AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Familien til mannen har ofte familieselskap. Dvs alle søsken til moren hans (4) og deres kone/menn. og alle barna deres (3- hver) + Vi blir totalt noe rundt 20.! dette syntes jeg er kjempe kjedelig! Greit med 1 gang i året. Men merker de har slike selvskaper hver 2mnd! Og de forventer alle kommer, kommer du ikke så er det «flaut» for mannen at du ikke kom. Det blir liksom big deal av at hvorfor hun ikke kunne komme. for meg hadde det holdt i massevis å samles 2 ganger i året. foreldrene er en ting, men hele slekta syntes jeg er for mye! jeg finner ingen glede hos svigermor, hun liker meg ikke og jeg liker henne heller ikke innerst inne! kusinene til mannen er kjedelig, jeg stoler ikke på dem og føler ikke jeg har så mye i felles med dem. det blir for formell møte og jeg kjenner jeg ikke orker. jeg føler allerede nå jeg ikke har godt forhold med mannen min! Vi krangler mye. Mye diskusjoner osv. selv om vi ikke har kranglet akkuratt nå, så er det dårlig stemning . Hvertfall fra min side fordi jeg tenker over når han neste gang skal bli sur og krangle igjen! Anonymkode: 0fa7e...f00 1
lillevill Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Familien til mannen har ofte familieselskap. Dvs alle søsken til moren hans (4) og deres kone/menn. og alle barna deres (3- hver) + Vi blir totalt noe rundt 20.! dette syntes jeg er kjempe kjedelig! Greit med 1 gang i året. Men merker de har slike selvskaper hver 2mnd! Og de forventer alle kommer, kommer du ikke så er det «flaut» for mannen at du ikke kom. Det blir liksom big deal av at hvorfor hun ikke kunne komme. for meg hadde det holdt i massevis å samles 2 ganger i året. foreldrene er en ting, men hele slekta syntes jeg er for mye! jeg finner ingen glede hos svigermor, hun liker meg ikke og jeg liker henne heller ikke innerst inne! kusinene til mannen er kjedelig, jeg stoler ikke på dem og føler ikke jeg har så mye i felles med dem. det blir for formell møte og jeg kjenner jeg ikke orker. jeg føler allerede nå jeg ikke har godt forhold med mannen min! Vi krangler mye. Mye diskusjoner osv. selv om vi ikke har kranglet akkuratt nå, så er det dårlig stemning . Hvertfall fra min side fordi jeg tenker over når han neste gang skal bli sur og krangle igjen! Anonymkode: 0fa7e...f00 Wow. Sosialt. Vil du ha det sånn hele livet? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Det er kanskje litt ofte å samles hele slekta. Men her virker jo problemet å være at du ikke kommer overens med svigermor. Anonymkode: 7170f...bcb 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Jeg syns det hørtes helt supert ut, så lenge de ikke forventet å komme til meg. Anonymkode: f5181...33f 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Haha. Vi har møttes for vafler ect søndager i årevis i vår fam. Alle kan ikke alltid, pga utvidet familie, men vi er da hvertfall 20 stk. Du kommer nok fra en veldig liten familie, og har lite sosial kompetanse. Anonymkode: 4bbab...2e2 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Dette høres jo utrolig kjekt ut. De er en sosial stamme. Jeg skulle ønske at min familie samlet seg like ofte. Anonymkode: 6c8e1...a85 6
Pikaboo Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Synes et slikt slektstreff fortsatt går an når ikke flere av dere er etablerte. Annenhver måned var i overkant ofte kanskje. Bare meg, mine søsken, han og sine søsken med sine familier blir 25 pers her. Hvis vi skulle hatt alle foreldrene våres søsken og alle våre fettre og kusiner hadde vi blitt rundt 60! Plutselig er det over og en sees sjeldnere og sjeldnere, og plutselig bare i begravelser. Egentlig ganske trist synes jeg. Men nå kommer jeg greit overrens med min og hans storfamilie da. Høres ut som det er der problemet egentlig ligger. Jobb med deg selv og prøv for partneren sin skyld. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 Åh det hørtes koselig ut! Vi blir aldri invitert til familien til mannen og min familie er liten, broren min er skilt og barna hans har aldri tid til å komme på besøk til besteforeldrene, så det er liksom bare meg, mine tre barn og foreldrene mine .. Besøker dem så ofte jeg kan, flere ganger i uka! Skulle gjerne ha så stor og sosial familie; håper mine barn vil komme på store middager hver 2mnd når de blir voksne, gjerne oftere 😀😀😀 Anonymkode: 42332...e87 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Så utrolig hyggelig. Jeg bor dessverre altfor langt unna min familie og merker hvor lett man faller ifra. De er veldig flinke til å samles, og den gleden blant søskenbarn osv er jo fantastisk. Når det er masse konflikter rundt deg så må du gjerne ta en runde og forstå at du er fellesfaktoren. Kanskje familieselskapene hadde vært kjekkere hvis du faktisk gjorde en innsats i å ha det kjekt? Anonymkode: 3f0b4...e76 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 Så koselig. Anonymkode: 925ad...163 1
Rosatoast Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 (endret) Syntes ikke du skal bry deg om hva andre tenker eller tror, du får bestemme selv om du eller dere skal bli med, men hvis du velger å ikke bli med hver gang - så burde mannen din fortsatt stå ved din side, å ikke godta eventuelle beskyldninger som måtte komme. Hvorfor har du onde tanker om familiemedlemmene hans? Kjenner du overhode disse, eller er du bare lite tilpasningsdyktig? Jeg måtte bare spørre. Hvor lenge har dere vært sammen? Det er dårlig stemning mellom dere, og du klarer ikke legge dette fra deg fordi du visualiserer deg "neste gang" dere krangler?! Dette høres veldig umodent ut, og forøvrig høres det ikke ut som at du er klar for, eller burde være i et forhold. Ingen oppegående partner tenker slik, og reagerer deretter.. Det er en oppførsel som beskriver en svært usikker og selvsentrert kvinne. Når det er sagt, så er det ganske normalt å møte familie ofte når man er voksen. Uavhengig om man har en liten eller stor familie, og det syntes jeg er hyggelig, men noe sier meg at du kanskje ikke er så familieorientert? Ellers hadde du jo syntes dette var koselig, foruten disse kusinene som er onde av en grunn... Endret 12. februar 2022 av Rosatoast 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 Så du klarer ikke å lide deg igjennom slike samlinger 6 ganger i løpet av ett år? Man velger dessverre ikke svigerfamilie, men man holder ut for samboer/ektefelle sin del. Anonymkode: c2303...cda 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Vi er også en sammensveiset familie og over 20 stk når vi møtes. Drar på ferier sammen og møtes ofte gjennom hele året. Heldigvis har jeg en mann som er sosial og ser verdien i å ha tett kontakt med familien. Barna våre knytter kontakt til sine søskenbarn som de vil ha glede av resten av livet. Det blir hva du gjør det til, tenker jeg. Og du har bestemt deg for å mislike det. Anonymkode: 81e39...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Imponerende at de får til å treffes så ofte! Noe så koselig☺️ Men jeg tenker at de må ha forståelse for at det ikke passer for deg å møte opp hver eneste gang, når det er så ofte.. Ganske spesielt at det skal være sånn at det blir flaut for mannen din om du ikke kan komme. Ble det en diskusjon i et av selskapene som har vært, da noen ikke dukket opp? Eller er det mannen som mener at det er flaut? Og dette med kranglingen må dere jo bare få snakket ut om. Det blir ikke noe bedre av å gå og irritere seg over ting, uten å snakke om det, og prøve å finne en løsning. Anonymkode: b89b8...647 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 Dump han og send ham videre til meg. Jeg hadde vært overlykkelig for en stor og sammensveiset familie. Anonymkode: 91dc6...131 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 Åh, det er sånt jeg savner veldig, har altfor liten familie! Er sammen med de jeg har, da. Det er da ikke så rart at søsken samles? Jeg har bare ett søsken, men å møtes med våre tenårings/voksne barn er veldig, veldig fint. Det er jo de som er familien min. Anonymkode: 010ce...ab4 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 Du klager altså over 4 familiebesøk mer enn «ditt ideelle tall» pr år? Skjerp deg! Anonymkode: 2f5eb...5ce 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 Det høres ut som du sliter med å respektere mannen og hans families rutiner og tradisjoner. Bare fordi du har en mening om hvor ofte familie skal møtes, så kan andre mene noe annet. Og det burde respekteres. Nei, du MÅ ikke være med hver gang. Og om noen skulle mene noe om det, så er det konsekvensen, men til å leve med. Anonymkode: 9ed34...e6b 1
Raven.Writingdesk Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 Hei TS. Mye negativ tilbakemeldinger du får med lite forståelse. Jeg tror problemet her er at du ikke føler deg bekvem eller ønsket i hans familie. Du skriver at svigermor ikke liker deg, om dette er hva du opplever forstår jeg at det må føles som å gå inn i løvens hule de seks gangene i året det er henne og hennes familie alt dreier seg om, og er du ikke med blir det galt det også. «Damned if you do, damned if you dont». Siden det er så liten aksept for at du ikke deltar lurer jeg på om hans familie er litt eiesyke ? Det er noe matriark aktig over svigermor og relasjonen du beskriver. Hadde du følt deg velkommen og inkludert hadde du nok gledet deg til disse seks gangene i året. Og ingenting er mer ensomt enn å være i utenforskap i et fellesskap. Kan du snakke med mannen din om at du føler deg utenfor? Er det en av de andre 20 gjestene du har god kjemi med som du kan alliere deg med? Kan du legge noen forventinger og føringer til din mann som gjør at disse familiemøtene oppleves mindre ubehagelig for deg? Noen «kjøreregler»? 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 Jeg liker ikke slikt selv. Men er trygg nok i meg selv til å stå fint i å være "hun sære" som ofte ikke møter De er vant med det nå. Anonymkode: bf97d...02a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå