AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Hvorfor? Skjønner dere at det er belastende for partneren deres eller forventer dere at de bare skal akseptere det? Anonymkode: 94f9d...691
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Styr unna. Dette er folk som ikke har kontroll på seg selv. Intet oppegående menneske gidder å gå rundt i lengre tid og er sur og sint. Anonymkode: 18f8b...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Jeg blir dessverre langsint. Veit ikke helt om langSINT er riktig ord egentlig, men det oppleves nok sånn for den andre parten. Jeg blir stille, har vanskelig med å holde blikkontakt og virker sur/sint. Egentlig er jeg mest frustrert, irritert og trist. Og ganske skamfull over egen reaksjon. Så går med masse negative tanker om meg selv som gjør det vanskelig å gå videre. Jeg opplever selv at jeg ikke har kontroll over det og det er vanskelig å snu. Går samtidig å skammer meg over hvor fæl kjæreste jeg er. Så sinne går tidlig over i skam, ensomhet og tristhet. Forstår selvfølgelig at det påvirker alle rundt meg negativt. Anonymkode: 7e341...a22 5 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Jeg svarte i den andre tråden. Jeg ser selv at jeg er mer langsint enn partneren min. Men siden jeg er smertelig klar over det, og selv ser at jeg får sterke følelsesmessige reaksjoner på "små ting" (henger sammen med emosjonell vold i barndommen) er jeg veldig bevisst på å kommunisere tydelig. Når jeg kjenner at det er vanskelig å gå videre, sier jeg at jeg setter pris på unnskyldningen, men fortsatt kjenner meg irritert, og at jeg jobber med saken. Jeg lar det ikke gå utover familien, men skjermer meg litt for å få tid & rom for å hente meg inn. Noen børster slike emosjonelle ting lettere av seg, mens andre er kanskje mer "hårsåre" av ulike grunner. Men hvis man opplever at partneren er mye "langsint" bør man undersøke om man har en uvane med "å la ting skure" i stedet for å løse konfliktene. Det verste jeg vet er hvis partner går over streken, og jeg "holder masken" foran ungene, og at han da later som ingenting frem til jeg blir nødt til å ta det opp. Løs ting fortløpende, så det ikke rekker å bygge seg opp. Ellers bør paret jobber med kommunikasjon. Den langsinte partneren bør jobbe mye med seg selv, sine reaksjonsmønstre og sitt potensielt skjøre selvbilde. Gjerne i samarbeid med profesjonelle. Anonymkode: eac12...f12 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Hvis jeg blir ordentlig sint kan det sitte i I flere dager. Det skjer heldigvis ikke ofte, ikke en gang i året engang. Anonymkode: 22bed...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Når strikken tøyes for langt får det konsekvenser. Gunnar 61 Anonymkode: 16719...032
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Hva menes med langsint, da? Å bli ukentlig sint for smuler på kjøkkenet? Eller å være sint flere dager annethvert år for noe som er potensiell dealbreaker? Anonymkode: 68770...2d7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva menes med langsint, da? Å bli ukentlig sint for smuler på kjøkkenet? Eller å være sint flere dager annethvert år for noe som er potensiell dealbreaker? Anonymkode: 68770...2d7 Å være sur i flere dager etter en krangel/uenighet som de fleste par er ferdig med etter noen timer. Anonymkode: 94f9d...691 1
Hr. Aktiv Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 19.38): Styr unna. Dette er folk som ikke har kontroll på seg selv. Intet oppegående menneske gidder å gå rundt i lengre tid og er sur og sint. Anonymkode: 18f8b...1ee Hvorfor det? Man trenger vel ikke la det gå utover den andre parten selv om man er irritert? Det er jo heller ikke slik at man går og er sur i ukesvis. Man er jo bare irritert på den saken og ikke alt annet.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Hr. Aktiv skrev (19 minutter siden): Hvorfor det? Man trenger vel ikke la det gå utover den andre parten selv om man er irritert? Mange menn tror at humøret deres og følelsene deres er usynlige. Anonymkode: 68770...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Jeg er ikke langsint, tvert i mot egentlig jeg føler noen ganger at jeg burde vært sint lenger for ting. Men jeg kan være sur/stille/lei meg en stund i noen tilfeller, og da er det nesten utelukkende fordi jeg opplever at konflikt var partner sin feil og at han ikke ønsker å ta noe ansvar for det eller gjøre noe for å gjøre det bedre, slik at jeg blir gående og tenke på det og oppleve det som urettferdig (føles som at konflikten ikke har noen løsning eller er slutt). Da gidder ikke jeg ta initiativ til å ordne opp heller. Om jeg opplever at andre er langsinte så tenker jeg egentlig at det får være deres problem, det er jo de som går rundt og er sinte og derfor har det dårlig, jeg kan bare ignorere det og øve på å ikke la mine følelser bli påvirket av hvordan andre føler seg Anonymkode: 831a4...dfd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Jeg kan være skikkelig langsint inni meg. En kollega legger opp til et møte som hander om en av brukerene der jeg jobber uten å helt vite hvorfor eller klarer å si noe om agendaen bak bare at det føltes på tide med et møte Nå, til fritiden min og kaller inn dagen før med argumentet: du får det jo igjen i avspasring. Det er sånn som jeg burde la gå, men jeg kjenner på en eder og galle som ikke gir slipp! Anonymkode: d5da3...bae
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 Merkelig at mange av dere som er langsinte tror dette er noe som ikke er synlig på utsiden. «Inni meg» vil med all sannsynlighet også synes på utsiden i handlinger og ord. Krevende for partneren å forholde seg til. Anonymkode: 94f9d...691 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Jeg er sikker på at forholdet jeg er i nå har holdt i 20 år pga. at vi begge er akkurat like «kortsinte». Vi kan diskutere/krangle og 10 min senere roper den ene «kaffen er klar», «kommer» svarer den andre. Det er nesten komisk, men veldig behagelig. Anonymkode: 132b1...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 Om man ikke kommer seg over ting så er det vel ting man ikke aksepterer i utganspunkten. TS du ser vel kanskje bare din side av saken. Hva gjør du for å gjøre det godt igjen? Tar du det seriøst at du har fucka opp? Anonymkode: 6dea6...e86 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 Jeg blir ikke lett sint, og blir jeg sint, er det som regel et relativt mildt og kortvarig sinne. Det hender imidlertid en sjelden gang at jeg blir skikkelig forbannet, og da kan det vare lenge. Det har ingenting med manglende selvkontroll å gjøre, tvertimot kan det være høyst berettiget og adekvat å reagere på denne måten mot uakseptabel oppførsel på jobb, hjemme eller andre steder. Det skal sies at jeg aldri blir sint på døde ting, eller hendelser ingen kan noe for. Anonymkode: 20c32...2ab
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om man ikke kommer seg over ting så er det vel ting man ikke aksepterer i utganspunkten. TS du ser vel kanskje bare din side av saken. Hva gjør du for å gjøre det godt igjen? Tar du det seriøst at du har fucka opp? Anonymkode: 6dea6...e86 Tja, det kan du si. Heldigvis kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg vet når jeg har gjort noe feil og har null problem med å si beklager. Problemet jeg har er mennesker som ikke aksepterer en unnskyldning og legger det bak seg eller hardnakket påstår at den andre parten alltid tar feil og ikke innrømmer feil selv. Kan ta noe så banalt som at vi en gang var uenige om hvordan det var akseptabelt å lukke ytterdøren, hvorav han jeg bor med presterte å furte i 3 lange dager fordi vi var så forskjellige. Anonymkode: 94f9d...691
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #18 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 19.42): Tja, det kan du si. Heldigvis kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg vet når jeg har gjort noe feil og har null problem med å si beklager. Problemet jeg har er mennesker som ikke aksepterer en unnskyldning og legger det bak seg eller hardnakket påstår at den andre parten alltid tar feil og ikke innrømmer feil selv. Kan ta noe så banalt som at vi en gang var uenige om hvordan det var akseptabelt å lukke ytterdøren, hvorav han jeg bor med presterte å furte i 3 lange dager fordi vi var så forskjellige. Anonymkode: 94f9d...691 Måter å lukke døra på? Med og uten et smell, da eller? Anonymkode: 68770...2d7
anonymbruker2312 Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 Jeg kan både være langsint og kortsint, spørs helt an på hva det gjelder. Er det totalt svik, noen som har gjort noe mot meg som er totalt uakseptabelt og respektløst, så blir jeg langsint. Dette skjer heldigvis ikke så ofte, sist var vel forrige sommer. Men jeg blir kortsint av små ting som for meg er respektløst, som for eksempel en frekk kommentar, løgn, fnising osv. Rett og slett slike respektløse handlinger. Jeg er svært tilgivende og tilgir med en gang hvis de ber om unnskyldning, og på den måten blir jeg ikke sint lengre. Gjentar derimot vedkommende samme handling flere ganger, kan det føre til at jeg blir langsint som igjen fører til at relasjonen med vedkommende er brutt. Alt løses gjennom kommunikasjon og ydmykhet, man må tilgi og tørre å beklage, så slipper man dårlig energi mellom hverandre ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå