AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Vet det er vanlig å bli kvalm, men tror dere noen opplever nocebo-effekt, fordi de "forventer" å bli kvalm og tenker mye på det? Jeg kjenner flere som har sagt "gruer meg til kvalmen", også blir de kvalm. Og noen som har sagt "jeg satser på heg ikke blir kvalm", også får de aldri ordentlig kvalme. Anonymkode: 10acb...98d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Det tipper jeg er ganske tilfeldig. Jeg trodde jeg ikke kom til å bli veldig dårlig før jeg ble gravid første gangen, for, hvorfor skulle jeg det? Jeg er aldri syk ellers. Ble sykmeldt store deler av første trimester fordi jeg var så kvalm. Før runde to tenkte jeg at jeg sikkert ikke var like uheldig neste gang. Fikk ekstrem svangerskapskvalme og var sengeliggende i syv uker. Det var ikke så mye å gjøre med det, rent psykisk. Rørte jeg på meg så kastet jeg opp. Fortsatt kvalm i andre trimester, men nå er det i hvert fall håndterlig-ish (det hjelper å undertrykke det litt). Anonymkode: 64c19...853
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Det kan nok hende i noen tilfeller, men vil tro hormoner spiller endel inn ettersom noen kan ha 0 symptomer i ett svangerskap og alt i neste omtrent. Jeg hadde ingen planer i første svangerskapet, bortsett fra bekkenløsning på slutten. Gikk med tvillinger, så fra uke 30 var det ganske tungt (en er ca like stor som en som er rundt termin med en da). Fikk barn igjen 10 år senere, kunne ikke bevege meg omtrent uten at jeg spydde første 3 mnd. Og gikk vel egentlig inn med innstillingen om at det skulle være like enkelt som med første svangerskapet. Anonymkode: bf10b...16e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Kanskje hvis det er snakk om bare litt småkvalme og uggenhet. Det vet jeg i hvert fall selv er fort gjort å kjenne på når man har prøvd lenge, er etter datoen for forventet mens, mensen har ikke kommet og en håper. Men med sterkere kvalme og oppkast, er det tvilsomt. Det blir bare anekdotisk, men det var helt uventet for meg da jeg først følte meg litt rar, og så plutselig var kjempekvalm og spydde en dag i uke 6 i første svangerskap. Den gangen forestilte jeg meg at svangerskapskvalme kom nesten med en gang mensen uteble, så jeg trodde jeg hadde sluppet. Anonymkode: a3b27...000
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Nei det tror jeg ikke. Jeg trodde man bare ble kvalm på morningen som gravid. Var kvalm hele døgnet i ukesvis. Det var iallfall ikke fordi jeg forventet kvalmen at den kom. Anonymkode: 57977...162
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Det tror jeg ikke. I uke 6 var jeg overbevist om at jeg kom til å slippe unna kvalme. 4 dager senere fikk jeg ekstrem svangerskapskvalme, var sengeliggende i ukesvis og ble tilslutt innlagt😅 Anonymkode: 029e9...bbd
mereo Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tror jeg ikke. I uke 6 var jeg overbevist om at jeg kom til å slippe unna kvalme. 4 dager senere fikk jeg ekstrem svangerskapskvalme, var sengeliggende i ukesvis og ble tilslutt innlagt😅 Anonymkode: 029e9...bbd Kjenner følelsen av den gitt! Ga seg ikke før ungen var ute 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 Jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg hang over doskåla. Det var bare noen uker etter at jeg hadde sluttet på hormonprevensjon, så jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å bli gravid så fort, og hadde heller ikke rukket å savne mensen. Testen fortalte at joda, man kan fint bli gravid med en gang, og termin antyder eggløsning i løpet av første uke etter å ha fjernet spiral. Derfor har jeg ikke tro på at kvalmen var ren innbilning. Anonymkode: 8f8a9...4c6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Klarer folk å identifisere seg som et annet kjønn, eller ikke det kjønnet de er født som så vil jeg tro noen klarer å føle seg til morgenkvalme også. Anonymkode: ed4af...883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå