Gå til innhold

Samvær og bv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha noen samvær med barna mine på 3 og 5 år sammen med barnevernet. Jeg gruer meg litt til det. Det skal ikke foregå i mitt hjem, men lokaler barnevernet disponerer.

Hva skjer egentlig på disse samværene? Jeg vet heller ikke hvor mange time dette er over hver gang og ikke om vi bare skal være inne. Er det feks 4 timer innendørs så går jo tiden sakte. Dessuten aktiviserer jeg ikke barna konstant 4 timer hjemme heller. Da leker de gjerne i det rommet jeg holder på. 

Gruer meg til å bli iakttatt hele tiden av en proff.

Anonymkode: 25267...5bf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som vet?

Anonymkode: 25267...5bf

Skrevet

Hei.  Jeg har en gutt i fosterhjem. 

Det går 2t pr samvær.  Hva som foregår på de samværene er jo noe du bestemmer.  Hva vil du og barna gjøre?

Jeg pleier å ta med boller og saft,  og spill,  leiebiler.  Og bruker tiden godt med dem.

Dette er Jo tid du skal bruke på barna.  Bv vil se ned på det om du ikke aktiviserer de.

Anonymkode: a3996...21e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei.  Jeg har en gutt i fosterhjem. 

Det går 2t pr samvær.  Hva som foregår på de samværene er jo noe du bestemmer.  Hva vil du og barna gjøre?

Jeg pleier å ta med boller og saft,  og spill,  leiebiler.  Og bruker tiden godt med dem.

Dette er Jo tid du skal bruke på barna.  Bv vil se ned på det om du ikke aktiviserer de.

Lekebiler skulle det stå

Skrevet

Dette er jo individuelt fra sak til sak. Hvis du har samvær under tilsyn er det ganske alvorlig svikt i omsorgen de mistenker, hvis du mener observasjon av samspill mellom deg og barna dine mens de fortsatt bor med deg, så er det en del av en helt vanlig undersøkelse. 

Hvis du lurer på om vi kan svare deg på om dere skal være ute eller inne, eller hvorlenge samværet skal være, så er svaret at du må spørre din saksbehandler/kontaktperson for å spørre. 

Hvis det hadde Vært lenge siden jeg så barna mine så kunne jeg glatt klart noen timer uten at de spiller eller leker selv, men skjønner godt at du gruer deg til å bli observert,det hadde jeg også synes var veldig ubehagelig. Men må man så må man. 

Anonymkode: 641a9...cd3

• Liker 1
Skrevet

Du har vel et vedtak og en samværplan? Der skal det stå antall timer. 
Hva du gjør på samvær er opp til deg. Ønsker du å være ute med barna bruker det å være greit. Men lurt å gi beskjed i forkant så tilsynspersonene har med uteklær 

Anonymkode: fc352...cfb

• Liker 1
Skrevet

Du skal ha et vedtak med informasjon. De skal se på ditt samspill med barna. Lek, les bøker og prøv å få noen rolige stunder sammen.

Ingen som leker med barna hvert sekund i et hjem. Men barnevernet mener at det skal du.

Jeg har selv stått i situasjonen. Fikk regelrett kjeft fordi jeg lot de leke sammen i en 1 time. Var snakk om en fin lek der de lekte fint sammen og trengte virkelig ikke at jeg blandet meg inn. Tok 3 måneder så var de ute av livet vårt heldigvis.

Ta med noe barna kjenner. Om det er puter eller tepper. Kosebamser eller leker. Selv barn klarer ikke å spille naturlig i et helt nytt miljø med ukjente mennesker som sitter å glaner. Hvis at du er den trygge bautaen som er der for dem. Det er det viktigste.

Anonymkode: b9a6b...5e6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...