Gå til innhold

Strømbrudd på t-bane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klaustrofobi og er ekstremt redd for å oppleve strømbrudd på t-banen. Ser for meg at alt blir mørkt, at man ikke kan åpne dørene etc.

Noen som har opplevd det eller skjer det bare på film? Slår det inn noe reservestrøm slik at lyset er på og dørene kan åpnes (skjønner at man ikke bør gå ut i tunnelen, men frykten min er bare å være innestengt, hjelper å bare vite at man har mulighet til å komme seg ut😅)

Hilsen en som er lei av å ta 3-4 bussbytter og en time lengre reisevei for å unngå t-bane🥲

Anonymkode: d1ee0...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og varte det lenge?🥲 ts

Anonymkode: d1ee0...b4a

Skrevet

Dørene kan åpnes uten strøm. Du må ikke finne på å gå ut av toget utenfor holdeplass, det kan være livsfarlig. Personalet veileder hvis det blir nødvendig å evakuere. 

Angst er jo ikke logisk, men strømbrudd på t-banen, sånn at man blir sittende i timesvis, skjer utrolig sjelden. Kortvarige stopp pga feil med signaler eller kjørestrøm skjer relativt ofte, men det er bare irriterende og ikke skummelt. Lyset er på, motoren i toget går, men man står stille. Sannsynligvis står du på en stasjon og venter / irriterer deg grønn når det skjer. 

Skrevet

Reservestrømmen kommer på, det blir lys. Det har aldri vært aktuelt å gå ut i tunnelen gangene det har skjedd meg, men det finnes det løsninger for hvis det er nødvendig. Alt i alt er det nok tryggere med bane enn med buss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...