Gå til innhold

barnerom plassering av dør og forslag til innredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

skal bygge barnerom på ca. 3 x3 meter og lurer på om noen har innspill på plassering av døra. er det mest hensiktsmessig å ha den i midten av veggen eller legger den ut mot et av hjørnene?

Synes også det er litt vanskelig å innrede rommet på en optimal måte. 

Noen som har tilsvarende romstørrelse til barn og har noe forslag/tips

Legger med et bilde med forklaring på ulik plassering av dør og minimum møbler vi ønsker å ha i rommet

barnerom.jpg

Anonymkode: f0698...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri dør i hjørnet hvis det kan unngås. Det stjeler mer plass en midt på veggen.

Anonymkode: a0fa1...56e

• Liker 2
Skrevet

Takk

Eneste jeg tenker at man er mer fleksibel til plassering av senga dersom døra er i hjørnet. Da kan senga plasseres langs alle fire vegger. Dersom døra er i midten kan den kun plasseres langs de tre resterende veggene

• Liker 1
Skrevet

Vårt ene barnerom er omtrent likt som den blå tegningen, men er rektangulært og ikke kvadratisk som ditt.

Vi har innebygd klesskap og seng på den  ene langveggen. 

Ved å ha det samlet langs en vegg er resten av gulvarealet fritt og det er god plass på gulvet til lek etc.

Ida Gran Jansen har en video på Instagram 16.1.21 hvor hun viser frem en lignende løsning som vi har på et av sine barnerom.

Anonymkode: 8cc19...5a6

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips:) 

Skrevet

Det røde forslaget fungerer best, både praktisk og estetisk i mine øyne. Døra blir mest bortgjemt og tar mindre plass i et hjørne. Når du kommer inn ser du hele rommet. Det frigjør mer plass til fleksibel møblering. Og stjeler mindre av gulvarealet.

Hvis jeg ser for meg å ligge i senga i det blå rommet så føles det på en måte ubehagelig å ligge bak døra. Hvis du speilvender og har skapet bak døra så må du alltid inn i rommet og lukke døra før du kommer til i skapet for å f.eks legge inn rene klær. Dørbladet er mindre i veien når det er plassert i hjørnet.

Ser også at skrivepult er plassert midt foran vindu på begge. Er dette gjennomtenkt? Altså, det høres koslig ut å sitte ved vinduet og titte ut😀 Men hvordan er utsikten? Og vil et barn sitte og se ut? Vil det bli plagsomt å få sola direkte på seg når en sitter med lekser? Og det er kanskje ikke så stas å sitte rett foran et vindu når det er mørkt ute og lyst inne? Jeg ville plassert pulten ved siden av vinduet. Så får man litt lys og utsikt men er samtidig mer skjermet 😊

Anonymkode: 7783e...6a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...