Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bet ikke helt hvordan jeg skal starte, men prøver å skrive enkelt.

har i lang tid følt jeg er i et forhold med emosjonell vold.. så jeg har også i flere mnd tenkt at jeg skal komme meg ut. Da jeg først tok steget å snakket med samboer om dette, fikk jeg til svar at H•n er helt enig, orker ikke meg mer, lei meg og at jeg bare kan reise. Virket ikke som h*n brydde seg i det heletatt.. det som skjer i situasjonen da er at plutselig sitter jeg å forklarer hva h*n gjør feil, og at jeg skulle ønske det funket osv. og da sitter jeg der som idioten som vil at forholdet skal funke og det ender med at JEG må skjerpe meg mest og h*n skal prøve så godt han kan. 
etter dette har det brått gått bedre i forholdet, h*n har gjort ting som aldri har blitt gjort osv. men jeg merker fortsatt tendenser til følelsesmessig vold. Jeg bare lurer på om den måten slm ble brukt da jeg nevnte å dra, er det en hersketeknikk? For da jeg får det svaret så blir jeg så svak at jeg klarer ikke.. jeg skjønner det ikke.  Jeg vil jo ut, selvom det er hardt. Men får ikke til… 

jeg har også blitt sjalu av å være i dette forholdet. Og en av tingene h*n bruker mot meg er «du kommer aldri til å finne noen andre som ikke har vært med andre». Skal sies at vi bare har vært med hverandre, og da føler jeg på det også. Hvordan skal jeg klare å komme forbi dette.. 

håper noen kan svare meg uten å være altfor spydig. 

Anonymkode: e9e4d...c3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke trives ilag, bør dere ikke være sammen. Uansett om det er vold i forholdet eller ikke. Har du noen du kan snakke med om hvordan du har det? 

At det ikke finnes andre dere kan passe med, eller som er jomfruer, er selvsagt ikke sant. 

Anonymkode: 16b2b...4a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis dere ikke trives ilag, bør dere ikke være sammen. Uansett om det er vold i forholdet eller ikke. Har du noen du kan snakke med om hvordan du har det? 

At det ikke finnes andre dere kan passe med, eller som er jomfruer, er selvsagt ikke sant. 

Har ingen å snakke med. Har mistet alle vennene mine iløpet av forholdet.. 

er vel ikke det at det ikke finnes jomfruer som er problemet. Men hn vet at jeg er redd for at jeg ikke takler å se hn med noen andre, og hn vet hvor vondt det er for meg, derfor føler jeg hn bruker det mot meg.. men jeg vet ikke. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kommer meg ut…

har vært slutt før, og jeg har tatt imot med åpne armer hver gang, selvom Jeg har angrer hver gang.. 

Skrevet

Du må få hjelp til å forlate denne personen. Dette er ikke bra, ble trist av å lese dette. Han driver med tomme trussler, psyker deg ned, gjør deg utrygg og usikker. Du må virkelig jobbe knallhardt med deg selv å komme deg bort fra han. Hvilke muligheter har du? Bosituasjon, jobbsituasjon? Kan du flytte til et annet sted/by? Skifte jobb? Ta studier? Ikke sett begrensninger for deg selv. 

Anonymkode: 8a366...469

• Liker 2
Skrevet

Om du vet at du er i et emosjonelt voldelig forhold, hvorfor drar du ikke?

Skrevet

Ja det er hersketeknikker, og du burde ha gått for lenge siden, men jeg forstår det er vanskelig når sånt blir sagt. Har vært i samme situasjon, jeg kan ikke si noe annet enn dette; 

Kom deg vekk, og aldri se deg tilbake!!!! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er vel ikke det at det ikke finnes jomfruer som er problemet. Men hn vet at jeg er redd for at jeg ikke takler å se hn med noen andre, og hn vet hvor vondt det er for meg, derfor føler jeg hn bruker det mot meg.. men jeg vet ikke. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kommer meg ut…

har vært slutt før, og jeg har tatt imot med åpne armer hver gang, selvom Jeg har angrer hver gang.. 

Så det han egentlig sier her, er at hvis du slår opp med ham så får du det jævlig av å se ham med andre? Du får sørge for å ikke se ham med andre, da. Bare kutte all kontakt. 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Bet ikke helt hvordan jeg skal starte, men prøver å skrive enkelt.

har i lang tid følt jeg er i et forhold med emosjonell vold.. så jeg har også i flere mnd tenkt at jeg skal komme meg ut. Da jeg først tok steget å snakket med samboer om dette, fikk jeg til svar at H•n er helt enig, orker ikke meg mer, lei meg og at jeg bare kan reise. Virket ikke som h*n brydde seg i det heletatt.. det som skjer i situasjonen da er at plutselig sitter jeg å forklarer hva h*n gjør feil, og at jeg skulle ønske det funket osv. og da sitter jeg der som idioten som vil at forholdet skal funke og det ender med at JEG må skjerpe meg mest og h*n skal prøve så godt han kan. 
etter dette har det brått gått bedre i forholdet, h*n har gjort ting som aldri har blitt gjort osv. men jeg merker fortsatt tendenser til følelsesmessig vold. Jeg bare lurer på om den måten slm ble brukt da jeg nevnte å dra, er det en hersketeknikk? For da jeg får det svaret så blir jeg så svak at jeg klarer ikke.. jeg skjønner det ikke.  Jeg vil jo ut, selvom det er hardt. Men får ikke til… 

jeg har også blitt sjalu av å være i dette forholdet. Og en av tingene h*n bruker mot meg er «du kommer aldri til å finne noen andre som ikke har vært med andre». Skal sies at vi bare har vært med hverandre, og da føler jeg på det også. Hvordan skal jeg klare å komme forbi dette.. 

håper noen kan svare meg uten å være altfor spydig. 

Høres ut som * kan byttes ut med U 😂

Anonymkode: fbcb4...f00

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så det han egentlig sier her, er at hvis du slår opp med ham så får du det jævlig av å se ham med andre? Du får sørge for å ikke se ham med andre, da. Bare kutte all kontakt. 

Det er barn i bildet…så ikke så lett den biten..

skulle ønske jeg kunne tatt medbarna og dratt til andre siden av landet og aldri snakket med personen igjen.. for i bunn føler jeg ikke barna burde være alene med personen, men det går ikke😢

Skrevet
ryzorwarlock skrev (7 timer siden):

Om du vet at du er i et emosjonelt voldelig forhold, hvorfor drar du ikke?

Jeg har prøvd så utrolig mange ganger…jeg kommer meg bare ikke bort, det er alltid noe som drar meg tilbake.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må få hjelp til å forlate denne personen. Dette er ikke bra, ble trist av å lese dette. Han driver med tomme trussler, psyker deg ned, gjør deg utrygg og usikker. Du må virkelig jobbe knallhardt med deg selv å komme deg bort fra han. Hvilke muligheter har du? Bosituasjon, jobbsituasjon? Kan du flytte til et annet sted/by? Skifte jobb? Ta studier? Ikke sett begrensninger for deg selv. 

Anonymkode: 8a366...469

Mtp penger er det ikke et problem å komme meg vekk. Vi har hus og barn sammen som stopper opp en del.. jeg kan ikke bare flytte langt unna da.. 

venner har jeg mistet iløpet av forholdet, selvom det sikkert er min egen feil..men har ikke venner.  Familien min syntes synd på denne personen, så jeg føler meg som en syndebukk i alt.. for ifølge familien minner ikke denne personen noe annet enn snill og hjelpsom..er rådvill 

Skrevet

Lett å se trådstarter er ei dame. Folk i dag altså...Så skjør og vanskelig.

Anonymkode: b2b48...45b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som * kan byttes ut med U 😂

Anonymkode: fbcb4...f00

«det ender med at JEG må skjerpe meg mest og h*n skal prøve så godt han kan. «

Overså du dette?🧐

Anonymkode: 4af2c...ddc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må jobbe med deg selv. Bygge deg opp. Det vil nok bli ubehagelig å se han med en annen uansett hvor ferdig man er i et forhold. Er nemlig der selv😅 

Hvis du er den eneste i forholdet som ønsker å fortsette, så blir det skjevfordeling av makt. Det vil aldri funke. Han vil aldri ha en grunn til å endre oppførsel. Da kan dette fort bli verre en det er i dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har prøvd så utrolig mange ganger…jeg kommer meg bare ikke bort, det er alltid noe som drar meg tilbake.. 

Da må du prøve hardere.

Livet er for kort til å ha det uhyggelig

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 16.22):

Har ingen å snakke med. Har mistet alle vennene mine iløpet av forholdet.. 

Her kan du begynne. 

Hvis du ikke er klar til å gå fra han, bør du snartest jobbe og investere masse tid for å få vennene dine tilbake. Det er superviktig med et godt nettverk i den situasjonen du er i. Det kan gjøre en formidabel forskjell da gode venner kan speile deg og gi deg selvtilitt og bekreftelse. Når han er stygg med deg emosjonelt kan de vekte disse følelsene og gi deg tro på deg selv igjen. 

Så å få tilbake vennene dine er en kamp du bør ta. Det vil gi deg masse styrke i forholdet ditt til han og gjøre det mulig for deg å holde hodet over vann. 

Anonymkode: 419a6...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...