Gå til innhold

Nedlatende butikkansatte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har av og til merket meg at enkelte butikkansatte prater til kunder på en veldig nedlatende måtte, som om kundene skulle være stokk dumme. Tror virkelig de butikkansatte at kundene vil gå ditt igjen når de blir snakket til som om de var stokk dumme. 

Så dere som jobber i butikk og har en nedlatende tone og latterliggjør kundene, slutt eller finn dere en annenjobb.

Anonymkode: 40c91...78a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å spørre om det er flere som har opplevd   slike butikkansatte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det spesielt at enkelte mennesker opplever dette gang på gang, mens andre - som meg selv - har aldri opplevd det.

Jeg tror det er store variasjoner i hvor nærtagende folk er, noen tar seg nær av alt - selv om det ikke er rettet mot dem, mens andre har en helt annen oppfatning.

Og du, hvem tror du at du er, som kan beordre folk fra et forum?

Anonymkode: 15946...a9f

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg finner det spesielt at enkelte mennesker opplever dette gang på gang, mens andre - som meg selv - har aldri opplevd det.

Jeg tror det er store variasjoner i hvor nærtagende folk er, noen tar seg nær av alt - selv om det ikke er rettet mot dem, mens andre har en helt annen oppfatning.

Og du, hvem tror du at du er, som kan beordre folk fra et forum?

Anonymkode: 15946...a9f

Men hva med når de kommer med spydige kommentarer, som: Det er nok litt for dyrt for deg her (på ett parfymeri) de vet ingenting om min økonomi og hva som er for dyrt for meg. Trodde de ville selge ikke jage kundene? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva med når de kommer med spydige kommentarer, som: Det er nok litt for dyrt for deg her (på ett parfymeri) de vet ingenting om min økonomi og hva som er for dyrt for meg. Trodde de ville selge ikke jage kundene? 

Noen folk er bare rasshøl. Sånn er verden. 

Anonymkode: 5d8fe...42f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du ser ut som en lass'aron?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne selgere er det bare å boikotte . Jeg er en bevisst forbruker , å legger definitivt ikke pengene mine igjen der selger er nedlatende 😄

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som oppfører seg nedlatende mot andre (og/eller som gjør enda verre ting mot mennesker) plukker seg gjerne ut offer som de antar at de kan greie å skade.

Noen mennesker som har tilfredstillelse av å pine og plage andre mennesker trenger bare et par sekunder for å plukke seg ut et av mange mennesker i et lokale der det ene mennesket som er det som er lettest å skade. Ofrene er ofte hensynsfulle, omsorgsfulle (og kanskje litt forsiktige og engstelige) m.m. og dette fanges raskt opp av de menneskene som er på jakt etter et offer.

Anonymkode: e4db3...365

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er ganske løk i klesbutikker. Sist jeg tok en tur til en slik butikk, klarte jeg å spørre etter manneklær. Butikkansatt lo litt og sa dette er en manneklebutikk. Jeg lo tilbake, og det ble god stemning. Kjøpte både belte og bukse.

Anonymkode: 0201b...892

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig konkludering fra deg her.

Du vet da vel at de som plager andre mennesker ikke plager absolutt alle mennesker?

Synes du at det er rart at Per og Kari gjentatte ganger har erfart å bli slått av ektefellen sin ettersom du selv ikke hart blitt slått av ektefellen din, og er det da Per og Kari som er nærtagende når de erfarer å bli slått?

Anonymkode: e4db3...365

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist. Jeg var selv i en av disse highend veskebutikkene i Oslo. Den ansatte så rart på klærne mine fra topp til tå og sa at her selger de kun i øvre prisskala

Anonymkode: bcfc9...0a1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er desverre alt for vanlig, begge veier. Jobber selv i butikk og opplever tidvis enkelte kunder som behandler meg som om jeg er dum. Heldigvis er 95% hyggelige, men resten kan virkelig trekke ned en god dag, slik tenker jeg det er med sure butikkansatte også. 

Er det noe jeg har erfart etter 10 år i butikk er at det som stikker mest er å  fortsetter å være hyggelig med sure kunder/butikkansatte. Få ting som biter bedre enn en som står bak kassa og er dust mens du oppfører deg ordentlig. Det plager dem mer enn om du synker ned på deres nivå for det er gjerne det de vil. 

