Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/det-er-avgjort_-vestfold-og-telemark-skilles-1.15851560 Dette har jeg ventet på. De to fylkene skulle aldri vært slått sammen.
sys64738 Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Fint, da gjenstår det bare å få skilt Sande og Holmestrand også! 3
The Kavorka Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Athena79 skrev (5 minutter siden): https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/det-er-avgjort_-vestfold-og-telemark-skilles-1.15851560 Dette har jeg ventet på. De to fylkene skulle aldri vært slått sammen. Da er det bare å vente på at Viken oppløses Alle de tre fylkene motsatte seg tvangssammenslåingen, men disse f**** politikerne trumfet gjennom.. Fylkesrådet vedtok jo allerede høsten 2019 at de ville arbeide for å reversere sammenslåingen, så nå håper jeg det skjer snart. 5 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 The Kavorka skrev (1 minutt siden): Da er det bare å vente på at Viken oppløses Alle de tre fylkene motsatte seg tvangssammenslåingen, men disse f**** politikerne trumfet gjennom.. Fylkesrådet vedtok jo allerede høsten 2019 at de ville arbeide for å reversere sammenslåingen, så nå håper jeg det skjer snart. Ja. De eneste sammenslåingene jeg var for var Vest-Agder og Aust-Agder. Og Nord -og Sør-Trøndelag.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 sys64738 skrev (9 minutter siden): Fint, da gjenstår det bare å få skilt Sande og Holmestrand også! Alle som ønsker det burde skilles. Mange ble jo tvunget.
Drizzt Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Athena79 skrev (1 time siden): Alle som ønsker det burde skilles. Mange ble jo tvunget. Enig. De som ble tvunget burde aldri blitt tvunget til sammenslåing. En av Ernas største tabber som statsminister og prakteksempel på hva konsekvensen er av å ikke høre på folket. Det blir alltid dyrt, veldig dyrt. Noe for Støre å ta lærdom av med tanke på strømkrisen som han nekter å løse for folk og næring. 11
Oppgitt78 Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Farvel, Vestfold! 👋 Det var interessant så lenge det varte, men nå er det på tide å gå hver til vårt. Lykke til videre! 🥳 9
Kittykat Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 (endret) Kanskje flere følger etter. Jeg var i mot sammenslåingen av Hordaland og Sogn og Fjordane. Men Vestland vil sikkert ikke bli delt opp igjen. Uansett hva papiret eller reglene sier, så er jeg fra Hordaland og det vil jeg alltid være. Det virker kanskje som en bagatell og høres idiotisk ut, men det er det hjertet mitt føler 😊 Endret 12. februar 2022 av Kittykat 1
AuroraB Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Sett fra Vestfold sin side så er det utelukkende en god ting. Vi har bare tapt på å bli slått sammen med Telemark. 9 1 1
Adrenalina1 Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Oppgitt78 skrev (19 timer siden): Farvel, Vestfold! 👋 Det var interessant så lenge det varte, men nå er det på tide å gå hver til vårt. Lykke til videre! 🥳 Nei, det var ikke interessant så lenge det varte😂 Godt å få Telemark tilbake👏 2
Adrenalina1 Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 AuroraB skrev (17 timer siden): Sett fra Vestfold sin side så er det utelukkende en god ting. Vi har bare tapt på å bli slått sammen med Telemark. Vi fra Telemark har heller ikke vunnet noe. 5
AuroraB Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Adrenalina1 skrev (25 minutter siden): Vi fra Telemark har heller ikke vunnet noe. Dere "vant" en god slump penger til vei (fordi etterslepet på vedlikehold er større i T enn i V) og ikke minst at nynorsk ble forvaltningsspråket. Med så ulike kulturer og styringssett skulle V og T aldri vært slått sammen. 10
PetterKanin Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 Og argumentene for å skille dem er hva? 2 1
Heydayotheinterweb Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 Troms & Finnmark neste. 2 fylker, kulturer og folkslag som ikke hører sammen. De kan forsåvidt bare innlemme Tromsø i Finnmark om flora, fauna & klima skal være korrekt. 3
Oppgitt78 Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 AuroraB skrev (10 minutter siden): Dere "vant" en god slump penger til vei (fordi etterslepet på vedlikehold er større i T enn i V) og ikke minst at nynorsk ble forvaltningsspråket. Med så ulike kulturer og styringssett skulle V og T aldri vært slått sammen. Alle forhold har en eller annen form for kostnad. Se på det som en lærepenge.. Utdanning er jo ikke gratis.. 😂
AuroraB Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 Oppgitt78 skrev (26 minutter siden): Alle forhold har en eller annen form for kostnad. Se på det som en lærepenge.. Utdanning er jo ikke gratis.. 😂 Lærepenge? Det var jo ikke som Vestfold fikk noe valg de heller. 4
Druid Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 (endret) Bare dette betyr at vei og kollektiv blir trekt ut av fylkesansvaret og overlatt staten, så er det ikke noe problem. (Egentlig skulle dette tullet vært startskuddet for å legge ned hele fylkeskommunen. Hvis man ikke klarer kapitalisere på store enheter og få dem til å virke, så kan man ikke ha denne typen oppgaver.) Endret 13. februar 2022 av Druid 3
Labido Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 Sukk, ja, la oss bruke enda mer penger på dette tullet. Folk flest har null forhold til fylkeskommunen, så jeg forstår ikke hvorfor reverseringene har støtte hos flere. 5
PetterKanin Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 Labido skrev (6 timer siden): Sukk, ja, la oss bruke enda mer penger på dette tullet. Folk flest har null forhold til fylkeskommunen, så jeg forstår ikke hvorfor reverseringene har støtte hos flere. Følerier kalles det. Det ligger ikke noe rasjonelt bak reverseringen. 4
Gjest McGjest Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 PetterKanin skrev (15 timer siden): Følerier kalles det. Det ligger ikke noe rasjonelt bak reverseringen. Identitet knyttet til sted(snavn) scorer høyt i Vestfold, på høyde med Bergen. Husker ikke navnet på undersøkelsen, men var en sak på det på NRK i går. For hva det er verdt. Men i kommunen jeg bor i, har fått dårligere økonomi og flere tjenester har blitt lagt ned med argumentet at det er tilsvarende i Telemark. Så dette vil forhåpentligvis medføre at enkelte starter opp igjen. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå