PetterKanin Skrevet 14. februar 2022 #61 Del Skrevet 14. februar 2022 Knirke skrev (5 timer siden): 🙄 Jeg forventer faktisk at butikkansatte blir opplært i såpass folkeskikk at de ikke skjeller ut hver eneste introvert som kommer inn i butikken for at de ikke sier "HEI!".. Det er også fryktelig ubehagelig å bli stirret på av butikkansatte som krever blikkontakt bare fordi de har lært det på kurs. Jeg har forøvrig aldri snakket i telefonen i kassa. Om jeg hadde gjort det, så hindrer ikke det den butikkansatte i å gjøre jobben sin, som er å slå inn varer. Helt enig👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 14. februar 2022 #62 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Enkelte jenter/damer i detaljhandel (klær,smykker,kosmetikk) kan være veldig nedlatende uten at jeg skjønner hvorfor. Hva tror de at de er? Javel så har du fått deg jobb i en butikk som selger dyre vesker..men hva så? I utlandet har jeg vært i noen virkelig eksklusive merkebutikker, og de ansatte har vært superhyggelige. Anonymkode: 2780c...02a Det må være trasig å jobbe i en butikk hvor man ikke har råd til å kjøpe produktene man selger selv ut i fra den lønningen de har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mytomann Skrevet 14. februar 2022 #63 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg tror det kan være et bevisst salgsstriks. Man fornærmer kunden i parfymebutikken som deretter skal kjøpe en dyr parfyme og krem for å sette på plass den ansatte. Mennesker er mer barnslige enn man skulle tro. Ellers så opplever jeg stort sett alltid god service. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #64 Del Skrevet 14. februar 2022 Gå inn på google siden til butikken å skriv en tilbakemelding sånn alle kan se. Du kan lage en anonym profil. Jeg gjør det hver gang om jeg eller andre blir behandlet dårlig av ansatte i butikken. For sånne skal ikke jobbe der. Anonymkode: cc8e4...efd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #65 Del Skrevet 15. februar 2022 Mytomann skrev (1 time siden): Jeg tror det kan være et bevisst salgsstriks. Man fornærmer kunden i parfymebutikken som deretter skal kjøpe en dyr parfyme og krem for å sette på plass den ansatte. Mennesker er mer barnslige enn man skulle tro. Ellers så opplever jeg stort sett alltid god service. Jeg kunne gjort det, men hadde da lagt igjen pengene hos konkurrenten. Anonymkode: 0708c...256 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 15. februar 2022 #66 Del Skrevet 15. februar 2022 10 hours ago, Tripptrapp1 said: I all verden. Dersom du oppfatter «hei» og lignende høflighetsfraser som å bli skjelt ut, så er det i din ende det er noe galt og ikke hos den butikkansatte. Kan garantere deg at personen i kassen har null videre interesse av å innlede en lengre samtale med deg enn det. Du gikk visst glipp av det første innlegget mitt. Gå tilbake og les det før du uttaler deg videre er du snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Garman Skrevet 15. februar 2022 #67 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg har kun opplevd dårlig kundeservice på dyre klokkebutikker som Bjerke i Oslo. Der føler man seg lite verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #68 Del Skrevet 15. februar 2022 Tror det har mest med deg selv å gjøre. Jeg har aldri opplevd det du beskriver. Anonymkode: e4365...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 15. februar 2022 #69 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg kan faktisk ikke huske å ha blitt møtt av nedlatende butikkansatte, selv om jeg føler at det ikke lyser rikdom av meg akkurat. Får som regel den servicen jeg spør etter om jeg trenger det. Er ofte positivt overrasket over hvor serviceinnstilte og blide mange er! Kan godt være at jeg ikke er drømmekunden til butikkansatte om de krever et hei hele tiden. Ikke alltid jeg får med meg hvor de er i butikken når jeg kommer inn f.eks. Blir litt fokusert på det jeg vil se på. Men om de sier hei når man kommer til kassa, så svarer jeg nok hei på refleks uansett. Før eller etter den ansatte sier det. Men om jeg hadde stått i kassa selv og ikke hadde fått noe svar, så hadde jeg ikke brydd meg. Flere ganger så opplever jeg jo at de bak kassa plutselig gir hverandre litt beskjeder akkurat når jeg skal ekspederes, og da tror jeg ikke de får med seg om jeg sier hei heller. Hadde jeg dog opplevd at ansatte hadde vært nedlatende mot meg, så hadde jeg nok sagt OK og gått. Det kan godt være at jeg har gått inn i en butikk som kanskje er i en prisklasse høyere enn jeg hadde tenkt, men om de ansatte hadde sagt at jeg ikke hadde råd, så hadde jeg ikke kommet tilbake senere når jeg fikk bedre råd heller.. Skjønner ikke helt logikken i hva de ansatte som sier sånt tenker egentlig. Men det er nok ledelsen som har kommet med instrukser her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #70 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 9.25): Jeg har av og til merket meg at enkelte butikkansatte prater til kunder på en veldig nedlatende måtte, som om kundene skulle være stokk dumme. Tror virkelig de butikkansatte at kundene vil gå ditt igjen når de blir snakket til som om de var stokk dumme. Så dere som jobber i butikk og har en nedlatende tone og latterliggjør kundene, slutt eller finn dere en annenjobb. Anonymkode: 40c91...78a Som butikkansatt føler jeg der stikk motsatt som deg. Syns overraskende mange kunder hat en måte å snakke på som føles veldig nedlatende som om man er en tjener eller skitt under skoen Anonymkode: 6fde1...094 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. februar 2022 #71 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som butikkansatt føler jeg der stikk motsatt som deg. Syns overraskende mange kunder hat en måte å snakke på som føles veldig nedlatende som om man er en tjener eller skitt under skoen Anonymkode: 6fde1...094 Er 100% enig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #72 Del Skrevet 15. februar 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Som butikkansatt føler jeg der stikk motsatt som deg. Syns overraskende mange kunder hat en måte å snakke på som føles veldig nedlatende som om man er en tjener eller skitt under skoen Anonymkode: 6fde1...094 Det legger jeg veldig godt merke til (som kunde). Eldre damer/Karen's er ufyselige mot betjeningen på butikker, spesielt hvis det er en ung fin jente/dame som betjener dem. Det er mer enn en gang jeg har sagt til gamle fitt..kjerringer at de må skjerpe seg og oppføre seg som folk. De blikkene er priceless, type "jeg skal drepe deg" 🤣 De er ikke vant til å bli satt på plass og ydmyket foran andre og jeg elsker det.. 😇 Anonymkode: 0a965...d06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #73 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 11.15): Merkelig konkludering fra deg her. Du vet da vel at de som plager andre mennesker ikke plager absolutt alle mennesker? Synes du at det er rart at Per og Kari gjentatte ganger har erfart å bli slått av ektefellen sin ettersom du selv ikke hart blitt slått av ektefellen din, og er det da Per og Kari som er nærtagende når de erfarer å bli slått? Anonymkode: e4db3...365 Det var en merkelig sammenlikning. Per og Kari blir jo konstant slått av den samme personen, ikke av stadig nye mennesker de møter? Her er det vel ikke snakk om at samme butikkansatte er nedlatende hver gang, men at mange forskjellige er det. Min erfaring er at når antallet nedlatende/ubehagelige tilfeldige fremmede du møter blir veldig høyt, bør man vurdere om man selv enten er nærtagende, eller om man selv opptrer på en ubehagelig måte. Samme med folk som klager over dårlig service «overalt», de er gjerne ikke vennligheten selv heller. Anonymkode: 13b9b...938 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #74 Del Skrevet 17. februar 2022 Knirke skrev (På 13.2.2022 den 14.37): Jeg fikk regelrett kjeft av en kassemedarbeider en gang, foran en kø av andre kunder. Fordi jeg hadde headset på (musikken var av) og jeg ikke responderte på hans intense stirring, falske smil og "HEI!" som alle butikkansatte tydeligvis er opplærte til å møte kunder med. Han mimte noe som skulle forestille meg som digger musikk og ikke hører etter, og sa det er umulig å snakke med "sånne som meg". Jeg har aldri satt min fot i den butikken igjen for å si det sånn🙄 Det er utrolig frekt å ha på headset når du er i kassa, koster deg ikke en kalori og ta ut proppen hvertfall i det ene øret og si hei og hadet. Hvordan skulle kasseren vite at