Gå til innhold

Kan jeg politianmelde dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen utleverer opplysninger om meg og min familie typ hvor vi bor hvilken bil vi kjører og sier masse nedlatende ting som ikke stemmer på nett for og være ekkel? Og hvordan går man frem for og anmelde når vedkommende som har utlevert informasjon er "anonym"?  Kan jeg bare vise til innlegg som vedkommende har skrivd så vil politiet innhente opplysninger foreksempel ip adresser osv?

Anonymkode: b5e3c...11c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vedkommende er anonym, vet du helt sikkert identiteten til den som gjør dette? 

Anonymkode: 04fe1...a26

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo anmelde hva du vil og hvem du vil. Om politiet bruker ressurser på det er en annen sak.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis vedkommende er anonym, vet du helt sikkert identiteten til den som gjør dette? 

Anonymkode: 04fe1...a26

Hei. Nei men har mine "mistanket" uansett  synes jeg det er veldig ukomfortabelt og vil ha en slutt på det. mulig politiet skjekker opp ip adresse fra avsender som er "anonym"? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, BlåSwix said:

Du kan jo anmelde hva du vil og hvem du vil. Om politiet bruker ressurser på det er en annen sak.

Takk. Ja håper de kan se på det. Det er ganske alvorlig. Mulig jeg må melde det til datatilsynet også?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

mistanket

Mistenker men det blir bare spekulasjoner

Skrevet

Har uansett tatt bilde (screenshot) av alle gangene som vedkommende har gitt ut opplysninger åpent på nett om meg og familien så skjer dette flere ganger mange ganger så kommer jeg til og legge frem bevis som jeg har og vise det til politiet og eventuell melde I fra til datatilsynet. Skjønner ikke at folk holder på slik det er jo helt sprøtt vedkommende kan ikke ha det så lett som holder på sånn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er bakgrunnen for dette? Det høres rart ut.

Ikke sikkert du vil komme så langt med en anmeldelse men du kan anmelde det du vil. Hvis polititet anser det som alvorlig og ønsker å ettersøke så får de det til. Men mye av informasjonene er vanligvis offentlige. Bosted står gjerne i telefonkatalogen og registrering av bil er også offentlig tilgjengelig. 

Anonymkode: b81a6...e4b

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er bakgrunnen for dette? Det høres rart ut.

Ikke sikkert du vil komme så langt med en anmeldelse men du kan anmelde det du vil. Hvis polititet anser det som alvorlig og ønsker å ettersøke så får de det til. Men mye av informasjonene er vanligvis offentlige. Bosted står gjerne i telefonkatalogen og registrering av bil er også offentlig tilgjengelig. 

Anonymkode: b81a6...e4b

Takk ja er enig I det du sier men vedkommende har hengt meg og familien min ut åpent på nett "negativt" og I tillegg skrivd ting som ikke stemmer om oss, uten at vi har bedt om det. Jeg vet at regnr osv vises offentlig med navn. men vi bor på adresse som ikke er registrert I tlfkatalogen og tlfnr viser Heller ingen info om vårt navn osv. Så jeg undrer meg over info som vedkommende sprer på nett da det Heller ikke er mange som vet mye om meg om min familie så synes jeg dette er ekkelt. Somsagt had jeg bevis og fortsetter det kommer jeg til og ta saken vidre. Vedkommende har hengt meg ut på kvinneguiden mer ønsker jeg ikke og si.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om noen utleverer opplysninger om meg og min familie typ hvor vi bor hvilken bil vi kjører og sier masse nedlatende ting som ikke stemmer på nett for og være ekkel? Og hvordan går man frem for og anmelde når vedkommende som har utlevert informasjon er "anonym"?  Kan jeg bare vise til innlegg som vedkommende har skrivd så vil politiet innhente opplysninger foreksempel ip adresser osv?

Det synes jeg du skal gjøre, uansett. Det der er skikkelig skummelt.

• Liker 3
Skrevet

Hvor er det opplysninger har blitt lagt ut? Og hva slags opplysninger er det snakk om? Og hvordan vet du at det er akkurat deg og din familie det snakkes om? Er det å anse som straffbare forhold at disse opplysningene deles? Altså er det opplysninger som dekkes av taushetsplikt eller er det snakk om god gammeldags sladder? Det er slike ting som påvirker politiets mulighet til å hente inn opplysninger.

Anonymkode: 1fee2...1c5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er det opplysninger har blitt lagt ut? Og hva slags opplysninger er det snakk om? Og hvordan vet du at det er akkurat deg og din familie det snakkes om? Er det å anse som straffbare forhold at disse opplysningene deles? Altså er det opplysninger som dekkes av taushetsplikt eller er det snakk om god gammeldags sladder? Det er slike ting som påvirker politiets mulighet til å hente inn opplysninger.

Anonymkode: 1fee2...1c5

Jeg ønsker ikke og gi mye info om det her siden dette har skjedd på kg og at brukeren som har holdt på også har mulighet til og lese dette. Uansett kommer jeg til og være på vakt og har alle beviser skjer dette gjentatte ganger kommer jeg til og ta det vidre til min advokat.

• Nyttig 3
Skrevet

Du kan anmelde men det blir så å si garantert henlagt. Med mindre vedkommende har brutt noen lov til å finne disse opplysningene, feks snoking i journaler, så bruker ikke politiet ressurser på slikt. 

Skrevet
18 minutter siden, Entern said:

Det synes jeg du skal gjøre, uansett. Det der er skikkelig skummelt.

Tusen takk❤ jeg er på vakt skjer dette flere ganger så kommer jeg absolutt til og ta det vidre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan anmelde ja. Politiet kan kontakte nettsteder og hente ut informasjon om anonyme på nett.

Anonymkode: 05e35...e01

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

er slettmeg.no egentlig "brukbare" til noe som helst?   

Anonymkode: 25f7b...c5c

Skrevet

Ja! det kan du.❤ 

Anonymkode: 5626a...326

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...