Gå til innhold

Jeg tror kollegaen min forgiftet hunden sin med sopp med vilje så han døde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kollegaen min har hatt en røff barndom med litt ulike grader av prøvelser. Hun er ei kjempeskjønn jente, og jeg vil kalle henne for både kollega og venninne. Men hun hadde en border collie som på uforklarlig vis døde etter han hadde spist giftig sopp i skogen. Vi er begge hundetrenere og jeg vet at hunder ikke har det med å spise sopp sånn uten videre. Og ikke i de mengdene at hunden dør. Hunden slet med seperasjonsangst. Jeg tror derfor at hun forgiftet den med vilje for å kunne være fri. Hun har vist flere ganger at hun egentlig bare kan ha enkle hunder. Jeg opplever også at sjefen tar mye hensyn til henne når det kommer til fordeling av jobb. Hun får den enkleste oppgavene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette. Kan jeg konfrontere henne?

Anonymkode: b3c18...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig rart ut. Tror du ikke hun bare kunne ha omplassert hunden hvis hun ikke ville ha den lenger?

Anonymkode: 70e54...bdb

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres veldig rart ut. Tror du ikke hun bare kunne ha omplassert hunden hvis hun ikke ville ha den lenger?

Hunden var allerede en omplasseringshund, og tror oppgaven ble for stor for henne. Bedre at den døde enn at hun mislykkes om du skjønner?

• Liker 1
Skrevet

So....hun kunne jo ha også ha tatt den til dyrlegen og avlivet den, det er lov vettu...

Tviler på at en carnivore hund spiser giftig sopp....

Anonymkode: c68ff...b92

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

So....hun kunne jo ha også ha tatt den til dyrlegen og avlivet den, det er lov vettu...

Hennes historie er at hunden døde fordi den spiste giftig sopp. Jeg mistenker at hun heller forgiftet den med sopp. Den var hos veterinær etter den ble forgiftet.

Skrevet

Høres totalt urealistisk ut, og tipper det er en trolletråd, men svarer uansett. Om denne kollegaen av en eller annen årsak ikke ville omplassert hadde vel en langt bedre løsning å avlive hunden hos veterinær og funnet på en eller annen unnskyldning etterpå. Det kunne jo vært tilfellet da, at hun fant på at dette med forgiftning skjedde for å dekke over at hun ønsket å avlive. 

Med det sagt, så trenger så vidt jeg vet ikke et menneske å få i seg noe særlig hvit fluesopp f.eks for å få alvorlig forgiftning, så en mellomstor hund hadde neppe trengt det heller. Så disse "mengdene" du snakker om stemmer nok ikke. 

Anonymkode: 81bf6...42e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, hvis man er hundetrener, sitter det kanskje litt langt inne å innrømme at man ikke får skikk på hunden sin ..? Og hvis man virkelig vil forgifte et dyr, er det jo bare å blande giften med noe dyret liker ...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du ikke hatt matvrakhund som spiser absolutt alt. De finnes det en del av, dog typisk retrievere f.eks og ikke bc, men man vet aldri sikkert hva slags spiselige og uspiselig ting en hund kan prøve seg på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Tja, hvis man er hundetrener, sitter det kanskje litt langt inne å innrømme at man ikke får skikk på hunden sin ..? Og hvis man virkelig vil forgifte et dyr, er det jo bare å blande giften med noe dyret liker ...

Det er jo ikke "bare" å gjøre det, hun hadde jo ikke ant hvordan det ville utviklet seg mtp hvor dårlig/lidende hunden blir, om den faktisk dør eller ikke, og man måtte vært rimelig psykopat for å klare å gjennomføre noe sånt og leve med det resten av livet. Human og kontrollert avlivning blir noe helt annet. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hunder er omnivore og kan absolutt finne på å spise sopp.

Anonymkode: db923...fe6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan jeg konfrontere henne?

For å svare på spørsmålet ditt, da. Hvorfor vil du egentlig det? Hva fører det til? Du kan jo, men hvis det ikke er sant høres du jo helt syk ut.

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kollegaen min har hatt en røff barndom med litt ulike grader av prøvelser. Hun er ei kjempeskjønn jente, og jeg vil kalle henne for både kollega og venninne. Men hun hadde en border collie som på uforklarlig vis døde etter han hadde spist giftig sopp i skogen. Vi er begge hundetrenere og jeg vet at hunder ikke har det med å spise sopp sånn uten videre. Og ikke i de mengdene at hunden dør. Hunden slet med seperasjonsangst. Jeg tror derfor at hun forgiftet den med vilje for å kunne være fri. Hun har vist flere ganger at hun egentlig bare kan ha enkle hunder. Jeg opplever også at sjefen tar mye hensyn til henne når det kommer til fordeling av jobb. Hun får den enkleste oppgavene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette. Kan jeg konfrontere henne?

Du hørtes veldig misunnelig ut. Du syntes hun slipper billig unna arbeidsoppgaver. Det finnes sopp så giftig at man tar sin død av det, for ikke snakke om planter. Sjelden dyrene velger dette, for smaken er for grusom, men det kan skje. 

Om hun ville bli kvitt hunden tror du ikke hun ville valgt en bedre unnskyldning? Det finnes mange bedre. Feks avansert skade, langt fremskreden kreft, andre helseproblemer etc. 

Skrevet

Litt søkt å tenke at hun forgiftet hunden sin, og hva har sjefen med dette å gjøre?

Anonymkode: 172d7...bb3

• Liker 7
Skrevet

Dersom du er sikker i din sak, og det ikke er trolletråd, så er ikke dette en person du bør omgås med. Trekk deg sakte ut av vennskapet. 

Anonymkode: 4655c...c1f

• Liker 5
Skrevet

Jeg er uenig i de andre, og tror ikke dette er så usannsynlig som de skal ha det til. Folk som er narsissistiske ønsker ikke å kjenne på en følelse av å ha feilet, det ordet bruker de ikke om seg selv. Hvis hun opplevde at hunden var for krevende, og har en personlighetstype (evt en personlighetsforstyrrelse...) som gjør at hun er i stand til å tenke på den måten, så kan det fort være at hun tenkte at det var bedre at hunden døde ved et "uhell" enn at folk rundt henne kunne se at hun ikke hadde kontroll på hunden, ikke var så flink som hun selv ønsker å tro at hun er osv. Det finnes mange syke folk i verden, at vi feier det under teppet og ikke tror at dette er mulig hjelper ingen.

Når det er sagt vet ikke jeg heller hva dette har med sjefen å gjøre. Og å konfrontere henne kommer du vel ingen vei med, du har ikke bevis, bare en magefølelse. Enig i at du bør trekke deg unna denne personen. 

Anonymkode: 537fc...780

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøtteter.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hunder er omnivore og kan absolutt finne på å spise sopp.

Anonymkode: db923...fe6

Alteter.

Anonymkode: eda03...8ce

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja. Jeg har to hunder som stikker nesa si bortpå absolutt alt som stikker opp fra bakken, så jeg må være veldig forsiktig når jeg går tur med de i soppsesongen. Da unngår jeg plasser hvor det vokser sopp. De hadde nok ikke spist sopp, men noen sopper er giftige nok til at det kan ha konsekvenser om de er bortpå med nesa, og slikker nesa etterpå. Død? Kanskje ikke. Må innrømme at det virker litt søkt at en voksen bc faktisk spiste sopp. Det har og kan skje med valper, eller raser som gjerne tygger på alt de kommer over. Men jeg har ikke inntrykk av at bc er den typen som skal tygge på ting den finner ute. 

Kan hun ha avlivet hunden, og brukt sopp som unnskyldning for å unngå å fortelle deg at hun ikke taklet utfordringene hunden hadde? Det virker mer sannsynlig enn at hun stappet sopp i hunden. 

Anonymkode: 093ce...893

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hunden min holdt på å dø av en mageinfeksjon, han var et døgn hos vetrinærklinikken og fikk intensiv behandling, intavenøs antibiotika og væske. Det var bare såvidt han overlevde. Vetrinæren trodde han hadde spist sopp. Han gikk mye løs i hagen og må ha funnet noe. Så det kan skje!

Anonymkode: 33a02...e7e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hennes historie er at hunden døde fordi den spiste giftig sopp. Jeg mistenker at hun heller forgiftet den med sopp. Den var hos veterinær etter den ble forgiftet.

Høres veldig urealistisk ut, og du høres utrolig mistenksom ut. På grensen til vrangforestillinger faktisk. 
Ikke kall hun en venninne, når du anklager hun for mord på en hund. Høres helt sykt ut, og det sier vel mye om deg som person/venn - som lage slike syke forestillinger om "venner". 

Nei selvfølgelig konfronterer du ikke hun med dette, men hvis du absolutt vil - do it. Da får du deg en skikkelig lærepenge i så fall :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er uenig i de andre, og tror ikke dette er så usannsynlig som de skal ha det til. Folk som er narsissistiske ønsker ikke å kjenne på en følelse av å ha feilet, det ordet bruker de ikke om seg selv. Hvis hun opplevde at hunden var for krevende, og har en personlighetstype (evt en personlighetsforstyrrelse...) som gjør at hun er i stand til å tenke på den måten, så kan det fort være at hun tenkte at det var bedre at hunden døde ved et "uhell" enn at folk rundt henne kunne se at hun ikke hadde kontroll på hunden, ikke var så flink som hun selv ønsker å tro at hun er osv. Det finnes mange syke folk i verden, at vi feier det under teppet og ikke tror at dette er mulig hjelper ingen.

Når det er sagt vet ikke jeg heller hva dette har med sjefen å gjøre. Og å konfrontere henne kommer du vel ingen vei med, du har ikke bevis, bare en magefølelse. Enig i at du bør trekke deg unna denne personen. 

Anonymkode: 537fc...780

Slutt å kast rundt diagnoser. Veldig få personer er faktisk narsissister eller antisosiale (Norge er et lite land).  Ja, de fleste ekstreme narsissister og antisosale er eller blir mordere, men her er det nok TS som er på grensen til å ha vrangforestillinger og mistenkeliggjør "venner". 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...