Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, står mellom de to grunnskolelærerutdanningene 1-7 og 5-10. Har egentlig mest lyst til å ta 5-10 så jeg har muligheten til å jobbe på ungdomsskole. Men etter å ha jobbet som vikar på småtrinnet vil jeg også veldig gjerne ha muligheten til å jobbe 1-4 i alle fall noen år.

Hvilken utdanning er lurest å ta? Tenker selv at 5-10 er bedre, fordi jeg da ikke mister muligheten til å jobbe på ungdomsskolen helt, mens det samtidig er lettere å bli ansatt på småtrinnet med den utdanningen en motsatt (ta 1-7 og få jobb på ungdomsskolen). Men det er bare en antagelse fra min side, kan man få jobb på 1-4-trinn med en 5-10-utdanning?

Anonymkode: 451f1...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tror du har lyst å jobbe på barneskole, hadde jeg tatt 1-7. Om du får jobb på ungdomsskole kommer an på hvor god tilgang de har til lærere der du bor. Det du bør tenke over er hvor mange studiepoeng du tar i de ulike undervisningsfagene. Er krav til 60 stp i norsk, matematikk og engelsk for å undervise i disse fagene på ungd.sk, og 30 stp i øvrige undervisningsfag. Er lurt å ta 60 stp i minst ett, helst to av disse fagene om du vil jobbe på ungdomsskole. Eventuelt ta det i ettertid😊 er vel også krav om 30 stp i norsk, engelsk og matematikk om jeg ikke husker feil - dette kan du søke opp på udir. 

Anonymkode: b8af2...873

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...