AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Når det kommer reklame på både tv og radio, så bytter jeg kanal, eller skrur av radioen. Er så lei all den reklamen, er jo utrolig hvor mye og lenge det faktisk er. Får tv-kanalene betalt for å ha reklame, eller er det de som må betale? Hvem tjener på det egentlig? Kan ikke fatte at noen virkelig tjener på det, eller vel ingen som følger med på reklame?! Man blir jo bombardert overalt! Anonymkode: ef780...464 2
Hedda-78 Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Tv- og radiokanalene selger reklametid, ja. Pris pr sekund varierer med dag og klokkeslett, og seer/lyttertall. Det er det som er deres inntekt og gjør at de i det hele tatt kan eksistere. NRK får jo statsstøtte, mens de andre kanalene må jo få inntekten sin fra andre steder. Leverandørene/butikkene kjøper reklametid fordi det lønner seg. De vet at reklame øker salget, enten på kort eller lang sikt. Nei, ingen følger jo med på reklame, men vi får med oss mer enn vi liker å tro...
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Hedda-78 skrev (3 minutter siden): Tv- og radiokanalene selger reklametid, ja. Pris pr sekund varierer med dag og klokkeslett, og seer/lyttertall. Det er det som er deres inntekt og gjør at de i det hele tatt kan eksistere. NRK får jo statsstøtte, mens de andre kanalene må jo få inntekten sin fra andre steder. Leverandørene/butikkene kjøper reklametid fordi det lønner seg. De vet at reklame øker salget, enten på kort eller lang sikt. Nei, ingen følger jo med på reklame, men vi får med oss mer enn vi liker å tro... Ok, men får f.eks TV2 betalt for å ha reklame? Er det de som lager reklamen som betaler? Anonymkode: ef780...464
Hedda-78 Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Ja, TV2 får betalt for å ha reklame. De som vil vise reklamen sin (f.eks Coop eller Bohus) må betale til TV2 for det antall sekund reklamen varer. Jo flere seere som ser reklamen, jo dyrere er det pr sekund. Derfor er det dyrere for Bohus å få vist reklamen sin mellom nyhetene og været kl 21.15, enn mellom to repriser klokka tre om natta. Det er salg av reklametid TV2 tjener penger på, siden de ikke får statsstøtte. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 5 hours ago, Hedda-78 said: Ja, TV2 får betalt for å ha reklame. De som vil vise reklamen sin (f.eks Coop eller Bohus) må betale til TV2 for det antall sekund reklamen varer. Jo flere seere som ser reklamen, jo dyrere er det pr sekund. Derfor er det dyrere for Bohus å få vist reklamen sin mellom nyhetene og været kl 21.15, enn mellom to repriser klokka tre om natta. Det er salg av reklametid TV2 tjener penger på, siden de ikke får statsstøtte. TV2 får støtte fra staten Anonymkode: 04394...a12 1
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Hadde det ikke vært noe reklame hadde det vært grisedyrt å se på TV med alle de kanalene vi har nå. Hadde kostet flere tusen i mnd. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Ok, men får f.eks TV2 betalt for å ha reklame? Er det de som lager reklamen som betaler? Anonymkode: ef780...464 Hva tror du da? Anonymkode: 6f1d2...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 Nå har tv2 begynt med den helvetes reklamen også på Play! For eksempel før Farmen. Jeg betaler for å SLIPPE reklame!!!! Anonymkode: 6efae...88b 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har tv2 begynt med den helvetes reklamen også på Play! For eksempel før Farmen. Jeg betaler for å SLIPPE reklame!!!! Anonymkode: 6efae...88b Dette irriterte meg og! Om de begynner å kutte inni og for å sende reklame kommer jeg til å si opp abonnementet. Håper flere gjør det samme Anonymkode: f5c2f...418 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette irriterte meg og! Om de begynner å kutte inni og for å sende reklame kommer jeg til å si opp abonnementet. Håper flere gjør det samme Anonymkode: f5c2f...418 Bare vent. Det kommer til å skje…. Anonymkode: 6efae...88b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå