Gå til innhold

Klare -9 kg på 17 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en innenfor vektnedgang? Noen som har klart det? 

Hvor mye underskudd burde man ligge i? 

Er idag 165 cm og 71 kg. Kvinne 42 år.

Anonymkode: bec37...a9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en halv kilo i uken, som burde være helt oppnåelig. Da må du ligge 500 kalorier under vedlikehold hver dag.

Anonymkode: a1c4c...e91

Skrevet

Hvorfor må du ned så raskt? Det er bedre å gå ned mer gradvis. Så slipper du å sulte deg også (noe som gjør det vanskeligere å gjennomføre).

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor haster der så? :) det har tatt tid å få på vekten, og det kan ta tid å få den av.

Jeg gikk ned fra 71 til 61, og det tok meg 6 mnd. Noen uker gikk jeg ned 0,7, andre 0,2 og i 2 hele mnd (1 av gangen) stod jeg på stedet hvil. Men ned gikk jeg, og jeg har holdt vekta i snart et år. Det tror jeg at jeg klarer fordi jeg endret vanene mine og ikke skulle ned i vekt så fort som mulig.

Spør deg selv hva som skjer om du bruker en mnd ekstra. Gir du opp da? Blir du lei deg? Hva gjør det, i det store bildet, om det tar lengre tid enn du håpet på? 

Anonymkode: 01806...ea0

Skrevet

Du klarer 17 kg på 17 uker om du spiser lite nok. 

Anonymkode: 38435...8bd

Skrevet

Sønnen min skal konfirmeres da og jeg håper å få på meg bunaden min. Det er ivertfall et mål. Opplever at jeg må spise svært lite for å gå ned selv om jeg er aktiv. 

Skrevet

16:8 og det er garantert.

Anonymkode: 70cf9...47a

• Liker 1
Skrevet

De første kiloene er de letteste å kvitte seg med. Men du må ikke slanke deg. Du må endre livsstil. Ellers går du bare opp igjen. Jeg brukte 6 mnd på gå ned fra 69 til 65 kg; jeg er 165 cm. Sliter med motivasjonen da jeg har mange bekymringer i livet og lett for å trøste meg med god mat. Vil egentlig ned til 60 kg, men jeg har formue motgang i livet ellers til å klare det. For man må tåle å være litt sulten og man må tåle å ikke kunne kose/trøste seg med noe søtt hver kveld.

Anonymkode: c5a03...4b2

Skrevet

Hvor aktiv er du? Hvis jeg legger målene dine inn i TDEE kalkulator er vedlikeholdskaloriene dine 1644 hvis du har lavt aktivitetsnivå. Du må ligge 500 i daglig underskudd for å gå ned 0,5 kg i uken. Under 1200 er ikke anbefalt da de er vanskelig å få variert nok kosthold (og på Kg er grensen for anbefalt 1500). Du må telle veldig nøye (logg alt) og holde et høyt aktivitetsnivå for å gi deg selv «ekstra kalorier». 

Anonymkode: fd775...aa9

Skrevet

0,5kg i uken er ganske normalt å få til dersom du virkelig går inn for det. 9kg er jo ikke så fryktelig mye, jeg tenker at dette klarer du:) Et råd er faktisk å ikke være så fysisk aktiv akkurat disse ukene, for meg er det hvertfall mye lettere å spise mindre da.

Samtidig er det ikke noe nederlag om du kun går ned 6kg feks, og fortsetter etter disse 17uker. Kan jo hende du får på bunaden da også, eller husker du at den var «pølseskinn» da du veide 9kg mindre?

Jeg skal forøvrig legge ut min bunad litt, og det skulle bare ta noen få uker i følge skredderen..

Anonymkode: edbee...ab3

Skrevet

Jeg vil si jeg er passe aktiv, jobber i bhg. Jeg jogger ca 40 min 3 ganger i uken. Enkelte dager kan det så klart bli litt slapt med aktivitet, men med 4 unger i hus blir det lite sofai uken. Har loggført på lifesum en stund og ligger på 1500 kcal. Går desverre ikke ned. Og ja jeg logger alt. Vet ikke om alle målene der inne stemmer 100%. Jeg har tatt blodprøver hos lege så stoffskifte og alt er fint🤔

Skrevet

å gå ned i vekt er ikke problemet. 

å faktisk holde seg nede i vekt, blir derimot en helt annen sak...         

Anonymkode: 8bf6a...f2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 14.43):

16:8 og det er garantert.

Anonymkode: 70cf9...47a

Nei. Det vil kunne hjelpe med å begrense kalorier, men hvis man uansett overspiser når man først spiser så hjelper det ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 18.25):

å gå ned i vekt er ikke problemet. 

å faktisk holde seg nede i vekt, blir derimot en helt annen sak...         

Anonymkode: 8bf6a...f2e

Dette er så overdrevet. Hvis folk faktisk gjorde like stor innsats på å holde vekten som da de gikk ned, hadde det ikke vært noe problem. Istedenfor feirer de at slankekuren er over og målvekten er nådd🙄

Anonymkode: edbee...ab3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...