AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #21 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg hadde hatt problemer med å holde meg seriøs og sagt?????? unnskyld, hva sa du nå ?🤣😆 Nesten som du er med som statist i en hollywood film ala clueless eller lovlig blond, LOL😂 Anonymkode: 20b5c...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #22 Del Skrevet 13. februar 2022 jabx skrev (2 timer siden): Kanskje du ser ut som en lass'aron? Så ålreit sagt av deg!👏 ..... Anonymkode: 20b5c...acf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 13. februar 2022 #23 Del Skrevet 13. februar 2022 Man blir vandt til at butikkansatte oppfører seg nedlatende. I mitt tilfelle gjelder det stort sett kvinner da. Jeg er en mann på nesten 2 meter, stort fullskjegg og skalla på toppen. Blitt fortalt av venner at jeg "ser ikke veldig hyggelig ut når jeg ikke smiler". Får aldri noe "hei" eller "hadet", eller hjelp for den saks skyld i butikker. Husker i starten når jeg ble sammen med kjæresten, hun trodde ikke noe på meg helt til hun ble med meg på diverse butikker å fikk se med egne øyne😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #24 Del Skrevet 13. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg finner det spesielt at enkelte mennesker opplever dette gang på gang, mens andre - som meg selv - har aldri opplevd det. Jeg tror det er store variasjoner i hvor nærtagende folk er, noen tar seg nær av alt - selv om det ikke er rettet mot dem, mens andre har en helt annen oppfatning. Og du, hvem tror du at du er, som kan beordre folk fra et forum? Anonymkode: 15946...a9f Tenker det er en grunn til at folk blir nærtagende. Er ikke rart om man som voksen blir nærtagende eller "lett krenket" om man ble kritisert sønder og sammen som barn/ungdom. Anonymkode: 7bfa3...99c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. februar 2022 #25 Del Skrevet 13. februar 2022 Merkelig. Har kun opplevd det to ganger ila hele mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #26 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det har skjedd med er sjeldent. De få gangene det har skjedd har jeg hevet meg over det og tenkt at det tross alt "bare" er en butikkansatt. Så har jeg ruslet tilbake til kontoret mitt og drevet med ting som faktisk utgjør en samfunnsforskjell ❤️ Anonymkode: ba4d4...f60 "bare" en butikkansatt.. Den nedlatende er jo faktisk deg da. Dersom alle vi som "bare" er butikkansatte ikke møter opp på jobb så hadde du merka det godt. Hva med å drite i å sparke det som tydeligvis er nedover for deg og heller faktisk anerkjenne at vi gjør faktisk en viktig jobb vi også. Anonymkode: 2104b...c46 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #27 Del Skrevet 13. februar 2022 Det har jeg i grunn aldri opplevd, men erfarer at dersom jeg er pent kledd når jeg går inn i noen butikker så blir jeg omtrent «overfalt» av betjeningen og omtrent presset på diverse varer. Dersom jeg kler meg som en lasaron får jeg være i fred. Anonymkode: bb94f...6da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #28 Del Skrevet 13. februar 2022 Har opplevd svært lite av det. Har mange ganger går sjuskete kledd i dyre butikker og blitt behandlet bra. Men tviler ikke på at butikkansatte opplever mye forskjellig ( har jobbet i butikk selv..), av og til har en dårlig dag osv og kanskje er mindre hyggelige av og til. Det kan feks skyldes at kunden foran deg var ufordragelig. Er den ansatte mindre hyggelig, hev hodet og gå ut av butikken. Er ikke verre enn det. At de ansatte sier de bare har dyre varer og at de tror du ikke har råd til å kjøpe osv tror jeg rett og slett ikke på , tror de som sier der lyver. Da er jo de ansatte i så fall stokk dumme. Anonymkode: 59844...45f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #29 Del Skrevet 13. februar 2022 Aldri opplevd Anonymkode: 8c65a...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. februar 2022 #30 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg har opplevd det en gang, da jeg var ung 18-19 år. Den ansatte så på meg med et falskt smil og sa med en veldig nedlatende tone, dette er nok ikke rette butikken for deg, man må ha penger for å handle her og det har vel ikke du som er så ung? da jeg spurte etter en parfyme på en helt normal måte. Svarte, skal ikke ha noe heller og bare gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #31 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg har opplevd at unge menn som sitter i kassen virker litt sure på meg. De gidder aldri å hilse eller si prisen/ hadet når jeg går. Men både damer og litt eldre menn i kassen er hyggelige. Er dame på 37 år, ser normal ut og er utadvendt. Anonymkode: b639c...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #32 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Glemte å spørre om det er flere som har opplevd slike butikkansatte? Anonymkode: 40c91...78a Nei Anonymkode: 8ded8...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 13. februar 2022 #33 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg fikk regelrett kjeft av en kassemedarbeider en gang, foran en kø av andre kunder. Fordi jeg hadde headset på (musikken var av) og jeg ikke responderte på hans intense stirring, falske smil og "HEI!" som alle butikkansatte tydeligvis er opplærte til å møte kunder med. Han mimte noe som skulle forestille meg som digger musikk og ikke hører etter, og sa det er umulig å snakke med "sånne som meg". Jeg har aldri satt min fot i den butikken igjen for å si det sånn🙄 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #34 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg husker fra da jeg jobbet i butikk og hadde en del faste kunder som jeg ofte spøkte med. Spesielt en fast kunde syns det var veldig morsomt å svare frekk og jeg var frekk tilbake og så lo vi begge av det. Det var en Karen som fikk med seg dette og hun sendte en utfyllende klage om dette, selv om det var helt tydelig at det bare var en spøk. Til tross for klagen, var hun ofte på butikken når jeg var på jobb og holdt øye med meg. Klagen gikk blant annet på at jeg var frekk og så var jeg hyggelig på en falsk måte. Min erfaring er at noen finner alltid noe å klage på, uansett hva. Og kvinner er verst. Jeg håper bare at jeg ikke blir en Karen når jeg blir gammel. Anonymkode: 270ec...cc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #35 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De som jobber i matbutikk har en samfunnskritisk jobb. Anonymkode: cb4fc...992 Helt enig, men hvor ofte er det matbutikkansatte er nedlatende? Det har jeg faktisk ikke opplevd. De få gangene jeg har opplevd nedlatende butikkansatte er i litt dyrere klesbutikker og kosemtikkbutikker. Å selge sminke er ikke et samfunnskritisk yrke. Anonymkode: ba4d4...f60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #36 Del Skrevet 13. februar 2022 Selvfølgelig har jeg opplevd dette. Besøker ikke denne butikken nå. Har også klaget til kundeservice. Anonymkode: 0378a...908 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 13. februar 2022 #37 Del Skrevet 13. februar 2022 Flytt til utlandet. Der er folk service reminded og kan sparkes for å være nedlatende. Norge er og blir et jævla uprofesjonelt potittland full av bønder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #38 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg setter ikke mine ben igjen i en butikk der en ansatt snakket nedlatende med babystemme til meg Anonymkode: e4db3...365 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #39 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har av og til merket meg at enkelte butikkansatte prater til kunder på en veldig nedlatende måtte, som om kundene skulle være stokk dumme. Tror virkelig de butikkansatte at kundene vil gå ditt igjen når de blir snakket til som om de var stokk dumme. Så dere som jobber i butikk og har en nedlatende tone og latterliggjør kundene, slutt eller finn dere en annenjobb. Anonymkode: 40c91...78a Opplevde det samme når jeg handlet på megaflis for 10 000. og hos installatøren deres for 5000. De var bare sure og frekke. Kanskje sure på kvinner som har mulighet å handle så dyre ting alene? går utifra at lønna på megaflis ikke er helt det store. Anonymkode: d35d3...548 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 13. februar 2022 #40 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg synes det er litt slitsomt å bli forfulgt når jeg gjerne vil gå en runde og se litt for meg selv. Dette er de vel pålagt å gjøre i f.eks helsekostbutikker. Jeg handler heller på nettbutikker om jeg trenger noe derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå