AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Hvordan var/er hverdagen? Hvordan håndterer/ håndterte vedkommende konflikter? Og for dere som gikk;hvordan var den prosessen? Anonymkode: 7cdde...d80
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Å gå fra en narsissistisk mann er det tøffeste jeg har opplevd, i ettertid lærte jeg at det jeg gjorde var å bryte traumebåndet, og derfor gjorde det så vondt. Jeg skalv av abstinenser etter ham, det tok tid å komme seg på bena, men jeg visste jeg måtte, livet ble 10.000 ganger bedre etterpå. Anonymkode: 377eb...6ad 4 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Å gå fra en narsissistisk mann er det tøffeste jeg har opplevd, i ettertid lærte jeg at det jeg gjorde var å bryte traumebåndet, og derfor gjorde det så vondt. Jeg skalv av abstinenser etter ham, det tok tid å komme seg på bena, men jeg visste jeg måtte, livet ble 10.000 ganger bedre etterpå. Anonymkode: 377eb...6ad Takk for svar! Dere har ikke barn så du ble helt fri? Anonymkode: 7cdde...d80 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Ja det sitter i mange år etterpå. Den jælva dårlige selvtilliten som aldri ble bedre. Når man hører daglig hvor dum og teit en er. 😢 Det er ikke lett å date ny heller når man har 0 tro på seg selv. Anonymkode: 60aff...a7c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Du kan leve med dem, men du må alliere deg med andre. Du kan aldri regne med en narcissist. De hjelper deg kun hvis det gagner dem. De er supersjarmerende en dag og kan brått bli et monster neste dag. Når du aksepterer at de vennlige dagene endrer seg til fiendtlige dager om hverandre har du tatt et langt steg. Når de vender seg mot deg må du ha styrke nok til å takle dine utfordringer alene og heller søke hjelp hos andre. Du må aldri regne med en narcissist. De kan svikte deg på dødsleiet hvis det gagner dem. Men har du barn med en kan det være bedre å leve under samme tak som dem, for hvis du får dem mot deg og må forholde deg til dem gjennom et eller flere barn er du fucka for livet. Aldri vis følelser. Svakheter. Ta det med andre, familie, venner, psykolog. De må ikke vite svakhetene dine. Snakk kun om vær og vind. Vis dem at du er sterk og klarer deg selv, det skjelver de av. Se på det som at du egentlig bor alene, og ta den hjelpen du får fra dem på en måte. Men ikke regn med dem. Da kan det gå uten at du blir spesielt skadet av det. Men det krever jo at du er veldig sterk. Ikke noe bra liv, men dessverre skjønner jo mange først at de er sammen med en sånn type etter det er barn i bildet og de har "fanget" deg litt. Anonymkode: b8d88...cf5 9 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det sitter i mange år etterpå. Den jælva dårlige selvtilliten som aldri ble bedre. Når man hører daglig hvor dum og teit en er. 😢 Det er ikke lett å date ny heller når man har 0 tro på seg selv. Anonymkode: 60aff...a7c Det er narcissisten sine følelser du bærer. Kast dem fra deg. Anonymkode: b8d88...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Jeg vil gjerne spørre om en ting: Dere som har vært sammen med en narsissist, er det en person som alltid skal ha rett, uansett om de nesten må finne opp sin egen versjon av hva som har skjedd? Anonymkode: 0002f...10d 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vil gjerne spørre om en ting: Dere som har vært sammen med en narsissist, er det en person som alltid skal ha rett, uansett om de nesten må finne opp sin egen versjon av hva som har skjedd? Anonymkode: 0002f...10d Ja. Anbefaler clusterbmilkshake på tikok og youtube. Narcissistic and emotional abuse på fb. Anonymkode: b35b0...036
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan var/er hverdagen? Hvordan håndterer/ håndterte vedkommende konflikter? Og for dere som gikk;hvordan var den prosessen? Anonymkode: 7cdde...d80 Håndterte ikke konflikter. De er mentalt som en femåring, det meste ble møtt med enten raseri, straff eller silent trearment. Det verste er hvordan de holder på med mange samtidig. Verdens verste mennesker, de har ikke noe godt i seg. Anonymkode: b35b0...036 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja det sitter i mange år etterpå. Den jælva dårlige selvtilliten som aldri ble bedre. Når man hører daglig hvor dum og teit en er. 😢 Det er ikke lett å date ny heller når man har 0 tro på seg selv. Anonymkode: 60aff...a7c Føler på eksakt det samme😞 Anonymkode: 1e1bb...28a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Håndterte ikke konflikter. De er mentalt som en femåring, det meste ble møtt med enten raseri, straff eller silent trearment. Det verste er hvordan de holder på med mange samtidig. Verdens verste mennesker, de har ikke noe godt i seg. Anonymkode: b35b0...036 Min forlovede er glad i silent treatment. Skal nevnes at hun vokste opp med og var ansvarlig for en lillesøster som fortsatt har narsissistiske tendenser. Hun prøver å slutte med det, men etter 37 år så er det så innlevd at hun sliter. Og hver gang hun snakker med lillesøster så faller hun rett tilbake til gamle vaner. Lillesøster prates piss og min forlovede ignorerer henne og blir stille. Jeg hater silent treatment, syns det er skikkelig barnslig, men jeg forstår henne. Så jeg må vel leve med det. Og det skal jeg nok klare. Anonymkode: 0002f...10d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg vil gjerne spørre om en ting: Dere som har vært sammen med en narsissist, er det en person som alltid skal ha rett, uansett om de nesten må finne opp sin egen versjon av hva som har skjedd? Anonymkode: 0002f...10d Ja! Og som i mitt tilfelle (aner ikke om alle er sånn) så har de fks en historie eller noe å fortelle andre, så gjør de somregel om hele jævla fortellingen når de skal si det videre til andre til sin egen fordel også. For å virke bedre enn de egentlig er. Min gikk rundt å sa hvor mye han hadde livet på stell, hvor mye han eide (stor og fin båt, biler etc) men sannheten er at han sitter med en helvettes gjeld på en haug av ting og den eneste som visste det var jeg og moren hans. Anonymkode: 1e1bb...28a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min forlovede er glad i silent treatment. Skal nevnes at hun vokste opp med og var ansvarlig for en lillesøster som fortsatt har narsissistiske tendenser. Hun prøver å slutte med det, men etter 37 år så er det så innlevd at hun sliter. Og hver gang hun snakker med lillesøster så faller hun rett tilbake til gamle vaner. Lillesøster prates piss og min forlovede ignorerer henne og blir stille. Jeg hater silent treatment, syns det er skikkelig barnslig, men jeg forstår henne. Så jeg må vel leve med det. Og det skal jeg nok klare. Anonymkode: 0002f...10d Hvis du definerer et godt liv som bare å puste og overleve ja. Narsissister ødelegger alle, det er ingenting igjen av et menneske når de er ferdig med deg. Å si "det skal jeg klare" betyr det samme som at du synes du er helt verdiløs. Jeg ble misbrukt i over 10 år av en slik mann, begynte å kutte tråden for litt over 5 år siden så lang tid tok det for meg, nå er jeg sammen med verdens flotteste mann. Han spør meg hva jeg vil, hva jeg liker, han kan ringe bare for å si at han bryr seg, respekterer mine grenser og ja.... jeg blir jo flau over hva jeg selv ble til med narc. Når det er håp for meg er det håp for alle. Anonymkode: b35b0...036 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du definerer et godt liv som bare å puste og overleve ja. Narsissister ødelegger alle, det er ingenting igjen av et menneske når de er ferdig med deg. Å si "det skal jeg klare" betyr det samme som at du synes du er helt verdiløs. Jeg ble misbrukt i over 10 år av en slik mann, begynte å kutte tråden for litt over 5 år siden så lang tid tok det for meg, nå er jeg sammen med verdens flotteste mann. Han spør meg hva jeg vil, hva jeg liker, han kan ringe bare for å si at han bryr seg, respekterer mine grenser og ja.... jeg blir jo flau over hva jeg selv ble til med narc. Når det er håp for meg er det håp for alle. Anonymkode: b35b0...036 Forloveden min er ikke en narsissist. Hun går til silent treatment pga. en 37 år gammel vane for å slippe å snakke med sin narsissistiske søster. Det at hun gjør det mot meg er en reaksjon som henger igjen og det er noe som hun prøver å jobbe med Så ja, jeg skal klare det, og jeg skal klare det sammen med henne. Hun blir bedre og bedre Fælt å høre at du ble misbrukt. Uff, jeg har ikke ord... Men jeg er veldig glad for at det går bedre med deg og grattis med verdens flotteste mann Anonymkode: 0002f...10d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 De har alltid rett, vet og kan alt. Kan ikke tape ansikt, og er eksperter på å vri alt over på andre. Manipulerer, driver silent treatment, stormer ut i sinne, kommer tilbake som om ingenting har skjedd, eller furter i dagevis. Du vet aldri hvor du har dem, og går på eggeskall i frykt for å utløse noe. Og du utløser alltid noe, for de finner alltid noe å pirke på. Det som var fint i går, er uakseptabelt i dag. Bruker sex som maktmiddel, alt går på deres premisser. Har de en fetisj eller noe de tenner ekstra på, må det alltid være en ingrediens i, hver eneste gang. Din lyst og nytelse er fullstendig underordnet. Mange har en eller form for avhengighet, enten det gjelder alkohol, spill/gambling, eller noe annet, og bruker ofte mer penger enn de har. Når det er tomt, utnytter de deg for penger. Verden kretser rett og slett om dem, de er ufeilbare, verdensmestre, og alle andre er bare brikker i spillet deres. Når du kommer til det punktet at du vil ut, er du gjerne så nedbrutt og fucket i hodet, at du har mistet både fornuft, gangsyn, og tro på egen dømmekraft. Du er verdens enkleste å manipulere tilbake. Anonymkode: 14afb...27a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Ja! Og som i mitt tilfelle (aner ikke om alle er sånn) så har de fks en historie eller noe å fortelle andre, så gjør de somregel om hele jævla fortellingen når de skal si det videre til andre til sin egen fordel også. For å virke bedre enn de egentlig er. Min gikk rundt å sa hvor mye han hadde livet på stell, hvor mye han eide (stor og fin båt, biler etc) men sannheten er at han sitter med en helvettes gjeld på en haug av ting og den eneste som visste det var jeg og moren hans. Anonymkode: 1e1bb...28a Ahh.. Det høres kjent ut ja. Jeg kjenner et par sånne... Anonymkode: 0002f...10d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 Jeg hadde en kompis. Vi var bestevenner fra grunnskolen til vi var nesten 30. Jeg vet ikke hva som skjedde, men han kjøpte hus, klarte å bytte bremser på bilen sin og fikk seg dame. Etter det så var jeg søppel. Jeg hadde leilighet, ikke hus. Jeg ville ikke prøve å bytte bremser selv siden jeg var redd for konsekvensene hvis jeg gjorde noe feil. Jeg hadde dame, men dama hans var visst bedre enn dama mi. Men resten av vennene våre likte dama mi. Alle hatet dama hans. Det var visst min feil at hun skjelte ut alle vennene våre uten grunn. Så han hatet meg visst. Vetta faen hva som plutselig skjedde med han, men jeg har ikke snakket med han på over fem år. Anonymkode: 0002f...10d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De har alltid rett, vet og kan alt. Kan ikke tape ansikt, og er eksperter på å vri alt over på andre. Manipulerer, driver silent treatment, stormer ut i sinne, kommer tilbake som om ingenting har skjedd, eller furter i dagevis. Du vet aldri hvor du har dem, og går på eggeskall i frykt for å utløse noe. Og du utløser alltid noe, for de finner alltid noe å pirke på. Det som var fint i går, er uakseptabelt i dag. Bruker sex som maktmiddel, alt går på deres premisser. Har de en fetisj eller noe de tenner ekstra på, må det alltid være en ingrediens i, hver eneste gang. Din lyst og nytelse er fullstendig underordnet. Mange har en eller form for avhengighet, enten det gjelder alkohol, spill/gambling, eller noe annet, og bruker ofte mer penger enn de har. Når det er tomt, utnytter de deg for penger. Verden kretser rett og slett om dem, de er ufeilbare, verdensmestre, og alle andre er bare brikker i spillet deres. Når du kommer til det punktet at du vil ut, er du gjerne så nedbrutt og fucket i hodet, at du har mistet både fornuft, gangsyn, og tro på egen dømmekraft. Du er verdens enkleste å manipulere tilbake. Anonymkode: 14afb...27a Dette^ Anonymkode: 1e1bb...28a 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 Sjekk utube "phil in the blanks". Jeg er ikke så fan av dr Phil som show, men ble overrasket over hvor god han er til å snakke på egenhånd. Det er flere episoder om narsisisme der, og tips til hvordan man kan håndtere det. Anonymkode: 7b294...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå