AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Alt jeg foreslår er feil. Vil ikke gå tur. Ikke være med på ferie . Det eneste han vil er å spille på pc en . Er dette vanlig? Anonymkode: ed450...dc4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Nei, ikke uvanlig. Men han burde ha mer liv enn kun å spille PC. Han burde være med venner, få mosjon, osv. Anonymkode: a9813...7e7 4
Michaelhe Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alt jeg foreslår er feil. Vil ikke gå tur. Ikke være med på ferie . Det eneste han vil er å spille på pc en . Er dette vanlig? Anonymkode: ed450...dc4 13-14 åringer begynner å bygge litt selvstendighet, men helst ikke foran PC. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Kanskje du kan spille med han? Kan løsne litt om han føler du interesserer deg for det han liker. Uansett om du synes det er sykt kjedelig, så tåler man jo det. Det hjalp i mitt tilfelle med barn som er ca samme alder. Gikk fra å forsvinne inn på rommet sitt hver eneste dag, til å faktisk ville tilbringe tid sammen. Anonymkode: 8bead...2f8 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Ja helt vanlig at tenåringer ikke vil være med foreldrene, endrer seg nok ikke før de har passert 25 Anonymkode: 2ec68...004 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Men hva foreslår du? Gå tur? Det er vel de færreste tenåringer interessert i. Jeg er i 30-årene og synes det er kjedelig å gå tur. Hva med å å dra på klatring? Kjøre gokart? Spille bowling? Megazone? Se en kul film han vil se på kino? Spille dataspill sammen med han? Anonymkode: d8cae...004 12
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Kan du ikke utfordre han til en runde CS eller noe? Anonymkode: d7a9e...260
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 Spør han om han har forslag til noe dere kan gjøre, kino, bowling el.l? Det er forøvrig helt normalt at tenåringer ikke vil finne på noe med foreldrene, det meste er flaut og kjedelig i den aldreren 😅 Det er nå det er viktig med krav og grenser, min på 14 får ikke sitte å spille hele dagen, han må følge opp fritidsaktivitetene sine i ukedager og han må ut å ha frisk luft i helgene og gjerne finne på noe med kompiser. Anonymkode: ac34a...ca1 3
bettsa Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 Ikke mange tenåringer som ønsker å gjøre ting med foreldrene. Fra jeg var 13-20 ønsket jeg ikke å gjøre med foreldrene mine, da var det venninner, kjæreste og reiser i fokus. 7
Hmmmmmm Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Har ei datter som ikke vil noe med meg heller. Ingenting uansett hva. Snart 16 år. Og hun spiller ikke dataspill. Så ikke ta det Personlig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 Altså, dere som svarer nei dette er ikke normalt- dere kan neppe ha tenåringer selv. Jo det er veldig normalt- men ofte spiller de med kompiser og da er de sosiale på den måten. Vi voksne kan riste på hodet og bli bekymret over at de ikke er fysisk sammen. Men forskning viser at det nødvendigvis ikke er bare negativt med å være sosiale på nett. Jeg fant ut at jeg fikk ta de små tidene jeg fikk- om det var en serie vi sp mens vi spiste noe, eller et kortspill eller lignende. Men det er normalt at 13 åringer ikke vil henge med mamma. Så gratulerer, du kan begynne å finne ut hva du liker nå fremover Anonymkode: 98302...6fd 9
Lillpia Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså, dere som svarer nei dette er ikke normalt- dere kan neppe ha tenåringer selv. Jo det er veldig normalt- men ofte spiller de med kompiser og da er de sosiale på den måten. Vi voksne kan riste på hodet og bli bekymret over at de ikke er fysisk sammen. Men forskning viser at det nødvendigvis ikke er bare negativt med å være sosiale på nett. Jeg fant ut at jeg fikk ta de små tidene jeg fikk- om det var en serie vi sp mens vi spiste noe, eller et kortspill eller lignende. Men det er normalt at 13 åringer ikke vil henge med mamma. Så gratulerer, du kan begynne å finne ut hva du liker nå fremover Anonymkode: 98302...6fd Dette!👍 Oppdaget v en tilfeldighet at min gutt på (den gang) 14 år hadde begynt å lære seg russisk så han kunne kommunisere bedre med sine russiske kompiser på nett! Jeg hatet å være med mine foreldre fra jeg var 13-20 Nå har vi verdens beste forhold og jeg gleder meg til å ta med mamma på resturant i kveld 🥰 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 Jeg husker selv at det var flaut å være sammen med mamma eller pappa fra jeg var 13 år og et godt stykke oppover i tenårene. Nå har jeg tenåringer selv og en av dem er som meg. Blir flau over å bli sett sammen med meg og ønsker ikke å tilbringe særlig tid med meg😅 mens de to andre vil gjerne, men da kun på deres egne premisser. Jeg får dem ikke med på tur lenger feks. Ferie har jeg alltid lagt veldig på barnas premisser. Alltid til en plass de ønsker å dra og gjerne innslag av badeland eller fornøyelsespark eller andre ting de har lyst til. Anonymkode: e5742...43c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 Tenker det er helt normalt😅 min fjortenåring vil ikke henge med meg heller. Alt er kjedelig- hvis det innebærer å være sammen med foreldrene. Er han med kompiser lyser han opp og blir en helt annen gutt😆 Han er en gamer, og får dekket mye av sitt sosiale behov der. Roper, ler og småsnakker i headsettet. Anonymkode: 5c93b...585
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 Noen ting gjør man bare for andre. Helt uaktuelt for mine barn å ikke ville være sammen med meg fordi det er «flaut». Er en del av oppdragelsen det, tenker jeg, å lære seg å se andre enn seg selv. Hvis dette skjer med mine barn kommer jeg til å koble ut internett. Og ja, jeg gamer selv. Er veldig film-,serie- og spill-interessert. Jeg deler mange interesser med ungene allerede, og greier ikke helt å se for meg at det skal plutselig stoppe opp. Men jeg kommer nok til å forsøke å gjøre ting på barnas premisser. Reise til steder de vil besøke, dra på klatring, game sammen, kino ++ Anonymkode: 3940e...ea8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 Helt normalt. Jeg har barn i alderen 12-20. Eldste unngikk oss som pesten fra hun var 13-15. Da hun ble 16 løsnet det, og sier nå ja til både tur, kino, brettspill eller se på tv. Gutten på 16 unngår oss fortsatt, håper veldig det løsner snart! Minsten synes fortsatt vi er kule, men det snur når som helst nå 😅 Anonymkode: 9d5d3...22b 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alt jeg foreslår er feil. Vil ikke gå tur. Ikke være med på ferie . Det eneste han vil er å spille på pc en . Er dette vanlig? Anonymkode: ed450...dc4 Helt normalt, mine tenåringer på 13 og 16 er veldig sjelden med oss dem også, kanskje en lørdag i blant da ser vi film og spiser god mat, etter de 2 minste på 3 og 6 er lagt Anonymkode: 41e98...324 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 Her blir ungene med på alt som involverer spilling😅 kortspill, brettspill og på Nintendoen. Tar det som ett sunnhetstegn at de heller vil være med vennene sine enn å gå topptur med mor😅 selv om jeg gjerne ville hatt de med innimellom.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 Da jeg var i den alderen kunne jeg fint gjøre ting med mamma, men hun blånektet jo å være med på noe jeg interesserte meg for. Anonymkode: f7b7e...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå