Gå til innhold

Hva synes dere egentlig om mennesker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig .

Anonymkode: fb790...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker er parasitter som ikke tilfører Jorda noen ting

Anonymkode: fb047...f0a

• Liker 6
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Jeg mener at livet til et menneske er mer verdt enn til dyrene, men at dyrenes eksistens og levedyktighet er ekstremt viktig. Så det bør ikke bli for mange av oss. Noe av det verste som kan skje er at arter dør ut.

Når det kommer til hva jeg mener om folk generelt. Så tenker jeg at svært mange mangler god moral og toleransen for de svake eller rare. Folk er ikke så inkluderende med dem som er annerledes. Utrolig mange lever i en veldig liten verden, uten skikkelig forståelse for andre folk eller hva som skjer rundt dem. De forstår ikke relativt enkle ting i dybden. De er alt for lettlurte og har for mye respekt for autoriteter, særlig staten, media og akademia. Mange er for interessert og fokusert på det ytre.

Endret av Jaconandersen
Skrevet

Helt ærlig.... Det er ikke så mange jeg liker egentlig. De fleste er enten overfladiske, trengende, egoistiske, klagete eller negative. Jeg blir sliten av det. Har truffet ett menneske som er like usosial som meg. Vi er nå samboere. 

Anonymkode: c38d9...3ec

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt ærlig.... Det er ikke så mange jeg liker egentlig. De fleste er enten overfladiske, trengende, egoistiske, klagete eller negative. Jeg blir sliten av det. Har truffet ett menneske som er like usosial som meg. Vi er nå samboere. 

Anonymkode: c38d9...3ec

Jeg har en liten følelse på at du er det følgende: overfladiske, trengende, egoistiske, klagete eller negative

Skrevet

Jeg har aldri skjønt kristne. De vil til himmelen. De må da skjønne at et sted som det alltid vil være bebodd nesten utelukkende av hunder.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hohooo, dette er ikke lett å svare på. Har et ekstremt komplekst forhold til mange mennesker. Som oftest basert på førsteinntrykket.

Anonymkode: ef297...3e3

Skrevet

Mennesker er stygge.

Anonymkode: 315f1...948

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hohooo, dette er ikke lett å svare på. Har et ekstremt komplekst forhold til mange mennesker. Som oftest basert på førsteinntrykket.

Hvorfor baserer du deg så mye på førsteinntrykket da? En får jo aldri kjennskap til karakteren til en person før en har snakket med dem en stund.

Endret av Jaconandersen
Skrevet
Jaconandersen skrev (1 minutt siden):

Hvorfor baserer du deg så mye på førsteinntrykket da? En får jo aldri kjennskap til karakteren til en person før en har snakket med dem en stund.

Nettopp derfor blir det veldig komplekst. Det er ikke jeg som bestemmer det slik, det er bare slik.

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp derfor blir det veldig komplekst. Det er ikke jeg som bestemmer det slik, det er bare slik.

Jeg kan i alle fall få endret syn på folk etterhvert som jeg blir kjent med folk og godt er det. Du greier ikke å sile ut onde folk fra livet ditt, uten å endre syn på folk etterhvert. Og en greier ikke å fylle livet sitt med gode folk, uten å endre syn etterhvert som en blir kjent med dem.

Mange er nervøse når de møter nye folk og kan være sosialt klumsete.

Endret av Jaconandersen
Skrevet (endret)

Det første jeg tenker på når jeg ser en person er om vedkommende kan slåss. Har han rette knær og strak rygg for å virke tøff eller er han klar for å bryte og dukke unna? Dernest tenker jeg på at alle er som vannmeloner. Vi knuser veldig lett og da er det over. For det tredje tror jeg ikke folk ser på seg selv som egoister, men de tror de har gjort seg fortjent til det de har uansett om de har vært på 12 timer i strekk hver dag i flere år eller arvet tilsvarende med penger. Jeg klarer ikke å bli redd eller respektere så enkle vesener som vi mennesker ofte er. Noen kan brekke beinet som femåringer uten å gråte mens andre tar paracet bare de har litt vondt et sted. Folk er rare, men veldig fascinerende.

Endret av Majer
Skrevet
Jaconandersen skrev (5 minutter siden):

Jeg kan i alle fall få endret syn på folk etterhvert som jeg blir kjent med folk og godt er det. Du greier ikke å sile ut onde folk fra livet ditt, uten å endre syn på folk etterhvert. Og en greier ikke å fylle livet sitt med gode folk, uten å endre syn etterhvert som en blir kjent med dem.

Mange er nervøse når de møter nye folk og kan være sosialt klumsete.

Dette er jeg klar over. Dessverre vil førsteinntrykket mitt i kombo med ting jeg liker og hater prege dette i lang, lang tid.

Det er ikke lett. Sammenlign det med musikk du liker og hater. Du snur ikke på dette enkelt.

Skrevet

Av nordmenn, 90% er faktisk helt stokk dumme av en eller annen merkelig grunn 🤷‍♀️ de kunne hatt en så veldig mye bedre livsstandard og bedre personlig  økonomi ved å gjøre veldig små forandringer i sitt tankesett. Og dermed kunne hjulpet "resten av verden", nesten på sitt eget budsjett, tilsammen.  Helt merkelig at de ikke klarer å se helheten 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 55dd9...c81

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jeg klar over. Dessverre vil førsteinntrykket mitt i kombo med ting jeg liker og hater prege dette i lang, lang tid.

Det er ikke lett. Sammenlign det med musikk du liker og hater. Du snur ikke på dette enkelt.

Jeg tror majoriteten er slik som deg. Jeg er ikke populær, så at jeg litt mer åpen ser ikke ut til å hjelpe 😕

Skrevet

Dem i dyreriket jeg liker best. Synes evolosjonen av mennesket er interessant. 
Misliker islam og deres menneskesyn ift kvinner

Anonymkode: 2ab13...9ef

• Liker 1
Skrevet

Syns mennesker er fæle. Og rumenere er absolutt værst. Fæle fæle folk

Anonymkode: b116b...2f3

• Liker 4
Skrevet
Jaconandersen skrev (2 minutter siden):

Jeg tror majoriteten er slik som deg. Jeg er ikke populær, så at jeg litt mer åpen ser ikke ut til å hjelpe 😕

Det kan tenkes, men det er komplekst som sagt. Om jeg f.eks kommer inn i et rom og det sitter en person der med lue på, er det over og ut for min del. Det ser noe så bort i natta dumt ut å sitte med en tykk lue på inne i et varmt rom. Umiddelbart går det opp for meg at dette er en dum person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dem i dyreriket jeg liker best. Synes evolosjonen av mennesket er interessant. 
Misliker islam og deres menneskesyn ift kvinner

Anonymkode: 2ab13...9ef

At vi har funnet opp religion er menneskets største akilleshæl.

• Liker 1
Skrevet

Mennesker er nok det værste som har skjedd for planeten. Jeg heier på menneskeheten fordi jeg er egoistisk. Men hvis jeg tar meg og mine nærme ut av ligningen så hadde sikkert det beste vært om vi forsvant. Vi bare tar og tar og tar og gir ingenting. Utrydder, dreper, forsøpler. 

Og det med at mennesker er verdt mer en dyr og annet liv på planeten er helt absurd. Hvorfor er vi verdt mer? Fordi vi kan snakke? Intelligens? Hva bruker vi intelligensen til? Og dyr har følelser og intelligens også, i varierende grad. Samtidig, hvis jeg hadde valget mellom å drepe et menneske eller en kanin så vet man jo hva man ville valgt, så jeg mener jo tydeligvis at mennesker er verdt mer jeg også. 

Mennesker sett fra ett lite perspektiv er fint for meg, trenger mine nærmeste og meg selv men generelt sett så er jeg veldig usosial og irriterer meg mye på menneskeheten. Altså det finnes mange gode mennesker, men hvorfor må vi krige hele tiden? Skinne folk levende? Drepe millioner basert på eventyr(religion) Torturere andre? Mishandle barn og dyr? Utrydde dyr for får egen egoisme, bestemme over andre, ha absurde regler, være rasister, krangle om alt… Vi er syke hele gjengen. 

Og hva gjør jeg for å forbedre verden? Ingenting, jeg klager over det på kvinneguiden. 

Anonymkode: d2f3b...343

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...