Gå til innhold

Hvordan takle konspirasjonsteoretiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er slitsomt å omgåes konspirasjonsteoretikere. Det er to jeg treffer i blant i forbindelse med studier eller jobb. Heldigvis ikke samtidig. Jeg sier vanligvis ikke noe når en av dem kommer med aggressive tirader om hvordan myndighetene lyver om koronaviruset, at folk dør som fluer av vaksinen, Trump har rett i alt, koronaviruset er skapt for å lage verdenskrig, verden går under. Årsaken til at jeg tier er både at jeg vil unngå konflikt, og fordi jeg tror det vil være umulig å diskutere med dem. Samtidig vil jeg ikke bare skygge banen og unngå å bli alene med dem, slik alle andre råder meg til. Selv om jeg blir irritert på disse sier jeg det ikke til dem. De vet jeg og dem har forskjellige syn på virkeligheten. Men åh det er så slitsomt å høre det samme hver gang vi treffes. Er det flere som er i noenlunde samme situasjon? Hvordan takler dere det? 

Anonymkode: da2ec...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså. Nå er det ikke konspirasjonsteorier at mange har dødd av corona-vaksine da. 

men generelt; avbryt triaden og si at dere får være enige om å være uenige. 

Anonymkode: 4934b...4bb

• Liker 2
Skrevet

Kan du forsøke å få samtalen over på noe annet? Si at pandemien har vart i 2 år og at du er lei av temaet?

• Liker 1
Skrevet

Synes det er veldig morsomt å bare bli med på det de sier og kommer meg eigene teorier som er enda mer crazy! 😅 Bruke fantasien og tuller så mye med dem at de blir stille fordi de orker ikke noe mer 😂😂😂

Anonymkode: f319c...3aa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er veldig morsomt å bare bli med på det de sier og kommer meg eigene teorier som er enda mer crazy! 😅 Bruke fantasien og tuller så mye med dem at de blir stille fordi de orker ikke noe mer 😂😂😂

Anonymkode: f319c...3aa

Det har jeg ikke tenkt på. Kunne vært morsomt å tulle litt 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er slitsomt å omgåes konspirasjonsteoretikere. Det er to jeg treffer i blant i forbindelse med studier eller jobb. Heldigvis ikke samtidig. Jeg sier vanligvis ikke noe når en av dem kommer med aggressive tirader om hvordan myndighetene lyver om koronaviruset, at folk dør som fluer av vaksinen, Trump har rett i alt, koronaviruset er skapt for å lage verdenskrig, verden går under. Årsaken til at jeg tier er både at jeg vil unngå konflikt, og fordi jeg tror det vil være umulig å diskutere med dem. Samtidig vil jeg ikke bare skygge banen og unngå å bli alene med dem, slik alle andre råder meg til. Selv om jeg blir irritert på disse sier jeg det ikke til dem. De vet jeg og dem har forskjellige syn på virkeligheten. Men åh det er så slitsomt å høre det samme hver gang vi treffes. Er det flere som er i noenlunde samme situasjon? Hvordan takler dere det? 

Fortell dem at Trump mener at alle burde vaksinere seg 🙂 Da oppstår det en logisk brist i tankegangen deres 😉 

Anonymkode: 21e6f...bb9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...