AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Hei Noen har barn som byttet skole på barneskolen? vi har søkt om overflytting fra høsten av, sammen med 10 andre i klassen, da det dessverre er veldig dårlig miljø i klassen. De er 18 i klassen, og 7 av barna har veldig mye raseri utbrudd , mobber de andre og slår og sparker de andre i klassen, vi har prøvd og ha foreldremøter flere ganger pga det er så dårlig miljø,men foreldrene til de som lager kvalme møter sjelden opp og mener vi andre foreldrene vil krige med dem. Så nå vil 11 bytte skole, de begynner i 4 klasse til høsten. har noen gjort det samme? Jeg ønsker ikke og skrive så mye hva som har skjedd med fare med og bli gjenkjent,men vi har vert i aviser flere ganger, uten at skolen har brydd seg veldig, lite hjelp fra skolen dessverre Anonymkode: ccf07...00e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Tvier på at 11 får bytte skole for å la 7 sitte igjen. Anonymkode: c0489...205 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tvier på at 11 får bytte skole for å la 7 sitte igjen. Anonymkode: c0489...205 de kan ikke nekte bytte, når de ikke gjør noe som helst som og bedre miljøet Anonymkode: ccf07...00e 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: de kan ikke nekte bytte, når de ikke gjør noe som helst som og bedre miljøet Anonymkode: ccf07...00e Klart de kan avslå søknadene. Anonymkode: af44b...fac 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Høres ut som dere gjør et riktig valg. Utdannelsen til barna er for viktig til å bare sløse bort. Om dere får plass på en annen skole blir dere sikkert fornøyd! Anonymkode: 413b1...34c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Hvor i landet ligger denne skolen? Anonymkode: 85d8f...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Om det er så ille, hvorfor vente helt til sommeren? Dere bør bytte asap. Men som det skrives, deres søknad kan avvises. De andre skolene må også ha plass, det er ikke slik at de lager ekstra plass for barn som sokner til andre skoledistrikt. I verste fall må dere flytte for å få barnet over i annen skole. Anonymkode: d0bd0...c38 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 Er det innvandrerbarn som er problemet? Anonymkode: 85d8f...8b7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Du søker ny skoleplass, og melder skolebytte til nåværende skole. Dette står det garantert om på skolens hjemmeside, eller på kommunens hjemmeside. Lurt å lese seg opp på slikt før man setter i gang en prosess. Anonymkode: 03f8b...54a 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 Da regner jeg med at det er veldig god plass på den nye skolen som dere alle vik få barna over til? For de pliktet jo ikke p ta i mot barn ute for egen skolekrets. Dere vil heller ikke ha rett på skyss for barna til og fra skolen da det ikke er skolen de opprinnelig sokner til. Utrolig leit at noen barn har ødelagt en hel klasse slik og jeg føler med dere. Men da hadde jeg nok vært å flytte og skifte skolekrets helt. For man har jo gjerne flere barn også, og de kan jo ikke gå på en skole med en ledelse som tillater et så maltraktert klassemiljø. For jeg regner jo med at fylkeskommunen er involvert? Anonymkode: e3848...64d
tirben Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Er det fritt skolevalg i kommunen deres? I vår kommune følges skolegrensene strengt, altså man må gå på den skolen man hører til. En skole kan ikke avvise elever som bor innenfor kretsen, men tar ikke i mot elever fra andre skolekretser uten en svært god grunn. Eneste måte å få plass på den ønskede skolen, er faktisk å flytte til den kretsen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): de kan ikke nekte bytte, når de ikke gjør noe som helst som og bedre miljøet Anonymkode: ccf07...00e Selvfølgelig kan de de. Ingen kan nekte noen å søke, men det er fremdeles kun en søknad. På vår skole hadde dere fått avslag. Anonymkode: c0489...205 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Vi har byttet skole grunnet dårlig læringsmiljø og opplevde det som veldig positivt. Anonymkode: 656b0...1ae
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 Takk for alle svar vi er 5 som har fått svar at vi får bytte, men 5 har ikke fått svar ennå,men vi bytter skole uansett, ellers blir det hjemmeskole, det kan pappan gjøre da han er mye hjemmekontor, han har lærer utdannelse,men valgte og være noe annet Anonymkode: ccf07...00e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 Fritt skolevalg. Det virker som dere har prøvd andre løsninger, og da heier jeg på dere som tar tak. Av og til blir jeg litt trist av å tenke på hvor store forskjellene i skolenorge er. Noen lærere utgjør virkelig en forskjell, og tar tak der det er behov. Andre lærere er slappe i strikken, og gjør lite for å hjelpe. Og per dags dato er det de sistnevnte som har det best i skolen. Jeg klarer ikke å senke kvaliteten i jobben min, men tror ikke jeg holder i yrket. (Vet at jeg har har betydd veldig mye, og snudd hele liv til det bedre. Men får veldig lite anerkjennelse fra ledelsen. Som alle andre. De tilpasser heller til dem som sliter, mens vi som jobber for full maskin får mer). Ja ja. Skal ikke avspore mer. Anonymkode: 60e3c...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå