgen hun har hatt på rad, og det er ikke gjort et forsøk på å finne på noe med meg, eller nesten kontakte meg. Vi har fortsatt "eksklusive" statusen - men nå står jeg litt ved et veiskille.

Jeg vil gjerne være med henne, jeg elsker henne og barna, men jeg blir ikke prioritert når hun først har barnefri. Jeg skjønner at hun vil ut av huset og feste med venner osv, men det er snakk om feks en kveld for å tilfredstille meg og mine behov, og forhåpentligvis hennes. 

Veiskillet er jo fortsette å være eksklusiv med henne, og la henne bruke den tiden hun trenger for å komme tilbake(vanskelig når vi henger sammen) eller gi beskjeden om at det ikke funker for meg.

Det høres egentlig ut som hun bare har deg på «gress « . Når du merker du ikke blir prioritert , ta det signalet på alvor. Å trekk deg tilbake . Slutt å vær så tilgjengelig og forståelsesfull . 

• Liker 2
Skrevet

Sett deg i respekt og si at du ikke finner deg i å ikke bli prioritert. Det er ikke noe som helst svakt med en mann som setter foten ned på denne måten.. slik flere dessverre tror. En dame, og mann selvsagt, som er forelsket og interessert i den andre, prioriterer denne personen FORAN festing.. hvertfall den ene kvelden. Det er det INGEN som helst tvil om. Menn som setter grenser for seg selv er dritsexy ☺️ Og trekker hun seg unna da.. vel da er hun ikke den riktige for deg. Lykke til ❤️

Anonymkode: 05e61...ede

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sett deg i respekt og si at du ikke finner deg i å ikke bli prioritert. Det er ikke noe som helst svakt med en mann som setter foten ned på denne måten.. slik flere dessverre tror. En dame, og mann selvsagt, som er forelsket og interessert i den andre, prioriterer denne personen FORAN festing.. hvertfall den ene kvelden. Det er det INGEN som helst tvil om. Menn som setter grenser for seg selv er dritsexy ☺️ Og trekker hun seg unna da.. vel da er hun ikke den riktige for deg. Lykke til ❤️

Enig!

Anonymkode: 8d1ff...9c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Øh… du er jo i det beste stadiet av et forhold. Hvorfor skal du skynde deg vekk fra det med å kave til deg mer tid med henne? Du må sette pris på tiden du har UTEN henne. Den får du aldri tilbake. Det er noe desperat over det å «ikke få nok tid med henne». Du skriver jo at dere møtes og har sex osv. Hva er det som mangler?

Nå er det to helger siden hun prioriterte en date uten kids, og vi hadde sex. 

Skrevet

Her tror jeg du må fortelle hvordan du føler det. Og si at du vil være med henne men at slik det er nå ikke funker for deg. Så får hun velge om hun vil prioritere deg eller ikke med den viten av at du går hvis dette ikke endrer seg. 

Anonymkode: 481d1...c82

Skrevet

Hvordan legger jeg det frem for henne slik at jeg ikke virker butthurt (for det er jeg ikke, mer lei av situasjonen), men viser at jeg ikke godtar "forholdet" som det er nå?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan legger jeg det frem for henne slik at jeg ikke virker butthurt (for det er jeg ikke, mer lei av situasjonen), men viser at jeg ikke godtar "forholdet" som det er nå?

Spør henne først om hun er fornøyd med forholdet deres slik det er nå. Om hva hun forventer fremover. Deretter deler du egne tanker og følelser. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bare tull, det er i dette stadiet av et forhold der man legger hele grunnlaget, ble nedprioritert slik så tidlig er et enormt stort rødt flagg. Jeg snakker ikke om å bli needy der man må treffes hver dag og bruke all tid sammen, men det å ikke treffes ofte er et stort faresignal. Det som mangler er det seriøse i et forhold! For en som er seriøs er dette ekstremt viktig. Når hun prioriterer venner og masse annet og det går uker mellom hvert treff? Det sier meg en ting, hun er ikke seriøs nok. Dette forstår alle som er ute etter en seriøs relasjon. Hun holder han på gress, og har noe annet i bakhånd som sjekkes ut. Om det er eksen, en annen mann eller at hun ikke vil ha noe seriøst forhold i det hele tatt vet bare hun.

TS trekk deg tilbake, vis mindre interesse, ikke gi mer en du får. Så om hun ikke "stepper opp" da ? Da trekker du deg helt unna og avslutter det. Det verste man kan gjøre er å bli "needy", de er den feilen de fleste gjør. Ingen kan "tvinge" den andre som virker mindre interessert til å få frem mer interesse. Det motsatte vil da skje raskt. Når man trekker seg unna er det bare et "tegn" man gir for å signalisere at nå er jeg på vei bort, bestemme deg eller forsvinn.  I stedet for å si det med klare rene ord. Gjør gjerne begge deler, men det å vise dette i handling er noe av det mest effektive. Er den andre oppegående vil hxn forstå dette og ta aksjon. Om ikke er det heller ikke noe å ha som en partner overhodet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Spør henne først om hun er fornøyd med forholdet deres slik det er nå. Om hva hun forventer fremover. Deretter deler du egne tanker og følelser. 

Det hjelper ofte ikke, den andre vil da si at "alt er helt greit" selv om handlingene viser det motsatte. Trekke seg unna og ikke gi mer en man får vil ofte gi bedre resultat. Da tvinges den andre til å ta et standpunkt. Ord betyr ikke en dritt, handling betyr alt. Responderer man ikke på at den andre trekker seg unna ? Interessen er ikke der i stor nok grad, og det er årsaken. Da har man også svaret med to streker unna. Bare å gå videre og finne en som er mer seriøs. 

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ofte ikke, den andre vil da si at "alt er helt greit" selv om handlingene viser det motsatte. Trekke seg unna og ikke gi mer en man får vil ofte gi bedre resultat. Da tvinges den andre til å ta et standpunkt. Ord betyr ikke en dritt, handling betyr alt. Responderer man ikke på at den andre trekker seg unna ? Interessen er ikke der i stor nok grad, og det er årsaken. Da har man også svaret med to streker unna. Bare å gå videre og finne en som er mer seriøs. 

Er jo det som er casen. Jeg har ikke skrevet noen ting til henne eller planlagt noe møte med henne de to forrige helgene, og da har jeg heller ikke fått noen respons eller forslag om å møtes.

Derfor tenker jeg det er viktig for meg å si ifra, at nå "opphører" de forpliktelsene vi har til hverandre...

Det er helt jævlig dritt, for dette er virkelig ei jeg så for meg å funke godt sammen med. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er jo det som er casen. Jeg har ikke skrevet noen ting til henne eller planlagt noe møte med henne de to forrige helgene, og da har jeg heller ikke fått noen respons eller forslag om å møtes.

Derfor tenker jeg det er viktig for meg å si ifra, at nå "opphører" de forpliktelsene vi har til hverandre...

Det er helt jævlig dritt, for dette er virkelig ei jeg så for meg å funke godt sammen med. 

Vet at dette er dritt, men slik er det når man dater og finner noen, så blir det ikke noe mer. Du kan sende en siste melding og si at du ikke vil mer, men hva godt kommer det ut av det ? Hun har jo vist at interessen ikke er der lenger. Jeg hadde blokkert henne, furtet litt, så kommet meg videre og funnet en seriøs dame. Du trenger ikke blokkere henne med en gang, men kommer hun tilbake må du aldri bare la henne få fritt innpass. Da skal hun ha meget gode forklaringer på hvorfor og vise i handling at hun er seriøs. Treffer du andre partnere så blokkerer du. Blokkere og null kontakt er for de fleste den beste løsningen. Få henne ut av systemet og gå videre i livet sitt. Det er smertefullt til å begynne med, men det er en lettelse når du har kommet deg videre og funnet en som virkelig er interessert og vil noe seriøst.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fall hvertfall ikke for fristelsen med å spille spill du også. Råd om å trekke seg tilbake, ikke sende melding osv. bidrar bare til enda mer usikkerhet. Jeg ville likt at en mann sa følgende til meg; «Jeg liker deg veldig godt og vil gjerne tilbringe mer tid med deg. Jeg ville derfor satt pris på at du prioriterer meg også når du har fri. Dersom du ikke føler for det så vil jeg ikke kaste bort tid på å sitte og vente på at du skal prioritere meg.  Ta kontakt med meg når du har bestemt deg for om jeg skal være en prioritet i livet ditt». Dette er å sette foten ned på en bestemt måte som gjør at jeg får respekt for vedkommende. Ikke sutrete men klart og tydelig samtidig som hun får vite hva du ønsker. Ikke vær så redd for å være tydelig, både menn og kvinner burde øve på dette under dating. Man skal ikke tillate andre å såre følelsene dine ❤️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fall hvertfall ikke for fristelsen med å spille spill du også. Råd om å trekke seg tilbake, ikke sende melding osv. bidrar bare til enda mer usikkerhet. Jeg ville likt at en mann sa følgende til meg; «Jeg liker deg veldig godt og vil gjerne tilbringe mer tid med deg. Jeg ville derfor satt pris på at du prioriterer meg også når du har fri. Dersom du ikke føler for det så vil jeg ikke kaste bort tid på å sitte og vente på at du skal prioritere meg.  Ta kontakt med meg når du har bestemt deg for om jeg skal være en prioritet i livet ditt». Dette er å sette foten ned på en bestemt måte som gjør at jeg får respekt for vedkommende. Ikke sutrete men klart og tydelig samtidig som hun får vite hva du ønsker. Ikke vær så redd for å være tydelig, både menn og kvinner burde øve på dette under dating. Man skal ikke tillate andre å såre følelsene dine ❤️

Tusen takk - der skrev du akkurat det jeg har tenkt og akkurat det jeg prøvde å tenke meg fram til å si! ❤️

• Hjerte 4
Skrevet

En dag til å tilfredsstille dine behov? Jau, skjønner at du er på gress.

Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

En dag til å tilfredsstille dine behov? Jau, skjønner at du er på gress.

Håper du leste litt mellom ordene der. Handler om å ha en fin date uten unger. 

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Liten update på denne:

To uker etter tråden ble opprettet ble vi enig om at det ikke funket lengre. 

Vi avsluttet med at jeg sa til henne at hvis hun noen gang angrer,

så er hun velkommen til å ta kontakt, og se hvor jeg står. 

Dette var siste gang jeg snakket med henne. 

Gikk to uker til så var hun sammen med eksen sin, og vært det siden. 

Vondt, men lærerikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...