musikken var av? Det er utrolig irriterende når man spør om de skal ha pose og kvittering og de bare overser totalt. Kunder som ikke gjør mine til å si noe med headset på gidder jeg heller ikke snakke til eller knapt se på. Spør de om pose etter handelen fordi de ikke hørte meg første eller andre gang så får de betale for den. Han i kassa kunne kanskje dropper å kjefte, men at du er minst like frekk er det ingen tvil om. Anonymkode: 6fde1...094 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #75 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 19.05): Det var en merkelig sammenlikning. Per og Kari blir jo konstant slått av den samme personen, ikke av stadig nye mennesker de møter? Her er det vel ikke snakk om at samme butikkansatte er nedlatende hver gang, men at mange forskjellige er det. Min erfaring er at når antallet nedlatende/ubehagelige tilfeldige fremmede du møter blir veldig høyt, bør man vurdere om man selv enten er nærtagende, eller om man selv opptrer på en ubehagelig måte. Samme med folk som klager over dårlig service «overalt», de er gjerne ikke vennligheten selv heller. Anonymkode: 13b9b...938 Bytt ut det uthevede i "Merkelig konkludering fra deg her. Du vet da vel at de som plager andre mennesker ikke plager absolutt alle mennesker? Synes du at det er rart at Per og Kari gjentatte ganger har erfart å bli slått av ektefellen sin ettersom du selv ikke hart blitt slått av ektefellen din, og er det da Per og Kari som er nærtagende når de erfarer å bli slått?" med: Synes du at det er rart at Per og Kari gjentatte ganger har erfart å bli slått av forskjellige mennesker ettersom du selv ikke har blitt slått av noen, og er det da Per og Kari som er nærtagende når de erfarer å bli slått av flere mennesker? Anonymkode: e4db3...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #76 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 19.05): Min erfaring er at når antallet nedlatende/ubehagelige tilfeldige fremmede du møter blir veldig høyt, bør man vurdere om man selv enten er nærtagende, eller om man selv opptrer på en ubehagelig måte. Samme med folk som klager over dårlig service «overalt», de er gjerne ikke vennligheten selv heller. Mener du at det da er mest sannsynlig at det er ofrenes feil ved at ofrene er nærtagende og/eller at ofrene opptrer på en ubehagelig måte? Anonymkode: e4db3...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #77 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 19.05): Her er det vel ikke snakk om at samme butikkansatte er nedlatende hver gang, men at mange forskjellige er det. Joda, samme butikkansatt oppfører seg nedlatende hver gang både mot en venn av meg, mot meg og mot flere av min venns venner. Ingen av oss er nærtagende og ingen av oss oppfører oss dårlig mot noen butikkansatte. Anonymkode: e4db3...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #78 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, samme butikkansatt oppfører seg nedlatende hver gang både mot en venn av meg, mot meg og mot flere av min venns venner. Ingen av oss er nærtagende og ingen av oss oppfører oss dårlig mot noen butikkansatte. Anonymkode: e4db3...365 Ps. Samme butikkansatt oppfører seg normalt mot kundene som er før og etter oss i køen. Vedkommende butikkansatt ser da ut til å ha plukket seg ut noen kunder som hun ønsker å være nedlatende mot. Anonymkode: e4db3...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #79 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ps. Samme butikkansatt oppfører seg normalt mot kundene som er før og etter oss i køen. Vedkommende butikkansatt ser da ut til å ha plukket seg ut noen kunder som hun ønsker å være nedlatende mot. Anonymkode: e4db3...365 Ps 2. Butikksjefen er klar over problemet men det er dessverre ikke lett å bli kvitt henne sa han. Anonymkode: e4db3...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #80 Del Skrevet 20. februar 2022 Engang fikk jeg høre i en butikk at du har nok ikke råd til noe her. Jeg svarte at jeg tjener over en million i året. Da ble dama i butikken sur og ba meg komme meg ut av butikken. Litt rart at hun ikke heller prøvde å selge noe, men i stedet kastet meg ut 😕 Anonymkode: cbdbc...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå