Gå til innhold

Hva gjør du for få hvitere tenner ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes du det hjelper å gå til tannlegen å pusse over tennene/rense tennene..? 
Jeg syntes det hjelper første månedene men etter mye røyk og kaffe ser jeg allerede hvor mer misfarget de er blitt..

Å tro at tannkremer har effekt er vel bare som at barn tror på tannfeen og julenissen? =P

Kjerringråd virker bare bortkastet ? Har ikke enda hørt om noen mirakel kur akkurat…

JEG MÅ kutte ut sukkeret røyken og kaffen 😫 vil ha hvite tenner 😁

Anonymkode: 89843...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg røyker synes jeg tannkrem for røykere fungerte bedre enn vanlig tannkrem. Derimot var det som gjorde størst utslag å slutte å røyke. Tennene ble raskt hvit uten tannrens og brune flekker og gulhet forsvant, selv om jeg fortsatt drikker te og kaffe  

Anonymkode: eb24c...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinne og blekemiddel fra tannlegen, en gang i året. Drikker både rødvin og kaffe, men dette holder tennene mine hvite. 

Anonymkode: 2b8f7...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kulltabletter en gang i ny og ne og pusser med, tar bort misfarging. 

Anonymkode: 7d841...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hvitere tenner når jeg ikke spiser karbohydrater. Vil tro raffinert sukker er det verste.

Anonymkode: cc548...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor kjøper du kulltabletter?

Anonymkode: fc367...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor kjøper du kulltabletter?

Anonymkode: fc367...62a

Det lurer jeg åsså på!🤩 kanskje verdt å prøve.  Hvor gammel er du (ca) og har du brukt dette i mange år sånn at du går skikkelig god for det ? He he. Litt skeptiker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som har funket her er tannbleking (tannlege lager blekeskinner). Synes det gjør litt vondt i tennene de dagene det pågår, men det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinner og blekemiddel fra tannlegen hvert 2. eller 3. år avhengig av hvor mye Pepsi Max og te jeg drikker 😳

Anonymkode: 83f50...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skinner og blekemiddel fra tannlegen hvert 2. eller 3. år avhengig av hvor mye Pepsi Max og te jeg drikker 😳

Forsøker dessuten å drikke farget drikke med sugerør. Rødvin liker jeg heldigvis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

605877F1-E649-4FFD-9355-63646D7CE90D.png

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper en haug billig kulltabletter fra russland på ebay. Bruker det ca hver 2 måned. Drikker ikke kaffe rødvin eller røyker. Men spiser frosne blåbær hver dag og det misfarger en del. Det funker overraskende bra å bruke kull. Er bra mot tannstein også.

Anonymkode: 73d72...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (4 minutter siden):

Eneste som har funket her er tannbleking (tannlege lager blekeskinner). Synes det gjør litt vondt i tennene de dagene det pågår, men det funker. 

Høres så vondt ut 😟 har tannlege skrekk jeg ,hehe.

Men er du røyker og drikker du kaffe eller spiser mye sukker ? Har du forresten alltid vært plaget med misfarging på tennene fra veldig ung alder? Sorry avhøret mitt her😝 men siden du skriver det er det eneste som har funket til nå så tenker jeg at det har vært et problem for deg i mange år kanskje..vet ikke alderen din.

Har en venninne som får tannlege til å pusse over dem bare ,og da ser de kjempe fine ut etterpå. Men hun har ganske hvite tenner fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forsøker dessuten å drikke farget drikke med sugerør. Rødvin liker jeg heldigvis ikke. 

Juhuu 🤗 jeg liker heller ikke rødvin men fint for meg siden har ikke tenkt på hva rødvin gjør med tennene. Jeg har nok med å bli kvitt sukkeret kafeen og røyken😅 hjelper det for tennene å bruke sugerør ?? Jeg trodde ikke det hadde noen effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (9 minutter siden):

605877F1-E649-4FFD-9355-63646D7CE90D.png

😦🤔😐😬😵💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når jeg røyker synes jeg tannkrem for røykere fungerte bedre enn vanlig tannkrem. Derimot var det som gjorde størst utslag å slutte å røyke. Tennene ble raskt hvit uten tannrens og brune flekker og gulhet forsvant, selv om jeg fortsatt drikker te og kaffe  

Anonymkode: eb24c...144

Tannkrem for røykere skal jeg prøve ut for det har jeg aldri trodd på. Alikevel kjenner jeg noen som sier det samme som deg..kanskje det er noe i det 😃

Skal kvitte meg med røyken og godteriet  først for det kan virke som at kaffen egentlig er den mindre syndebukken her..takk takk for svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men er du røyker og drikker du kaffe eller spiser mye sukker ? Har du forresten alltid vært plaget med misfarging på tennene fra veldig ung alder? Sorry avhøret mitt her😝 men siden du skriver det er det eneste som har funket til nå så tenker jeg at det har vært et problem for deg i mange år kanskje..vet ikke alderen din.

Har en venninne som får tannlege til å pusse over dem bare ,og da ser de kjempe fine ut etterpå. Men hun har ganske hvite tenner fra før av.

Finnes ikke vondt. 

Avstøpingen var litt ubehagelig. Men etter det har man jo skinnen "resten av livet". Bleker 1-3 dager, om natta, en gang i året. Litt ising om man søler med blekemiddel. 

Drar inn og pusser og renser før bleking hvert år, det gir bedre resultat, men det besøket må man jo gjennom i forbindelse med årlig sjekk uansett. 

Anonymkode: 2b8f7...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv at jeg har/hadde ganske gule tenner, går ofte til tannlege og bruker tannkrem som skal gi hvitere tenner. Brukte 4000kr på skinner og bleking hos tannlege,men synes forsatt ikke de ble hvite nok. Så må nok bleike de 5-6 ganger iløpet av noen mnd for å komme dit jeg vil og så evnt vedlikeholde. Men er redd for å ødelegge tannkjøtt og emaljen om jeg bleker for ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Drikker kaffe og masse Cola light🤪 ikke vert et stort problem men har testet kull og noen blekegreier fra nettet. 

synes ikke det er så ille hos tannlegen når det ikke skal bores, var bare tannpleieren som gjorde det faktisk:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg driver med tannbleking nå etter Invisalign (som misfarger endel etterhvert).

Jeg bruker 10% og har på 7 dagen ikke merket noe ising eller vondt. Det kan endre seg de neste sagene selvsagt, men foreløpig går det veldig greit. 

Tenker jeg kommer til å bleke kanskje 1 gang i året, vil ikke mer av hensyn til emalje. Da etter sjekk og rens hos tannlege. 

Anonymkode: c41c8...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...