AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Fikk 6 harde dytt midt foran på magen i jevn takt. Ikke hikke, men skikkelige dytt. Var ett dytt i sekundet, også ble det helt stille😟 Synes dette var litt skummelt.. Noen som har beroligende ord? Er foresten i uke 38. Anonymkode: 287ba...8b7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Lever det fortsatt? Hvor lenge siden dyrene? Skjønner ikke hvorfor seks dytt skal være så bekymringsverdig? Anonymkode: 16511...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Kom også litt merkelig lyd samtidig, litt sånn svosj svosj Anonymkode: 287ba...8b7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lever det fortsatt? Hvor lenge siden dyrene? Skjønner ikke hvorfor seks dytt skal være så bekymringsverdig? Anonymkode: 16511...0b6 Jeg synes det er skummelt fordi det var så taktvis sammen med rar lyd Anonymkode: 287ba...8b7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Men, beveger fosteret seg nå? Anonymkode: 16511...0b6
Luckiness Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 (endret) Sikkert bare baby som strakk seg. Synes fosteret og baby etter fødsel ofte bevegde seg i takt jeg. Så 1sek mellom hvert dytt/spark høres normalt ut. Svosj lyden kan være fostervann? Så lenge du merker bevegelser som normalt, ikke lekker fostervann, har blødning, smerter så antar jeg det går bra med babyen i magen. Endret 13. februar 2022 av Luckiness Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men, beveger fosteret seg nå? Anonymkode: 16511...0b6 Luckiness skrev (1 minutt siden): Sikkert bare baby som strakk seg. Synes fosteret og baby etter fødsel ofte bevegde seg i takt jeg. Så 1sek mellom hvert dytt/spark høres normalt ut. Svosj lyden kan være fostervann? Så lenge du merker bevegelser som normalt, ikke lekker fostervann, har blødning, smerter så avtar jeg det går bra med babyen i magen. Rister jeg på magen så beveger den seg litt, så den lever hvertfall. Kanskje bare fostervann som laget den rare lyden ja. Glad jeg snart er ferdig med å gå gravid, slitsomt å måtte passe på noen jeg ikke kan se. Anonymkode: 287ba...8b7 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 Hæ? Jeg skjønner ikke helt hva som er skummelt jeg. De beveger seg jo inni der, og det er ikke noe galt i at den sparker seks ganger. Trener litt bare 🙂 Anonymkode: 11ff1...94d 3
alabaster Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 Kjenner du ikke bevegelse når du ligger stille, så prøv å drikke litt sterk saft. Hvis du fortsatt ikke kjenner noe, synes jeg du skal ta kontakt med føden. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men det er viktig at du kjenner etter bevegelse når du er i ro. Hvis du bare kjenner fosteret når du rister på magen, trenger det ikke være tegn på liv. Håper det går bra med dere! 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Høres veldig normalt ut. Jeg syntes det var ekkelt da det kjentes som skikkelig støt i magen. Jeg blir satt ut og må ta meg litt inn. Har hatt det noen ganger, og det er bare babyen som dytter godt til en nerve Men ubehagelig er det, og det er litt skummelt hver gang det skjer. Anonymkode: 56d1f...f9a 2
Luckiness Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Rister jeg på magen så beveger den seg litt, så den lever hvertfall. Kanskje bare fostervann som laget den rare lyden ja. Glad jeg snart er ferdig med å gå gravid, slitsomt å måtte passe på noen jeg ikke kan se. Anonymkode: 287ba...8b7 Pleier du normalt sett å kjenne bevegelse uten å riste på magen? Ville drukket et par glass saft/annen sukkerholdig drikke. Lagt meg flat i sofa/seng og observert bevegelse. Så vet du om bevegelse fortsatt kommer spontant eller om det kun er bevegelse når du «trigger» babyen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Mor kjenner sitt eget barns bevegelsesmønster best, og vet hva som er normalt og ikke for sitt barn. Det som er normalt for noen er unormalt for andre. Bevegelsesmønsteres kan forandre seg i løpet av svangerskapet, og det er ikke uvanlig at barnet beveger seg utenfor det som er normalen for barnet innimellom. Råder deg til å besøke kjennliv.no og kontakte føden i stedet for å høre her inne. Alt står nok bra til, men det er alltid bedre å være føre-var. Anonymkode: 52916...5d4 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 Dette her høres absolutt helt normalt ut, TS!❤️ Likevel - har du en dårlig magefølelse og føler noe er som det ikke skal, bør du absolutt ringe til føden for å lufte tankene med dem Jeg gjorde det en gang og fikk komme inn for en sjekk, og alt var heldigvis helt perfekt med babyen. De sa at man heller skulle ringe 5 ganger for ofte enn en gang for lite, så det har jeg stadig i bakhodet. Anonymkode: 5e577...29e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 Hvordan går det TS? Har du kontaktet føden eller kjent mer liv? Drikk et glass kald sukkerholdig drikke (ikke sukkerfri variant). Legg deg på sofaen eller i senga i et rolig rom, og kjenn etter liv. Anonymkode: 56d1f...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 Har heldigvis kjent mer bevegelse, og sammen med kommentarene så har jeg roet meg med at det var helt normalt selv om jeg ikke har kjent det sånn før😅 Synes det var skremmende når det skjedde siden det var så hardt og taktfast sammen med rar lyd, og det var helt stille en periode etter det. Anonymkode: 287ba...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 Hehe, jeg våknet en gang av en sinnsyk rar bevegelse og hele magen flyttet på seg i uke 38. Det var baby som snudde seg fra rumpe til hodeleie. Babyen var 4,6kg to uker senere, så det var store greier😂 Neida, så lenge du kjenner normalt med liv nå er det nok greit. Og ta en telefon til føden om du er redd❤️ Anonymkode: aea58...d92
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 Det eneste bekymringsverdige med dette er at han kanskje er satanist siden han plenti sku sparke 6 ganger. Anonymkode: 88e9d...f25
Kaneel Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 Synes ikke det høres rart ut.. men er du bekymret og hat dårlig magefølse nå særlig så nærme termin ringer du føden og sier du opplever lite bevegelser og respons fra baby og sviker fra normalen, da kommer du inn på full sjekk med ul. Men om du beskriver det du akkurat gjorde kommer du nok derimot ikke inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå