mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 Hallo Jeg er helt ny her så jeg vet ikke om jeg gjør det her riktig!! Gutten min har friddog jeg har sagt ja. vi skal gifte oss enten vinteren ellersommeren 2007. når og hvor skal jeg begynne planleggingen?? klemz mrspounder
Boogie Skrevet 24. oktober 2005 #2 Skrevet 24. oktober 2005 Velkommen hit mrspounder Så herlig med frieri, gratulerer Er nok greiest å starte med å finne ut hvilken årstid dere skal ha bryllupet. Hva liker dere best, varmt vær, kaldt vær? Dere burde lage en liste over fordeler/ulemper med vinter/sommerbryllup.. Etter det burde dere sjekke hvilke datoer som er ledige i de kirkene som er aktuelle for dere å gifte dere i(hvis dere skal ha et kirkelig bryllup da). Når det er bestilt, så se på lokaler. Hva liker dere å ha, hvor mange er det plass til osv.. (Skal dere være på fjellet om vinteren, sjekk høyfjellshoteller om hva de kan gi dere av pakkepris.) Og har dere tenkt på hvem dere skal inviterer. Vil dere ha stort/lite bryllup? Hvem skal betale og evt hvor mye? Noen ledertråder mrspounder
mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2005 hei maibrud`06 takk for tips. fikk ihvertfall litt innblikk. føler at det her kommer til å bli litt hektisk. er veldig vanskelig pga at min familie ikke støtter meg. så det er ikke enkelt. det blir sansynligvis sommeren07, men når kan jeg begynne å planlegge egentlig? det er så mange spørsmål så jeg er glad jeg kan få noen tips her;)
Boogie Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 Det er bare å starte planlegging det mrspounder Mye som skal ordnes, også er det så morro. Så trist å lese om familien din, håper de endrer oppfatning underveis!!
mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2005 ja det håper jeg å maibrud´06:( tiden vil vise. men du, hvor aktiv er din mann i planlegginga? han jeg er med sier bare at vi har god tid!!!!!! mannfolk;)
Litjtuppa Skrevet 24. oktober 2005 #6 Skrevet 24. oktober 2005 Hei! Velkommen hit!! Det er mye å planlegge ja, men der er gøy!! Tips til hvor du skal begynne, du kan f.eks titte i dagbøkene her inne, der ser du planlegging til mange, på forskjellige måter. Ellers må du bare spørre Men det som Maibrud`06 nevnte er kanskje det første dere må tenke på. Kos dere med planleggingen, krysser fingrene for at familieproblemene ordner seg
mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2005 hei litjtuppa takk for det...... ja det ordner seg vel. jeg trodde blod var tykkere enn vann, men det er vist ikke det for fam min holder seg til xenmin og derfor aksepterer de ikke det her:( men men.......
Boogie Skrevet 24. oktober 2005 #8 Skrevet 24. oktober 2005 ja det håper jeg å maibrud´06:( tiden vil vise. men du, hvor aktiv er din mann i planlegginga? han jeg er med sier bare at vi har god tid!!!!!! mannfolk;) ← Mannfolk assa Nei, min er ikke så mye med i planlegginga. Han er sånn som fortsatt syns det er lenge til bryllupet. Han har ordnet med cateringsfirma da, også toastmastern. Så litt er han med. Ellers er det mest jeg som leser hva andre tenker å gjøre, leser bryllupssider på nett, osv, osv. Kjempegøy
mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2005 det var godt å høre maibrud`06. hehe var litt bekymret for atalle andre mannfolk var aktive men ikke min;)
Gjest Olava Skrevet 24. oktober 2005 #10 Skrevet 24. oktober 2005 Gratulerer med frieri og JA! Vil ikke være slem, men din tilkommende har jo rett i at det er god tid. Bruk tiden til å fabulere rundt hvordan DU ønsker bryllupet skal være, da har du jo et utgangspunkt. Han kommer nok med etter hvert!
Gika Skrevet 24. oktober 2005 #11 Skrevet 24. oktober 2005 Vi brukte mye tid i begynnelsen på "konseptet". Da tenker jeg ikke på konkrete ting som kirke eller lokale, men mer årstid, stil, stort/lite, personlige elementer osv. Etter at vi hadde et ganske bra bilde av hva slags arrangement vi ønsket oss begynte vi med de store praktiske tingene, som kirke og lokale. Og derfra har det i grunnen bare rullet på. Vi forlovet oss i mai og gifter oss nytårsaften, så vi har vel aldri følt at det er veldig lenge til noen av oss. Mannen var veldig aktiv på "konseptutviklingen" og de tidlige praktiske tingene. Nå har det av praktiske årsaker vært meg som har hatt hovedansvaret i noen måneder, men det regner jeg med forandrer seg snart igjen. Trist med familie som ikke stiller opp. Håper det ordner seg, det er jo enda en stund til sommeren 2007.
mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2005 corazon: takk for det. vet jeg har god tid, men jeg er redd for at plutselig har jeg dårlig tid, hvis du skjønner hva jeg mener:) får vel kanskje ta det som det kommer...... gika: herregud jeg haddeblitt stresset jeg, men det er godt å høre at man ikke tenger så lang tid heller hehe. familien støtter meg forhåpentligvis med tiden. forloveren min har sagt at skjerper de seg ikke drar hun å snakker med de, så jeg får bare se. men takk for omtanken:)
Gika Skrevet 24. oktober 2005 #13 Skrevet 24. oktober 2005 Neida, 7-8 måneder er ikke liten tid. Jeg har ikke stresset med dette så langt, og regner ikke med å gjøre det heller. Likevel skal vi ha et stort bryllup med 100+ gjester og opplegg for hele helgen. Ting er ikke værre enn man gjør det til. Lykke til!
mrspounder Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #14 Skrevet 24. oktober 2005 det var godt å høre Gika. ja det var jo en del gjester. hos oss blir det ikke så alt for mange pga at vi begge har en liten familie, og vi kommer til å ta kunn de nærmeste vennene våres. takk for det og lykke til til deg å
Maxine Grey Skrevet 25. oktober 2005 #15 Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Gratulerer så mye! Min datter fulgte i store trekk dette opplegget for forberedelsene. Det meste man skal tenke over, finnes her: http://www.dbas.no/planleggeren/sjekkliste.asp Endret 25. oktober 2005 av Maxine Grey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå