AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Jeg skal snart ut i fødselspermisjon og skal begynne å jobbe igjen etter 1 år permisjon. Jeg er ikke særlig fornøyd med jobben min. Trivselen i jobben min fra en skala 0 til 10, vil jeg gi 5. Jeg er sykepleier på et kommunal sykehjem. Jeg ønsker å bytte jobb, f.eks hjemmesykepleie. Jeg skal selvsagt søke så mange jobber som mulig i permisjonsperioden. Målet er å finne jobb før permisjonslutt. Men jeg ønsker også å bli værende i jobben på sykehjem dersom jeg får lønnsøkning. Kan jeg fremme lønnsforhandling til arbeidsgiver og forlange lønnsøkning? Jeg vet at sykehjemmet sliter veldig med å ansatte nok sykepleiere. Anonymkode: 17064...069
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Verdt et forsøk? Anonymkode: 01b88...774
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Du kan gjøre det, men hvorfor ikke heller søke andre stillinger du tror du kan trives bedre i? Har du vurdert å ta videreutdanning eller master og dermed få økt lønn i annen type jobb? Anonymkode: a7a1d...4e7
Luckiness Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Ville ventet med samtale/krav om lønnsøkning til du har et tilbud om annen stilling. Da ligger det mer press på de dersom de sliter å få tak i sykepleiere om du slutter. Da kan du også vurdere tilbudet opp mot nåværende stilling og eventuell lønnsøkning. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Ta permisjon først. Kjipt for arbeidsgiver å gi mer penger når du blir borte i 1 år…. Ikke veldig lojalt av deg Anonymkode: 3af36...09c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Jeg tror du skal se lenge etter å få innvilget lønnsøkning når du skal ut i foreldrepermisjon. Arbeidsgiveren din forskutterer foreldrepenger og får refundert av NAV, og dersom foreldrepengegrunnlaget ditt er mindre enn det arbeidsgiver utbetaler deg i lønn så blir det et rent tap der. I tillegg så dekker arbeidsgiver sosiale kostnader som ikke refunderes fra NAV mens du er i permisjon. Du burde nok heller søke andre jobber mens du er i permisjon. Får du tilbud om en jobb med høyere lønn så tar du tilbudet med tilbake til arbeidsgiver, og sier du trives veldig godt på nåværende arbeidsplass, men at du dessverre må si opp med mindre de kan matche lønnstilbudet du har fått. Anonymkode: ddcf7...95e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ta permisjon først. Kjipt for arbeidsgiver å gi mer penger når du blir borte i 1 år…. Ikke veldig lojalt av deg Anonymkode: 3af36...09c Jeg det er helt innafor. Sånne som deg er del av grunnen til at kvinneyrker generelt har lav lønn. Anonymkode: 01b88...774
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 Ts her. Dere misforsto meg! Jeg skal ikke fremme lønnsøkning NÅ! Jeg skal først ut i permisjon og skal søke på andre jobber. Når det nærmer seg permisjonslutt og har funnet en jobb, så ønsker jeg å fremme lønnsøkning i både den nye jobben og den nåværende jobben (sykehjem). Det var det jeg skrev i innlegget mitt. Jeg er flau av å spørre om å få opp lønnen. Jeg er redd for hvordan sjefen på sykehjem vil reagere om en ansatt som i utgangspunktet skulle komme tilbake på jobb, plutselig vil lønnsøkning. Er sånne krav om lønnsøkning ved permisjonslutt vanlig, uvanlig eller frekt???? Anonymkode: 17064...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå