Sommer1 Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 Åh, vet ikke hva jeg skal tro.. Var på fest på lørdag, var ute og gikk med en kompis av ham. Plutselig sa han: hørte du røyka, ja hasj på fredan.. Han bare nei, det har jeg ikke.. prøvde liksom å feie det vekk og begynte å snakke om noe annet fort. Jeg tror på ham tenkte jeg. Ikke noe vits i å skape stort oppstyr over noe som bare kan være tull. Gadd ikke spørre engang. Har sagt til han før at så lenge han sier sannheten skal jeg ikke bli sur.. I dag møtte jeg en annen venninne som sa det samme. Hun hadde snakket med flere venner der som sa at HAN faktisk gjorde det med noen andre venner. Og hun syntes jeg burde få vite det. Konfronterte dette med ham, sånn at han skulle få en til sjanse til å innrømme det.. Han sier nei, og kommer med utsagn som: Jamen, de to var jo på kjøkkenet så de kan ikke ha sett meg gjøre det. Holdt jointen engang for XX, men tok ikke noe nei. Han er utrolig overbevisende. Og vil tro på ham. Bryr meg egentlig ikke om han faktisk har gjort det, er tross alt han sitt liv. Hater bare det faktum at han ikke kan innrømme sannheten ovenfor meg. eller kanskje han sier sannheten Tror egentlig utrolig på ham, men kan jo ikke se bort fra "bevisene" på en måte. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg..
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #2 Skrevet 24. oktober 2005 du tror jo egentlig utrolig på han så da er vel saken avgjort da. du vet ikke hva du skal gjøre? det er vel ikke noe du kan gjøre egentlig vel?
Sommer1 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2005 Trengte vel egentlig bare å lufte litt.. Kanskje noen har andre meninger enn lille forelskede meg. Vil ikke være dumsnill og svelge alt..
Gjest TomKrus Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 Og hva så om han gjorde det? Eller hvor gamle er dere forresten? Naiviteten har vel noe med at du faktisk reagerer på dette, hvis da dette ikke er snakk om en eks-cannabismisbruker som prøver å slutte. Tror jeg nesten klarer å få fram på hver førstedate at jeg har røyket cannabis i mitt liv, slik at jeg kan sortere ut på et tidlig stadium de naive som måtte se på meg som narkoman/eksnarkoman.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #5 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville ikke ha likt at kjæresten min røykte hasj. Ja, jeg kunne ha godtatt at han har prøvd noen ganger da han var yngre, men om dette var noe han gjorde i helgene hadde han ikke vært noe for meg.
Sommer1 Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2005 Er vel det at jeg vet at han har hatt problemer med det før. Bodde et annet sted da, og var i et annet miljø enn han er i nå. Han skjerpet seg tydligvis og slutta. Er redd for at han skal falle tilbake til gamle vaner. Men det jeg er mest redd for er at han ikke skal tørre å si sannheten til meg..
Gjest sowhat! Skrevet 25. oktober 2005 #7 Skrevet 25. oktober 2005 Min type tar seg en røyk innimellom, uten at jeg synes det gjør så veldig mye Nå skal ikke jeg holde noen propogande mot dette, men hasj er jo ganske harmløst så lenge man kun holder seg til det, og ikke havner i ett miljø hvor andre stoffer prøves.. Det er derfor folk sier at hasj kan være det første steget videre men en hasj i seg selv er minde skadelig en alkohol.. Så om typen din har tatt det, eller bare holdt den hadde ikke gjort meg noen stor rolle
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #8 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville ihvertfall vært meget forsiktig om jeg fikk mistanke til at kjæresten min brukte noe dop, spesielt om han hadde gjort det før. Broren min er helt på kjøret, og jeg vil aldri i verden ha en kjæreste som idet hele tatt vurderer å bruke dop
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #9 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville ihvertfall vært meget forsiktig om jeg fikk mistanke til at kjæresten min brukte noe dop, spesielt om han hadde gjort det før. Broren min er helt på kjøret, og jeg vil aldri i verden ha en kjæreste som idet hele tatt vurderer å bruke dop ← Det er forskjell på erfaringer vet du. Hadde noen i familien din hatt alkohol problemer så ville du heller ikke likt å være sammen med en som drakk særlig. Men enig med deg. Det beste er å holde seg langt unna det.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 25. oktober 2005 #10 Skrevet 25. oktober 2005 Er vel det at jeg vet at han har hatt problemer med det før. Bodde et annet sted da, og var i et annet miljø enn han er i nå. Han skjerpet seg tydligvis og slutta. Er redd for at han skal falle tilbake til gamle vaner. Men det jeg er mest redd for er at han ikke skal tørre å si sannheten til meg.. ← Som du selv skriver her er jo det største problemet at han ser ut til å ikke ville si sannheten til deg. Jeg tror også det er dette du skal fokusere på når du tar det opp med ham. Ikke fokuser på hasjrøykingen, men at det skal forekomme ærlighet mellom dere to. Kanskje en bedre strategi vil være at du forteller at du selvsagt ønsker at han ikke skal falle tilbake i gamle mønstre, men at i bunn og grunn så er ikke det dette som er det viktige i denne saken. Si til ham at du ønsker at dere skal være ærlige og oppriktige mot hverandre. Men dette krever selvsagt at du ikke kjefter på ham hvis han innrømmer å ha røykt hasj. Vær overbærende med ham - for ellers kommer han i alle fall ikke til å være ærlig neste gang du forsøker på lignende strategi.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #12 Skrevet 26. oktober 2005 Hva hadde du gjort hvis han hadde sagt "ja" istedenfor å lyve da? Hvis folk står og røyker slik de gjorde på den festen ville nok alle som sto i "sirkelen" tatt et trekk, det er det jeg er vant med iallfall, tilogmed de som er sterke motstandere av hasj
Gjest Bellatrix Skrevet 26. oktober 2005 #13 Skrevet 26. oktober 2005 Hva hadde du gjort hvis han hadde sagt "ja" istedenfor å lyve da? Hvis folk står og røyker slik de gjorde på den festen ville nok alle som sto i "sirkelen" tatt et trekk, det er det jeg er vant med iallfall, tilogmed de som er sterke motstandere av hasj ← Eh... Jeg har da vært sammen med folk der jointen har gått rundt uten å ha røykt selv.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #14 Skrevet 26. oktober 2005 Jau men nå har ikke jeg røykt med deg heller da, Fighter.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #15 Skrevet 26. oktober 2005 Hva hadde du gjort hvis han hadde sagt "ja" istedenfor å lyve da? Hvis folk står og røyker slik de gjorde på den festen ville nok alle som sto i "sirkelen" tatt et trekk, det er det jeg er vant med iallfall, tilogmed de som er sterke motstandere av hasj ← Jeg kan garantere deg at dette ikke er vanlig praksis. Om noen på en fest jeg er på begynner å røyke hasj rundt meg tar jeg absolutt ikke et trekk, men går inn til de er ferdige.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. oktober 2005 #16 Skrevet 26. oktober 2005 Jau men nå har ikke jeg røykt med deg heller da, Fighter. ← Nei. Det hørtes bare ut som at om man er sammen med noen som røyker så gjør man det selv også. Sånn trenger det ikke være. Det går an og si nei.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #17 Skrevet 26. oktober 2005 Ah ok da skjønner jeg deg. Poenget mitt var bare at folk som har fortalt meg de hater hasj, gjerne tar noen drag hvis de er med folk som røyker. Men det er vel mer svake folk antar jeg hmmm... vil iallfall si det er svakere å gjøre det fordi alle andre gjør det, enn bare å innrømme de synes det er morsomt og gjøre det av fri vilje! Ikke at jeg kan ordlegge meg i dag, men..
Gjest Varg-Menja Skrevet 27. oktober 2005 #18 Skrevet 27. oktober 2005 Hvis folk står og røyker slik de gjorde på den festen ville nok alle som sto i "sirkelen" tatt et trekk, det er det jeg er vant med iallfall, tilogmed de som er sterke motstandere av hasj ← Snodig omgangskrets du har... Blant de folka jeg kjenner er det helt normalt at så mye som halvparten av sirkelen sender jointen videre uten å trekke, enten fordi de aldri røyker, eller fordi de ikke har lyst på akkurat da.
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #19 Skrevet 27. oktober 2005 Snodig omgangskrests jeg HADDE. De droppet meg fordi jeg røyker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå