Gå til innhold

Tenker dere noen gang over hvordan det er å være ett forsøksdyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor brutale vi mennesker er som sperrer dyr inne å tester å torturerer levende dyr . Stikker de med nåler tusen vis av ganger . Opererer de uten bedøvelse. Misbruker de små kroppene å kaster dem som søppel.

Hvordan purker er sperret inne i små gitter bur uten mulighet for å snu seg .

Dyrene betaler med livet sitt som vi frarøver dem . Hvert sekund blir dyr torturert i forsøkslaboratorium . Dette er dyr som vi har bestemt er forsøksdyr men det kunne like godt vært hunden din eller katten din . 
Vi misbruker levende vakre dyr fordi vi mener det er greit . Hjertet mitt blør hver dag for  alle de uskyldige skapningene som blir torturert. 

Anonymkode: a7e44...258

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Kina flår de kaniner hver tredje måned levende. De blir bunt  fast å de skjærer av skinnet å drar av hele pelsen . Dyrene skriker av smerte. Etter tre måneder er det pån igjen . Levende flådd hver tredje måned. Jeg har sett opptak fra farmene i Kina. Det er så groteskt at hjerte mitt er ødlagt . 

Å bjørnefarmer de står i små bur i kanskje 80 år . De kan ikke reise seg opp en gang eller snu seg . Musklene brytes ned mens hodet fungerer . De tapper galleblæra . De har rør inn i galleblæra .  Når musklene er ødlagt tar de dem inn å ut å taper galleblæra . Bjørnen er en gelé klump pgr av null muskler . Mennesker er så grusomme.  Å bare tenk dere forsøkslaboratorier i Kina . 

Å verden bare sitter å ser på . Hvordan kan vi? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I Kina flår de kaniner hver tredje måned levende. De blir bunt  fast å de skjærer av skinnet å drar av hele pelsen . Dyrene skriker av smerte. Etter tre måneder er det pån igjen . Levende flådd hver tredje måned. Jeg har sett opptak fra farmene i Kina. Det er så groteskt at hjerte mitt er ødlagt . 

Å bjørnefarmer de står i små bur i kanskje 80 år . De kan ikke reise seg opp en gang eller snu seg . Musklene brytes ned mens hodet fungerer . De tapper galleblæra . De har rør inn i galleblæra .  Når musklene er ødlagt tar de dem inn å ut å taper galleblæra . Bjørnen er en gelé klump pgr av null muskler . Mennesker er så grusomme.  Å bare tenk dere forsøkslaboratorier i Kina . 

Å verden bare sitter å ser på . Hvordan kan vi? 

😡

Anonymkode: 8235e...45d

Skrevet

Ja, såklart tenker jeg over det. Men likevel er ett døtt liv ett døtt liv 🤷‍♀️

Har ikke lagt bjørnefellen eller pelsen på loftet enda.

Anonymkode: a8aee...99f

• Liker 1
Gjest hellokitty
Skrevet

Ja. Må være grusomt. Jeg bruker ingen produkter som er dyretestet. Verken ingredienser eller ferdig produkt. Jeg er også veldig nøye på materiell i klær. At det skal være dyrevennlig. Så har jeg ALDRI og kommer ALDRI til å eie uggs, parajumper eller Canada goose. Har heller ikke dundyne. Jeg spiser heller ikke kjøtt. Kjøper økologiske egg og melk. Har heller ikke noe som er ekte skinn heller.

Husker det var en stor sak ang acne generene. De ble trukket fra markedet fordi det var en video som hadde lekket ut om hvordan angoraullen ble «produsert». 

Skrevet

Ja, det er grusomt. Bruker ingen produkter som er dyretestet.

• Liker 1
Skrevet

Ja det er kjempe forferdelig og tenker ofte på det. Det er uvirkelig. Men samtidig så synes jeg det er vanskelig å sjekke opp i ALT. Hva er dyretestet og ikke? Vi burde kreve tydligere merking av produkter.

Anonymkode: 2e601...231

• Liker 1
Skrevet

Det er en egen plass i helvete for mennesker som torturerer dyr. 

Anonymkode: 1a263...28c

• Liker 4
Skrevet

Last ned appen dyretestet .no  En app fra dyrevernalliansen med oversikt over hvilken produkter som er testet på dyr og hvem som ikke er testet på dyr .   

• Liker 3
Skrevet

Aldri slått meg. Er utrolig takknemlig for legemiddelvitenskapen

Anonymkode: 58942...fb1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Last ned appen dyretestet .no  En app fra dyrevernalliansen med oversikt over hvilken produkter som er testet på dyr og hvem som ikke er testet på dyr .   

Takk!!!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en egen plass i helvete for mennesker som torturerer dyr. 

Anonymkode: 1a263...28c

Enig . Det håper jeg virkelig . Jeg ville  gjort det samme mot dem , det dem gjør mot de forsvarsløse dyrene.
 Hvordan kan vi godta denne torturen ?

Det virker som alle synes det er ok . Ingen nevner noen gang forsøksdyrene .

Det har vært to artikler om ett laboratorium som torturerte å mishandket dyr så det ble stengt nedsett i Tyskland ( video med aper )  . Ett annet i Madrid som ble stengt ned . Det ble avdekket grusom tortur av forsvarsløse dyr . Flere av de som jobbet der ble etterforsket av politiet for  det de hadde gjort . 
Tenk dere mørketallene . Hvordan mennesker kan holde på å laboratoriet uten at verden for vite om det . Jeg har sett flere videoer . Skjulte opptak . Jeg glemmer det aldri . Det er så forferdelig at det forfølger meg . 

• Liker 1
Skrevet

Aldri slått meg. Er utrolig takknemlig for legemiddelvitenskapen

Det finnes andre måter å teste og forske på idag. 

Hvorfor tester ikke vi på mennesker istedenfor dødsstraff? Det er vell bedre å teste på et menneske som alikavell skal dø og som har drept og voldatt små barn. 

Eller betale folk for å delta i forsøk. 
og som sakt, det finnes andre metoder.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva så, smerte er bare en illusjon. Ingenting har noen betydning.

Anonymkode: 94e9d...741

Skrevet

Da kan jeg binde deg fast å skinne deg levende da, hvis det ikke har noen betydning 😂

• Liker 4
Skrevet

Så lenge det ikke angår deg selv regner jeg med . Da hadde vel pipa fått en annen tone. Men det er greit så lenge det er andre ? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da kan jeg binde deg fast å skinne deg levende da, hvis det ikke har noen betydning 😂

Ja, du kan godt skinne meg, håret begynner å bli litt langt på toppen. Kult å gå for skinhead-looken.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lenge det ikke angår deg selv regner jeg med . Da hadde vel pipa fått en annen tone. Men det er greit så lenge det er andre ? 

Ja? Er det en grunn til at vi skal bry oss om en klump atomer "føler" smerte? Kaniner og rotter er ubetydelige.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes andre måter å teste og forske på idag. 

Hvorfor tester ikke vi på mennesker istedenfor dødsstraff? Det er vell bedre å teste på et menneske som alikavell skal dø og som har drept og voldatt små barn. 

Eller betale folk for å delta i forsøk. 
og som sakt, det finnes andre metoder.

Man har behov for å teste i en større homogen gruppe for å oppnå en viss statistisk power

Det er ikke etisk å betale for det. Blir å utnytte dårlig økonomisk stilte mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Tenkte på det idag da jeg leste om en sterk malingsfjerner jeg kjøpte.

Den var blant annet testet oralt på både rotter og kaniner for å finne ut hvor mye som skulle til.

Tenk å bli tvunget til å svelge malingsfjerner. Et middel så sterkt at en må bruke verneutstyr, og pustemaske om ikke en har veldig god ventilasjon.

Fy f så grusomt. Kjente på det idag. Mennesker kan være så utrolig kyniske og grusomme. Men ikke alle er det heldigvis. Prøver å fokusere på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...