Gå til innhold

Samboer har et alkoholproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er på vei ut av forholdet, han har lovet å ikke drikke sprit når han er i dårlig humør. Vi har barn sammen, å jeg vet ikke om jeg ønsker at han skal ha så mye samvær. Han drikker ikke når barna er våken. Hvem kan jeg kontakte for å få hjelp? 

Anonymkode: 80d18...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må innse at han har et problem og ønske hjelp selv. Inntil det er det lite annet du kan gjøre enn å skjerme barna. Kanskje han ikke kan ha overnatting med samvær. Men samvær på dagtid og så levere de til deg før leggetid. 

Anonymkode: 77ff7...fc8

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde det som deg - og gikk. Det er et helvete - han klarer stort sett å holde seg edru etter at jeg dro - da har han ordinært samvær (annenhver helg og en dag i uka). Jeg har involvert både barnevernet, familievernkontoret og advokat, og alle mener at så lenge han er edru og gir god nok omsorg burde han få ha samvær av dette omfanget. Jeg er alltid på alerten og bekymret når barna er hos han. Det var helt forferdelig å bo sammen med en alkoholiker også, så optimalt blir det ikke uansett, dessverre. 

Anonymkode: 131c6...3e2

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er der du er og har prøvd å få hjelp «overalt». Saken er at om du går fra han har du ingen rett til å nekte han samvær. Du skal ha ganske klare beviser eller at han selv er åpen om det. Her innså jeg at jeg har ingen beviser og han selv nekter, derfor ble jeg. Jeg ville gå for å beskytte barna og slippe bekymringen for at de skal oppleve han full eller oppleve konsekvensene av hans fyll. Om jeg går fra han og han får samvær blir denne bekymringen bare større, når jeg ikle er der og kan passe på

Anonymkode: 648ef...295

Skrevet

En alkoholiker blir veldig flink til å lyve og skjule det. Derfor blir det et så stort problem å bevise det. Fremstår som en skikkelig mann på alle måter overfor andre

Anonymkode: 648ef...295

Skrevet

Blå kors

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...