Anonymkode: 2104b...c46

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er butikkansatte da...de burde ikke akkurat være for høylytte om hvem som har råd til hva når de ligger på bunnsjiktet ift lønn...

Anonymkode: 33126...726

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (54 minutter siden):

Kanskje du ser ut som en lass'aron?

Nei, jeg går helt vanlig kledd, men uansett så har ikke valg av klær noe å si på økonomi. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

De er butikkansatte da...de burde ikke akkurat være for høylytte om hvem som har råd til hva når de ligger på bunnsjiktet ift lønn...

Anonymkode: 33126...726

Jeg tror de prøver å heve seg over og så er det vel butikkens ledelse som ønsker at de skal selge til høytlønnede. 
Hvordan man kler seg har ganske stor innflytelse på hvordan folk hjelper en eller ikke. Men man kan jo ikke alltid se på en person om hen har penger eller ikke. 

Anonymkode: 63056...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, jeg går helt vanlig kledd, men uansett så har ikke valg av klær noe å si på økonomi. 

Syns det er litt underholdende med sånne . Da kan jeg finne på å svare : vurderte å kjøpe meg en veske til 10.000 her, Mn du fikk meg til å ombestemme meg , takk 😆

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok hvert det løpet av mine 20 år i bransjen. Spesielt uken før mensen. Det er da man forstår hvor dumme mange kunder er.

De klager på tilbud, de klager på priser, de klager på varemangel eller andre mangler i butikken. De klager på at de ikke finner varen de leter etter selv om den står rett foran dem. Eller så har vi de kundene som bare slenger varer de ikke skal ha overalt. Finner is i kjekshylla, fiskegrateng sammen med tamponger osv...

Som ansatt i butikk uten ansvar finnes det ikke et snev av ting jeg kan gjøre for å forandre på ting. Det står på sjefen og de over sjefen igjen. Å klage til meg fordi det er for lite tilbudsvarer. Hjelper ikke. Det regnes ut fra fjoråretstall og etterspørsel. Skyld heller på dine medkunder. De som handler for mye.

Men i 98 % gangene så tar jeg meg i det. 

For er det noe jeg har lært så er det at det vil altid være nok av de kundene som aldri veit hva det vil si og jobbe på gulvet.

Anonymkode: 92b7f...f76

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har nok hvert det løpet av mine 20 år i bransjen. Spesielt uken før mensen. Det er da man forstår hvor dumme mange kunder er.

De klager på tilbud, de klager på priser, de klager på varemangel eller andre mangler i butikken. De klager på at de ikke finner varen de leter etter selv om den står rett foran dem. Eller så har vi de kundene som bare slenger varer de ikke skal ha overalt. Finner is i kjekshylla, fiskegrateng sammen med tamponger osv...

Som ansatt i butikk uten ansvar finnes det ikke et snev av ting jeg kan gjøre for å forandre på ting. Det står på sjefen og de over sjefen igjen. Å klage til meg fordi det er for lite tilbudsvarer. Hjelper ikke. Det regnes ut fra fjoråretstall og etterspørsel. Skyld heller på dine medkunder. De som handler for mye.

Men i 98 % gangene så tar jeg meg i det. 

For er det noe jeg har lært så er det at det vil altid være nok av de kundene som aldri veit hva det vil si og jobbe på gulvet.

Anonymkode: 92b7f...f76

Jeg klager aldri.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd med er sjeldent. De få gangene det har skjedd har jeg hevet meg over det og tenkt at det tross alt "bare" er en butikkansatt. Så har jeg ruslet tilbake til kontoret mitt og drevet med ting som faktisk utgjør en samfunnsforskjell ❤️ 

Anonymkode: ba4d4...f60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har skjedd med er sjeldent. De få gangene det har skjedd har jeg hevet meg over det og tenkt at det tross alt "bare" er en butikkansatt. Så har jeg ruslet tilbake til kontoret mitt og drevet med ting som faktisk utgjør en samfunnsforskjell ❤️ 

Anonymkode: ba4d4...f60

De som jobber i matbutikk har en samfunnskritisk jobb. 

Anonymkode: cb4fc...992

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...